1. HOTĂRÂRE
Nr. 49 din 29 ianuarie 1999 privind înfiinţarea Centrului Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor
EMITENT: GUVERNUL ROMÂNIEI
PUBLICATĂ ÎN:
MONITORUL OFICIAL NR.
53 din 5 februarie 1999
În temeiul art. 141 lit. w) şi z) din Legea
învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările
ulterioare,
Guvernul României hotărăşte:
ART. 1
(1) Se aprobă
înfiinţarea Centrului Naţional de Recunoaştere
şi Echivalare a Diplomelor (diplome de studii preuniversitare, universitare şi postuniversitare), care funcţionează
la nivel de direcţie în structura Ministerului
Educaţiei Naţionale.
(2) Centrul Naţional de Recunoaştere
şi Echivalare a Diplomelor are ca obiect
principal de activitate vizarea,
recunoaşterea şi echivalarea actelor de studii, precum şi schimbul de informaţii cu reţeaua europeană ENIC/NARIC.
ART. 2
Personalul din structura Centrului Naţional de Recunoaştere
şi Echivalare a Diplomelor se încadrează în numărul maxim de posturi aprobat pentru aparatul propriu al Ministerului Educaţiei Naţionale.
ART. 3
Organizarea, funcţionarea şi
atribuţiile Centrului Naţional de Recunoaştere
şi Echivalare a Diplomelor se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin
al ministrului educaţiei
naţionale.
ART. 4
Activitatea de vizare, recunoaştere şi echivalare a actelor de studii
se organizează ca activitate
finanţată din venituri
extrabugetare.
ART. 5
Pentru realizarea activităţii
prevăzute la art. 4 se
pot utiliza specialişti
din afara Ministerului Educaţiei Naţionale, în condiţiile legii.
ART. 6
Pentru prestarea serviciilor
prevăzute la art. 4 Ministerul
Educaţiei Naţionale
încasează sume
calculate pe baza tarifelor stabilite prin ordin al ministrului
educaţiei naţionale,
în condiţiile legii.
ART. 7
(1) Veniturile realizate din încasarea tarifelor prevăzute la art.
6 se utilizează pentru
acoperirea cheltuielilor materiale, respectiv ale furniturilor de birou, ale materialului cu caracter funcţional, ale obiectelor
de inventar de mică valoare sau scurtă
durată, pentru plata drepturilor colaboratorilor, în condiţiile legii, precum şi pentru alte cheltuieli
ocazionate de vizarea, recunoaşterea şi echivalarea actelor de studii.
(2) Veniturile şi cheltuielile aferente acestei activităţi vor fi evidenţiate şi contabilizate distinct,
conform prevederilor legale.
(3) Disponibilităţile
băneşti aflate în cont la finele anului se reportează în anul următor
şi se utilizează
cu aceeaşi destinaţie.
ART. 8
Anexa nr. 1 la Hotărârea
Guvernului nr. 690/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr.
309 din 13 noiembrie 1997, cu modificările
şi completările ulterioare, se completează
cu Centrul Naţional de
Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor.
2. LEGE Nr. 1 din 5 ianuarie
2011 - Legea educaţiei
naţionale
Text în vigoare începând cu data de 29 martie 2013
REALIZATOR: COMPANIA DE INFORMATICĂ
NEAMŢ
Text actualizat prin produsul informatic
legislativ LEX EXPERT în baza actelor normative modificatoare, publicate în Monitorul Oficial
al României, Partea I, până la 26 martie 2013.
