LEGE Nr. 196/2002
pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 74/2001 privind abilitarea Ministerului de Interne de a angaja şi presta servicii
Act de bază
#B: Legea nr. 196/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 288 din 29 aprilie 2002
Acte modificatoare
#M1: Ordonanţa Guvernului nr. 17/2019
ART. I
Se aprobă Ordonanţa Guvernului nr. 74 din 30 august 2001 privind abilitarea Ministerului de Interne de a angaja şi presta servicii, adoptată în temeiul art. 1 pct. VI.6 din Legea nr. 324/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe şi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 540 din 1 septembrie 2001, cu următoarele modificări:
1. Articolul 1 va avea următorul cuprins:
"ART. 1
Ministerul de Interne poate angaja şi presta în condiţiile legii, la cerere, pe bază de contract sau comandă fermă, prin unităţile sale, servicii pentru persoane juridice sau pentru persoane fizice."
2. Articolul 2 va avea următorul cuprins:
"ART. 2
Condiţiile şi criteriile de organizare şi realizare a serviciilor se stabilesc prin regulament aprobat prin hotărâre a Guvernului în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanţe."
3. La articolul 3, alineatul (2) se abrogă.
ART. II
Domeniile în care Ministerul de Interne poate angaja şi presta servicii sunt cele cuprinse în lista din anexa care face parte integrantă din prezenta lege.
ANEXĂ
LISTA
cuprinzând domeniile de activitate în care unităţile Ministerului de Interne pot angaja şi presta servicii
#M1
1. Însoţirea cu personal şi mijloace tehnice specifice a concursurilor organizate pe drumurile publice, autorizate potrivit legii, care presupun restricţionarea circulaţiei pe anumite sectoare de drum public, precum şi a transporturilor de valori, a celor periculoase, agabaritice sau speciale.
#B
2. Asigurarea ordinii cu efective de jandarmi în incinta stadioanelor, terenurilor, sălilor şi în alte spaţii şi incinte în care se organizează manifestări sportive, cultural-educative, târguri, expoziţii şi altele asemenea, care nu fac obiectul prevederilor art. 21 lit. c), d) şi e) din Legea nr. 116/1998*) privind organizarea şi funcţionarea Jandarmeriei Române.
#CIN
*) Legea nr. 116/1998 a fost abrogată. A se vedea Legea nr. 550/2004.
(...)
7. Transportul materialelor radioactive - surse sau combustibil nuclear -, însoţirea de specialitate a transporturilor de materiale radioactive, cu efectuarea de măsurători dozimetrice pe timpul deplasării.
8. Acordarea de consultanţă pentru efecte pirotehnice.
ORDIN Nr. 599/2008
pentru aprobarea Normativului privind asigurarea tehnică de autovehicule a structurilor Ministerului Internelor şi Reformei Administrative
Act de bază
#B: Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 599/2008, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 803 bis din 2 decembrie 2008
Acte modificatoare
#M6: Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 150/2019
#M5: Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 128/2018
#M4: Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 208/2012
#M3: Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 57/2012
#M2: Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 251/2011
#M1: Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 143/2010
Modificările şi completările efectuate prin actele normative enumerate mai sus sunt scrise cu font italic. În faţa fiecărei modificări sau completări este indicat actul normativ care a efectuat modificarea sau completarea respectivă, în forma #M1, #M2 etc.
În temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008,
ministrul internelor şi reformei administrative emite următorul ordin:
ART. 1
Se aprobă Normativul privind asigurarea tehnică de autovehicule a structurilor Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
(...)
ANEXA 14
MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
PRECIZĂRI
privind utilizarea autovehiculelor din dotare de către personalul propriu sau terţi, în situaţiile prevăzute de reglementările legale în vigoare, şi stabilirea tarifelor aferente
I. Folosirea autovehiculelor pentru transportul personalului la şi de la locul de muncă, cu plata unui tarif zilnic
1. La începutul fiecărui an, structurile care utilizează autovehicule din dotare pentru transportul personalului la şi de la locul de muncă vor întocmi un raport în care se precizează încadrarea în prevederile reglementărilor în vigoare şi la care se anexează tabele nominale cu personalul care beneficiază de acest transport, pe baza tarifului zilnic în vigoare, şi le vor prezenta spre aprobare conducătorului structurii deţinătoare. După aprobare, raportul şi tabelele se predau Compartimentului financiar-contabilitate.
