HOTĂRÂRE   Nr. 112 din 14 aprilie 1997

privind organizarea activităţii de eliberare a cărţilor de identitate, procedura de preschimbare eşalonată a buletinelor de identitate actuale, precum şi aspectele privind termenele de valabilitate a acestora

EMITENT:      GUVERNUL ROMÂNIEI

PUBLICATĂ ÎN: MONITORUL OFICIAL  NR. 71 din 21 aprilie 1997

 

    În temeiul art. 49 din Legea nr. 105/1996 privind evidenţa populaţiei şi cartea de identitate,

 

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 4

    (1) Contravaloarea cărţii de identitate se stabileşte de Inspectoratul General al Poliţiei cu avizul Oficiului Concurenţei şi se actualizează periodic în funcţie de evoluţia preţurilor la materiile prime, materialele şi serviciile utilizate în activitatea de întocmire a cărţii de identitate.

    (2) Contravaloarea cărţii de identitate se achită de către cetăţean, pe bază de chitanţă.

 

HOTĂRÂRE   Nr. 1375 din  4 octombrie 2006

pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare unitară a dispoziţiilor legale privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români

EMITENT:      GUVERNUL ROMÂNIEI

PUBLICATĂ ÎN: MONITORUL OFICIAL  NR. 851 din 17 octombrie 2006

 

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 5 alin. (3), art. 50 şi 51 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 290/2005,

 

    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

ART. 44

    (1) Actul de identitate se eliberează, în condiţiile legii, de către serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu sau reşedinţă al persoanei fizice, în baza cererii pentru eliberarea actului de identitate, depusă personal, şi a documentelor cu care, potrivit legii, se face dovada:

    a) numelui de familie şi a prenumelui;

    b) datei de naştere;

    c) stării civile;

    d) cetăţeniei române;

    e) adresei de domiciliu;

    f) adresei de reşedinţă;

    g) achitării contravalorii actului de identitate;

    h) achitării taxei extrajudiciare de timbru.

ART. 47

    (1) Şeful serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor poate acorda scutire de la plata cheltuielilor de producere şi de eliberare a actelor de identitate, în următoarele situaţii:

    a) pentru eliberarea actelor de identitate persoanelor care fac obiectul unor măsuri de ocrotire şi protecţie socială şi/sau nu realizează venituri, respectiv: copiii orfani, abandonaţi şi persoanele în vârstă, aflate în unităţi de ocrotire şi protecţie socială, persoanele cu handicap ori care beneficiază de ajutor social;

    b) pentru eliberarea actelor de identitate persoanelor reţinute sau arestate care nu dispun de mijloace financiare.

    (2) Acordarea scutirii se face în baza documentelor care atestă faptul solicitantul se află în una dintre situaţiile prevăzute la alin. (1), după cum urmează:

    a) solicitarea scrisă a instituţiei de ocrotire şi protecţie socială în care se află copiii orfani, abandonaţi şi persoanele în vârstă;

    b) documentul care atestă handicapul de gradul I şi II;

    c) adeverinţa eliberată de serviciul specializat din cadrul primăriei, pentru persoanele care beneficiază de ajutor social;

    d) solicitarea scrisă a unităţii de poliţie, pentru persoanele reţinute ori arestate.

    (3) Persoanele care sunt victime ale calamităţilor naturale, ale incendiilor sau ale unor dezastre sunt exceptate de la plata cheltuielilor de producere şi eliberare a actelor de identitate, în baza declaraţiei pe propria răspundere, dată în prezenţa personalului serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor, precum şi a comunicării primăriei locului de domiciliu.

    ART. 48

    (1) Cheltuielile pentru producerea şi eliberarea actelor de identitate, necesare a fi preschimbate ca urmare a schimbării denumirii străzilor, a renumerotării imobilelor, a schimbării denumirii, reorganizării ori trecerii într-un alt rang a unităţilor administrativ-teritoriale, ce se suportă de la bugetele unităţilor administrativ-teritoriale, în condiţiile prevăzute la art. 40 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 290/2005, se înregistrează în evidenţele financiar-contabile ale primăriei localităţii pentru care s-a aprobat modificarea.

    (2) Situaţia nominală a persoanelor cărora li s-au schimbat documentele potrivit prevederilor alin. (1) se transmite primăriei care suportă cheltuielile pentru producerea şi eliberarea acestora, până la data de 5 a fiecărei luni, pentru luna anterioară.

ART. 100

    (1) Contravaloarea cărţii de identitate şi a cărţii de identitate provizorii se stabilesc de I.N.E.P., cu avizul Ministerului Finanţelor Publice, şi se actualizează periodic în funcţie de evoluţia preţurilor la materiile prime, materialele şi serviciile utilizate în activitatea de întocmire a acestora.

    (2) Contravaloarea cărţii de identitate sau a cărţii de identitate provizorii se achită de către persoana care solicită eliberarea acestora, pe bază de chitanţă.