Act de bază
#B: Legea nr. 1/2011
Acte modificatoare
#M1: Legea
nr. 166/2011
#M2: Legea
nr. 283/2011
#M3: Rectificarea
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 41 din 18
ianuarie 2012
#M4: Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 21/2012
#M5: Legea nr. 187/2012
#M6: Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 84/2012
#M7: Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2012
#M8: Legea nr. 5/2013
#M9: Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 14/2013
#M10: Legea
nr. 62/2013
#M6: Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 84/2012
#M7: Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2012
#M8: Legea nr. 5/2013
#M9: Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 14/2013
#M10: Legea nr. 62/2013
CAPITOLUL VII
Conducerea sistemului şi
a unităţilor de învăţământ
SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale
ART. 94
(1) Ministerul Educaţiei,
Cercetării, Tineretului şi Sportului, ca organ de specialitate al
administraţiei publice centrale, elaborează şi
implementează politica naţională în domeniul
învăţământului preuniversitar. Ministerul Educaţiei,
Cercetării, Tineretului şi Sportului are drept de
iniţiativă şi de execuţie în domeniul politicii financiare
şi al resurselor umane din sfera educaţiei.
(2) Ministerul Educaţiei,
Cercetării, Tineretului şi Sportului exercită, în domeniul
învăţământului preuniversitar, următoarele atribuţii:
a) elaborează, aplică,
monitorizează şi evaluează politicile educaţionale
naţionale;
b) monitorizează activitatea
de evaluare externă;
c) coordonează şi
controlează sistemul naţional de învăţământ;
d) avizează structura
reţelei învăţământului preuniversitar şi
înaintează Guvernului, spre aprobare, cifrele de şcolarizare, pe baza
propunerilor unităţilor de învăţământ, a
autorităţilor administraţiei publice locale, a operatorilor
economici, având în vedere recomandările studiilor de prognoză,
centralizate, avizate şi transmise de către inspectoratele
şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti;
e) coordonează elaborarea
şi aprobă Curriculumul naţional şi sistemul naţional
de evaluare, asigură şi supraveghează respectarea acestora;
f) evaluează, aprobă
şi achiziţionează manualele şcolare şi asigură
finanţarea conform legii;
g) aprobă, conform
legii, regulamentele de organizare şi de funcţionare a
unităţilor subordonate şi a unităţilor conexe;
h) elaborează studii de
diagnoză şi de prognoză în domeniul
învăţământului;
i) asigură omologarea
mijloacelor de învăţământ;
j) asigură cadrul
organizatoric pentru selecţionarea şi pregătirea adecvată a
elevilor cu aptitudini deosebite;
k) asigură
şcolarizarea specializată şi asistenţa psihopedagogică
adecvată a copiilor şi tinerilor cu dizabilităţi sau cu
cerinţe educaţionale speciale;
l) analizează modul în
care se asigură protecţia socială în învăţământ
şi propune Guvernului şi autorităţilor administraţiei
publice locale abilitate măsuri corespunzătoare;
m) coordonează,
monitorizează şi controlează perfecţionarea şi
formarea iniţială şi continuă a personalului didactic
pentru politicile de interes naţional;
n) elaborează politicile
naţionale în domeniul resurselor umane;
o) răspunde de evaluarea
sistemului naţional de învăţământ pe baza standardelor
naţionale;
p) elaborează, împreună
cu alte ministere interesate, strategia colaborării cu alte state şi
cu organismele internaţionale specializate în domeniul
învăţământului, formării profesionale şi al
cercetării ştiinţifice;
q) stabileşte modalităţile de recunoaştere
şi de echivalare a studiilor, a diplomelor, a certificatelor şi a
titlurilor ştiinţifice eliberate în străinătate, pe baza
unor norme interne, încasează taxe, în lei şi în valută, pentru
acoperirea cheltuielilor ocazionate de vizarea şi de recunoaşterea
actelor de studii, conform legii;
r) stabileşte structura
anului şcolar;
s) elaborează metodologii
şi regulamente pentru asigurarea cadrului unitar al implementării
politicilor educaţionale naţionale;
t) construieşte şi
asigură funcţionarea optimă a Platformei şcolare de
e-learning, precum şi a Bibliotecii Şcolare Virtuale;
u) elaborează norme
specifice pentru construcţiile şcolare şi pentru dotarea
acestora;
v) dă publicităţii
şi prezintă anual Parlamentului raportul privind starea
învăţământului preuniversitar în România;
w) coordonează colectarea
şi asigură analiza şi interpretarea datelor statistice pentru
sistemul naţional de indicatori privind educaţia.