2. Tariful zilnic de transport se comunică de către Direcţia generală logistică structurilor interesate şi se încasează lunar (pentru luna precedentă) de la personalul care a beneficiat de transport.
3. Tariful nu se percepe pentru zilele în care personalul se găseşte în concedii de odihnă, de studii sau de boală. Aceste date se vor lua din registrul de dispoziţii zilnice sau ordine de zi.
4. Persoanele aflate în misiune (controale, inspecţii, alte activităţi ordonate) care se deplasează cu mijloace de transport ale structurii respective nu plătesc tariful de transport.
5. Şeful serviciului de logistică (similar) va analiza lunar numărul persoanelor pentru care urmează să se asigure transportul la şi de la locul de muncă şi le va pune la dispoziţie mijloacele de transport care corespund cel mai bine criteriului eficienţei economice.
II. Stabilirea tarifelor pe kilometrul parcurs şi ora de funcţionare/staţionare pentru mijloacele de transport auto din dotarea structurilor Ministerului Administraţiei şi Internelor
Folosirea mijloacelor de transport auto din dotarea structurilor Ministerului Administraţiei şi Internelor impune utilizarea următoarelor sintagme:
a) tarif pe kilometrul parcurs, tarif pe ora de funcţionare în regim staţionar şi tarif pe ora de staţionare fără funcţionarea motorului, în cazul autovehiculelor care înregistrează la bord rulajul parcurs în kilometri;
b) tarif pe ora de funcţionare şi tarif pe ora de staţionare fără funcţionarea motorului, în cazul autovehiculelor şi motoagregatelor care înregistrează timpul de funcţionare a motorului în ore;
c) tarif pe ora de utilizare, în cazul remorcilor şi semiremorcilor.
Acestea reprezintă indicatori specifici utilizaţi ca bază de calcul pentru:
a) evaluarea pagubelor produse ca urmare a utilizării în mod ilegal (ilicit) a mijloacelor de transport, în vederea recuperării acestora conform legislaţiei privind răspunderea materială;
b) stabilirea contravalorii unor activităţi de transport reprezentând drepturi de transport ale personalului Ministerului Administraţiei şi Internelor (exclusiv transportul personalului la şi de la locul de muncă) sau prestări de servicii, efectuate în condiţiile legii, cu autovehiculele din dotare;
c) orice altă situaţie în care se efectuează transporturi cu autovehiculele din dotare, cu încadrarea în reglementările legale în vigoare care prevăd decontarea cheltuielilor reprezentând contravaloarea acestora.
Valoarea tarifului se calculează de către structurile deţinătoare de parc auto pentru orice categorie de vehicul rutier şi, la nevoie, în funcţie de coeficientul de mentenanţă şi preţul unitar al carburantului utilizat pentru funcţionarea autovehiculului, respectiv masa totală maximă a remorcii.
RELAŢII DE CALCUL
pentru stabilirea tarifelor pe kilometrul parcurs şi ora de funcţionare/staţionare cu mijloacele de transport auto din dotarea structurilor Ministerului Administraţiei şi Internelor
A. Pentru autovehiculele din dotarea structurilor Ministerului Administraţiei şi Internelor, tariful pe kilometrul parcurs, respectiv tariful pe ora de funcţionare, în funcţie de parametrul înregistrat la bordul autovehiculului, se calculează cu relaţia:
T_a = c_m x p_uc, în care: (1)
- T_a reprezintă tariful pe kilometrul parcurs, în lei/km, respectiv tariful pe ora de funcţionare în lei/oră pentru autovehicule*), în funcţie de parametrul înregistrat la bordul acestora;
------------
*) Inclusiv motoagregate.