(3) În realizarea
atribuţiilor sale, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului
şi Sportului înfiinţează, organizează şi
finanţează comisii şi consilii naţionale. Organizarea
şi funcţionarea acestora sunt stabilite prin ordin al ministrului
educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului. De asemenea,
Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului
propune Guvernului înfiinţarea de agenţii.
3. HOTĂRÂRE Nr. 185 din 16 aprilie 2013
privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale
Text în vigoare începând cu data de 23 mai
2013
REALIZATOR: COMPANIA DE INFORMATICĂ
NEAMŢ
Text actualizat prin produsul informatic
legislativ LEX EXPERT în baza actelor normative modificatoare, publicate în
Monitorul Oficial al României, Partea I, până la 23 mai 2013.
Act
de bază
#B: Hotărârea
Guvernului nr. 185/2013
Acte
modificatoare
#M1: Rectificarea publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 295 din 23 mai 2013
Modificările şi completările efectuate prin actul modificator
sunt scrise cu font italic. În faţa fiecărei modificări sau
completări este indicat actul normativ care a efectuat modificarea sau
completarea respectivă, în forma #M1.
#B
În temeiul art. 108
din Constituţia României,
republicată, al art. 40 alin.
(1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea
şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 5 din Ordonanţa de urgenţă
a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea unor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2013, cu modificările şi completările ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
ART. 1
(1) Ministerul Educaţiei Naţionale, înfiinţat prin reorganizarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi prin preluarea activităţii şi structurilor specializate de la Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică, este organ de specialitate
al administraţiei publice
centrale, cu personalitate juridică, care se organizează
şi funcţionează
în subordinea Guvernului.
(2) Ministerul Educaţiei Naţionale are
rol de sinteză şi coordonare în aplicarea Strategiei
şi Programului de guvernare în domeniul
educaţiei, învăţământului,
cercetării ştiinţifice,
tehnologiei, dezvoltării
tehnologice şi inovării.
(3) Sediul principal al Ministerul Educaţiei
Naţionale este în municipiul Bucureşti, str. General Berthelot nr. 28
- 30, sectorul 1.
(4) Sediul Ministerului Educaţiei
Naţionale pentru activitatea de cercetare ştiinţifică,
dezvoltare tehnologică şi inovare este în municipiul Bucureşti,
str. D.I. Mendeleev nr. 21 - 25, sectorul 1.
Ministerul Educaţiei
Naţionale, în calitate de autoritate de stat pentru cercetare
ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi inovare, are în
domeniul cercetării ştiinţifice, dezvoltării tehnologice
şi inovării următoarele responsabilităţi:
a) de a defini obiectivele
strategice;
b) de a defini, a aplica, a
monitoriza şi de a evalua politicile necesare în vederea realizării
acestor obiective;
c) de a asigura planificarea
activităţilor, conform obiectivelor stabilite;
d) de a defini cadrul
normativ-metodologic, funcţional, operaţional şi financiar necesar
în vederea aplicării politicilor;
e) de a asigura comunicarea cu
celelalte autorităţi publice pentru a realiza coerenţa
politicilor guvernamentale;
f) de a asigura comunicarea cu
structurile societăţii civile şi cu cetăţenii;
g) de a defini, a finanţa, a
aplica, a monitoriza şi de a evalua programe, în scopul atingerii
obiectivelor;
h) de a stimula dezvoltarea
parteneriatului internaţional.
ART. 4
Pentru realizarea obiectivelor
din domeniile sale de activitate, Ministerul Educaţiei Naţionale
îndeplineşte următoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se
asigură elaborarea Strategiei de punere în aplicare a Programului de
guvernare în domeniul educaţiei, învăţământului,
cercetării ştiinţifice, tehnologiei, dezvoltării tehnologice
şi inovării;
b) de administrare, prin care
alocă, monitorizează şi evaluează utilizarea resurselor
pentru implementarea politicilor în domeniile sale de activitate;
c) de evaluare, coordonare
şi control al realizării politicilor în domeniul educaţiei,
învăţământului, cercetării, tehnologiei, dezvoltării
tehnologice şi inovării;
d) de reglementare şi
sinteză, prin care se asigură elaborarea cadrului normativ
metodologic, funcţional, operaţional, instituţional şi
financiar necesar pentru realizarea obiectivelor strategice din domeniile sale
de activitate;
e) de autoritate de stat, prin
care asigură urmărirea şi controlul respectării
reglementărilor din domeniile sale de activitate;
f) de reprezentare, prin care
asigură în numele Guvernului reprezentarea în
organismele/instituţiile şi în organizaţiile naţionale,
regionale şi internaţionale, ca autoritate de stat pentru domeniile
sale de activitate;
g) de comunicare cu celelalte
structuri ale administraţiei publice centrale şi locale şi cu
societatea civilă;
h) de cooperare
internaţională, prin care asigură aplicarea acordurilor
internaţionale în domeniile sale de activitate şi promovarea de noi
acorduri;
i) de absorbţie a fondurilor
acordate de Uniunea Europeană şi de alte state prin acorduri
bilaterale în domeniile sale de activitate.
ART. 5
Ministerul Educaţiei
Naţionale exercită în domeniul educaţiei şi
învăţământului următoarele atribuţii principale:
1. realizează Programul de
guvernare şi strategiile în domeniul educaţiei şi
învăţământului;
2. îndeplineşte
obligaţiile ce revin României în calitate de stat membru al Uniunii
Europene şi participarea la procesul de elaborare a politicilor şi
actelor normative europene în domeniile sale de competenţă;
3. elaborează, aplică,
monitorizează, controlează şi evaluează politicile
educaţionale naţionale;
4. monitorizează activitatea
de evaluare externă;
5. coordonează şi
controlează sistemul naţional de învăţământ;
6. avizează structura
reţelei învăţământului preuniversitar;
7. propune spre aprobare
Guvernului României cifrele de şcolarizare pentru
învăţământul preuniversitar şi învăţământul
superior de stat;
8. coordonează elaborarea
şi aprobă curriculumul naţional şi sistemul naţional
de evaluare;
9. evaluează, aprobă
şi achiziţionează manualele şcolare şi asigură
finanţarea potrivit legii;
10. aprobă, potrivit
legii, regulamentele de organizare şi de funcţionare a
unităţilor subordonate şi a unităţilor conexe;
11. elaborează studii de
diagnoză şi de prognoză în domeniul
învăţământului;
12. analizează modul în
care se asigură protecţia socială în învăţământ
şi propune Guvernului României şi autorităţilor administraţiei
publice locale abilitate măsuri corespunzătoare;
13. coordonează,
monitorizează şi controlează perfecţionarea şi
formarea iniţială şi continuă a personalului didactic
pentru politicile de interes naţional;
14. elaborează politicile
naţionale în domeniul resurselor umane din educaţie şi
cercetare;
15. răspunde de evaluarea
sistemului naţional de învăţământ pe baza standardelor
naţionale;
16. stabileşte structura
anului şcolar;
17. elaborează metodologii,
instrucţiuni şi regulamente pentru asigurarea cadrului unitar al
implementării politicilor educaţionale naţionale;
18. elaborează norme
specifice pentru construcţiile şcolare şi pentru dotarea
acestora;
19. dă
publicităţii şi prezintă anual Parlamentului raportul privind
starea învăţământului în România;
20. coordonează colectarea
şi asigură analiza şi interpretarea datelor statistice pentru
sistemul naţional de indicatori privind educaţia;
21. propune politicile şi
strategiile naţionale pentru învăţământ;
22. monitorizează şi
verifică direct sau prin organismele abilitate în acest sens respectarea
reglementărilor privind organizarea şi funcţionarea