- c_m reprezintă coeficientul de mentenanţă corespunzător fiecărei categorii de autovehicul, în km^-1, respectiv ore^-1, corespunzător parametrului înregistrat la bord;
- p_uc reprezintă preţul*) unui litru de carburant, în lei, utilizat pentru funcţionarea autovehiculului.
------------
*) Se consideră preţul unui litru de carburant la data efectuării prestării de serviciu, respectiv a evaluării pagubei, conform legii.
B. În cazul autospecialelor echipate cu agregate de lucru (pompe, instalaţii de ridicat, generatoare de curent electric, compresoare de aer etc.) sau echipamente speciale, pentru antrenarea/funcţionarea cărora este necesară funcţionarea motorului în staţionare, tariful pe ora de funcţionare în regim staţionar se stabileşte în ipoteza realizării în perioada programului normal de muncă (8 ore zilnic) a unui rulaj mediu de 200 km, cu următoarea relaţie:
T_fs = T_a x 200 : 8, în care: (2)
- T_fs reprezintă tariful pe ora de funcţionare în regim staţionar, în lei/oră, pentru autospeciale, în funcţie de parametrul înregistrat la bordul acestora;
- T_a reprezintă tariful pe kilometrul parcurs, în lei/km, stabilit conform relaţiei (1) de la lit. A.
C. Pentru utilizarea în staţionare a autovehiculelor, tariful pe ora de staţionare fără funcţionarea motorului se stabileşte în ipoteza realizării în perioada programului normal de muncă (8 ore zilnic) a unui rulaj mediu de 100 km, pentru autovehiculele care înregistrează la bord rulajul efectuat, respectiv a 4 ore de funcţionare, pentru autovehiculele care înregistrează la bord timpul de funcţionare, cu următoarea relaţie:
T_s = T_a x 100 : 8, respectiv T_s = T_a x 4 : 8, în care:
- T_s reprezintă tariful pe ora de staţionare fără funcţionarea motorului, în lei/oră;
- T_a reprezintă tariful pe kilometrul parcurs, în lei/km, respectiv tariful pe ora de funcţionare, în lei/oră, stabilit conform relaţiei (1) de la lit. A, în funcţie de parametrul înregistrat la bordul autovehiculului.
D. În cazul remorcilor sau semiremorcilor, tariful pe ora de utilizare se calculează cu relaţia:
T_r = c_mr x m_max, în care: (3)
- T_r reprezintă tariful pe ora de utilizare a remorcii/semiremorcii, în lei/oră;
- c_mr reprezintă coeficientul de mentenanţă, în lei/kg x oră;
- m_max reprezintă masa totală maximă, în kg, înscrisă în cartea de identitate a vehiculului şi în certificatul de înregistrare.
PRECIZĂRI
privind calculul tarifelor
Pentru toate mijloacele de transport auto se vor respecta următoarele precizări:
1. În cazul unui ansamblu de vehicule (autovehicul tractor şi remorcă/remorci/semiremorcă, după caz), se calculează tariful pentru toate vehiculele ce formează ansamblul.
2. Valoarea curselor, respectiv a duratelor de funcţionare/staţionare/utilizare a mijloacelor de transport auto se stabileşte în funcţie de situaţia concretă, prin înmulţirea tarifului unitar calculat conform relaţiilor de mai sus cu:
2.1 În cazul autovehiculelor:
a) rulajul parcurs, în km, înscris în foaia de parcurs a autovehiculului pe baza înregistrării de la bord, respectiv cel stabilit în urma efectuării cercetării administrative;
b) timpul de funcţionare în regim staţionar, în ore, pentru antrenarea agregatelor de lucru sau funcţionarea echipamentelor speciale, rezultat din foaia de parcurs a autospecialelor, respectiv cel stabilit în urma efectuării cercetării administrative;
c) timpul de funcţionare, în ore, înscris în foaia de parcurs pe baza înregistrării la bordul tractoarelor sau al autovehiculelor speciale pentru lucrări, inclusiv pentru motoagregate, după caz, respectiv cel stabilit în urma cercetării administrative;
d) timpul de utilizare în staţionare rezultat din foaia de parcurs.