învăţământului şi a furnizorilor de educaţie;
23. gestionează procesul de
evaluare periodică, de clasificare a universităţilor şi de
ierarhizare a programelor de studii ale acestora;
24. controlează gestionarea
Registrului matricol unic din România;
25. organizează recunoaşterea
şi echivalarea diplomelor şi certificatelor potrivit normelor interne
şi în conformitate cu normele europene;
26. elaborează şi
propune proiectul de buget, potrivit legii;
27. verifică şi
gestionează sistemul de indicatori statistici de referinţă
pentru învăţământul superior şi bazele de date
corespunzătoare, în vederea monitorizării şi prognozării
evoluţiei învăţământului în raport cu piaţa muncii;
28. elaborează,
împreună cu alte autorităţi ale administraţiei publice,
politicile în domeniul educaţiei nonprofesionale a adulţilor şi
vârstnicilor;
29. controlează şi
coordonează activitatea, evaluează sistemul şi procedurile de
organizare şi funcţionare, aprobă programul de lucru anual al
Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul
Educaţiei şi Formării Profesionale, asigurând gestionarea
corespunzătoare a fondurilor comunitare;
30. avizează proiectele de
acte normative elaborate de ministere şi de alte organe ale
administraţiei publice centrale pentru domeniul său de activitate;
31. asigură relaţia cu
Parlamentul, Consiliul Economic şi Social şi exponenţi ai
societăţii civile în problemele specifice domeniilor sale de
activitate;
32. propune acordarea statutului
de utilitate publică asociaţiilor şi fundaţiilor din
domeniul său de activitate, în condiţiile prevăzute de lege;
33. îndeplineşte
funcţia de organism intermediar pentru Programul operaţional
sectorial "Dezvoltarea resurselor umane" şi Programul
operaţional sectorial "Creşterea competitivităţii
economice", în baza acordurilor de delegare încheiate cu
autorităţile de management;
34. primeşte şi rezolvă sau,
după caz, transmite spre soluţionare celor în drept, potrivit
competenţelor, sesizările persoanelor fizice şi juridice, în
conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002
privind reglementarea activităţii de soluţionare a
petiţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea
nr. 233/2002;
35. eliberează certificatele
de atestare a drepturilor de proprietate asupra terenurilor, în condiţiile
legii, pentru instituţiile de învăţământ superior de stat;
36. editează materiale de
specialitate necesare pentru cunoaşterea şi dezvoltarea
activităţii din domeniile sale de activitate;
37. exercită alături de
ministerul de resort controlul asupra modului în care se realizează, se
desfăşoară şi se finalizează formarea
profesională a adulţilor şi aplică, în condiţiile
legii, sancţiunile prevăzute de lege.
ANEXA 4
INSTITUŢIILE ŞI UNITĂŢILE
care funcţionează în subordinea sau în coordonarea Ministerului
Educaţiei Naţionale
A. Instituţiile şi
unităţile care funcţionează în subordinea Ministerului
Educaţiei Naţionale
______________________________________________________________________________
|Nr. | Denumirea
unităţii |
Sursa de finanţare |
|crt. | | |
|_____|___________________________________________________|____________________|
|I. |
Inspectorate şcolare judeţene şi Inspectoratul | Bugetul de stat |
| | Şcolar
al Municipiului Bucureşti - servicii
| |
| | publice
deconcentrate ale Ministerului Educaţiei
| |
| |
Naţionale în a căror subordine funcţionează | |
| |
unităţi conexe, unităţi pentru activitatea | |
| |
extraşcolară şi cluburi sportive şcolare | |
|_____|___________________________________________________|____________________|
|II. | Comisia
Naţională a României pentru UNESCO | Bugetul de stat |
|_____|___________________________________________________|____________________|
|III. | Unitatea Executivă pentru
Finanţarea | Venituri
proprii şi|
| |
Învăţământului Superior şi a Cercetării, | subvenţii acordate |
| |
Dezvoltării şi Inovării | de la bugetul
de |
| |
| stat |
|_____|___________________________________________________|____________________|
|IV. | Centrul Naţional de Evaluare şi
Examinare | Venituri proprii
şi|
| |
| subvenţii acordate |
| |
| de la bugetul de |
| |
| stat |
|_____|___________________________________________________|____________________|
|V. |
Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în | Venituri proprii şi|
| | Domeniul
Educaţiei şi Formării Profesionale | subvenţii acordate |
| |
| de la bugetul de |
| |
| stat |
|_____|___________________________________________________|____________________|
|VI. |
Agenţia de Credite şi Burse de Studii | Venituri proprii şi|
| |
| subvenţii acordate |
| | | de la bugetul de |
| |
| stat |
|_____|___________________________________________________|____________________|
|VII. | Centrul Naţional de Dezvoltare a
Învăţământului |
Venituri proprii şi|
| | Profesional
şi Tehnic
| subvenţii acordate |
| |
| de la bugetul de |
| |
| stat |
|_____|___________________________________________________|____________________|
|VIII | Federaţia Sportului Şcolar şi
Universitar | Bugetul de
stat |
|_____|___________________________________________________|____________________|
|IX. | Centrul
pentru Formare Continuă în Limba Germană | Venituri proprii şi|
| |
| subvenţii acordate |
| |
| de la bugetul de |
| | |
stat |
|_____|___________________________________________________|____________________|
|X. |
Secretariatul Naţional Român al Reţelei | Venituri proprii şi|
| |
Universităţilor de la Marea Neagră | subvenţii acordate |
| |
| de la bugetul de |
| |
| stat |
|_____|___________________________________________________|____________________|
|XI. |
Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în | Venituri proprii şi|
| |
Învăţământul Preuniversitar | subvenţii
acordate |
| |
| de la bugetul de |
| |
| stat |
|_____|___________________________________________________|____________________|
|XII. | Palatul Naţional al Copiilor din
Bucureşti | Venituri proprii
şi|
| |
| subvenţii acordate |
| |
| de la bugetul de |
| |
| stat |
|_____|___________________________________________________|____________________|
|XIII.| Biblioteca Centrală Universitară din
Bucureşti | Bugetul de stat |
|_____|___________________________________________________|____________________|
|XIV. | Biblioteca Centrală Universitară
"Mihai Eminescu" | Bugetul de stat
|
| | din
Iaşi
| |
|_____|___________________________________________________|____________________|
|XV. | Biblioteca
Centrală Universitară "Lucian Blaga" | Bugetul de stat |
| | din
Cluj-Napoca
| |
|_____|___________________________________________________|____________________|
|XVI. | Biblioteca Centrală Universitară
"Eugen Todoran" | Bugetul de
stat |
| | din
Timişoara | |
|_____|___________________________________________________|____________________|
|XVII.| Biblioteca Pedagogică Naţională
"I. C. Petrescu" | Bugetul de
stat |
| | din Bucureşti | |
|_____|___________________________________________________|____________________|
4. Ordinul ministrului educaţiei si
cercetării nr. 5380/2006 privind modificarea sumelor percepute pentru
recunoaşterea studiilor preuniversitare si universitare
Art. 1 Se aprobă modificarea sumelor percepute
de către Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a
diplomelor pentru serviciile prestate, după cum urmează:
1.
Pentru recunoaşterea studiilor preuniversitare şi universitare pentru cetăţenii străini, 50 RON - taxă unică.
2. Celelalte sume, percepute pentru vizarea actelor de studii, echivalarea studiilor preuniversitare şi universitare, eliberarea adeverinţelor privind actele de studii supuse echivalării, verificării sau autentificării rămân neschimbate conform O.M. nr. 3161/06.02.2002.
5. Ordinul
ministrului educaţiei si cercetării nr. 5950/18.11.2009
privind modificarea ordinului nr. 3422 din 12.03.1999 privind înfiinţarea
Centrului Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor
Având în
vedere angajamentele asumate prin Memorandumul privind �reducerea
numărului de taxe şi tarife cu caracter nefiscal�, etapa a II - a,
aprobat în şedinţa Guvernului din data de 29.07.2009, se
modifică art. 2, alin. (5) din
ordinul 3422/1999, în sensul reducerii nivelului maxim al tarifului privind echivalarea
diplomei de doctor de la 60 lei, la 50 lei.
Prevederile
Ordinului nr. 5950 se aplică începând cu 15.11.2009.