2.2. În cazul remorcilor şi semiremorcilor:
- durata de utilizare, în ore, în cazul remorcilor/semiremorcilor, înscrisă în foaia de parcurs a autovehiculului tractor, corespunzătoare curselor în care acestea au fost tractate, inclusiv cele către/de la beneficiar, respectiv cea stabilită în urma cercetării administrative în cazul utilizării ilicite a vehiculelor.
3. Pentru stabilirea costurilor totale, la contravaloarea rulajelor parcurse sau a orelor de funcţionare rezultate din foaia de parcurs, calculată pe baza tarifelor de mai sus, se adaugă următoarele elemente:
3.1. În cazul transporturilor efectuate ce reprezintă prestări de servicii conform legii, după caz:
a) contravaloarea drepturilor salariale ale conducătorilor auto, inclusiv a orelor suplimentare lucrate peste programul normal de muncă, corespunzătoare duratei totale a transportului rezultată din foaia de parcurs, precum şi contribuţiile aferente la bugetul asigurărilor sociale de stat, la fondul asigurărilor sociale de sănătate şi celelalte fonduri speciale, prevăzute de actele normative în vigoare;
b) contravaloarea timpului de staţionare, corespunzător intervalelor înscrise în foaia de parcurs, calculată pe baza tarifului pe ora de staţionare fără funcţionarea motorului;
c) valoarea cheltuielilor suplimentare pentru conducătorul auto (diurnă, cazare, taxă paşaport etc.), precum şi taxele pentru asigurarea mijlocului de transport în străinătate, pentru acces pe autostrăzi, parcări, treceri de poduri sau traversări cu bacul etc.;
d) valoarea amortizării aferentă perioadei de utilizare, rezultată din foaia de parcurs a mijlocului de transport pentru care se calculează amortizarea conform prevederilor legale, dacă acesta nu este amortizat integral la data efectuării prestaţiei, folosind relaţia:
V_a = V_c x Z / (A x D_n), unde:
- V_a = valoarea amortizării mijlocului de transport supus amortizării în condiţiile reglementărilor legale, în lei;
- V_c = valoarea contabilă a mijlocului de transport cu care acesta este înregistrat în evidenţa contabilă la momentul efectuării cursei, în lei;
- Z = numărul de zile calendaristice în care vehiculul a fost utilizat pentru efectuarea prestării de servicii; fracţiunea de zi se consideră o zi;
- A = numărul de zile calendaristice ale anului respectiv;
- D_n = durata normală de utilizare a vehiculului, conform reglementărilor în vigoare, în ani;
e) în cazul prestărilor de servicii ce reprezintă activităţi de însoţire cu autospeciale a transporturilor agabaritice şi/sau periculoase ce se efectuează cu viteze medii de deplasare mai mici de 15 km/oră, în plus faţă de prevederile lit. a) - d), după caz, pentru intervalul de timp de însoţire efectivă se aplică atât tariful corespunzător parcursului efectuat, cât şi tariful orar asimilat funcţionării în regim staţionar, aferent acestei perioade.
3.2. În cazul transporturilor ce reprezintă drepturi de transport ale personalului Ministerului Administraţiei şi Internelor şi membrilor de familie al acestuia, efectuate în afara programului de muncă, în baza reglementărilor în vigoare, se calculează numai contravaloarea rulajului parcurs, la care se adaugă valoarea cheltuielilor precizate la pct. 3.1 lit. c), după caz.
3.3. În cazul cercetării administrative pentru recuperarea unor pagube produse prin efectuarea de curse nejustificate, nelegale sau în afara cadrului de reglementare intern, stabilite în sarcina celor vinovaţi, conform reglementărilor legale în vigoare privind răspunderea materială a personalului Ministerului Administraţiei şi Internelor, la contravaloarea rulajului şi/sau orelor de funcţionare se adaugă valoarea cheltuielilor precizate la pct. 3.1 lit. c), după caz.
4. Tariful nu cuprinde cote de profit sau taxa pe valoarea adăugată, aceasta din urmă fiind aplicată şi percepută dacă este cazul, conform prevederilor legale în vigoare.