ORDONANŢĂ Nr. 15 din 24 ianuarie 2002
privind aplicarea tarifului de utilizare şi a
tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România
ART.
1
(1) În înţelesul prezentei ordonanţe,
termenii şi expresiile de mai jos se definesc după cum urmează:
(...) e) tarif de utilizare - o anumită sumă a
cărei plată conferă unui vehicul dreptul de a utiliza, pe parcursul unei
perioade date, reţeaua de drumuri naţionale din România, concesionată Companiei
Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A.;
(...) j) rovinietă - înregistrarea în format
electronic a tarifului de utilizare;
(...) n) sistem informatic de emitere, gestiune,
monitorizare şi control al rovinietei - sistem informatic ce permite înregistrarea
în format electronic a informaţiilor privind achitarea tarifului de utilizare
şi a tarifului de trecere, gestiunea datelor privind vehiculele pentru care
tarifele au fost achitate, monitorizarea şi controlul achitării tarifului de
utilizare şi de trecere, denumit în continuare SIEGMCR;
(...) (3) Tariful de utilizare este prevăzut în
anexa nr. 1.
(...) ART. 3
(1) Sunt exceptate de la plata tarifului de
utilizare vehiculele:
a) deţinute în proprietate sau, după caz,
folosite în baza unui drept legal, conform datelor înscrise în certificatul de
înmatriculare, de:
(i) unităţile Ministerului Apărării
Naţionale;
(ii) unităţile Ministerului Afacerilor
Interne;
(iii) unităţile Serviciului Român de
Informaţii;
(iv) unităţile Serviciului de Informaţii
Externe;
(v) unităţile Serviciului de Protecţie şi
Pază;
(vi) unităţile Serviciului de
Telecomunicaţii Speciale;
(vii) Administraţia Naţională a
Penitenciarelor şi unităţile subordonate acesteia;
(viii) serviciile publice comunitare pentru
situaţii de urgentă, reglementate prin Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind
înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru
situaţii de urgentă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 363/2002,
cu modificările şi completările ulterioare;
(ix) Compania Naţională de Autostrăzi şi
Drumuri Naţionale din România - S.A. şi subunităţile acesteia;
(x) Inspectoratul de Stat pentru Controlul
în Transportul Rutier;
(xi) Societatea Naţională de Cruce Roşie
din România;
(xii) serviciile de ambulanţă;
b) istorice, conform celor înscrise în
certificatul de înmatriculare sau în cartea de identitate a vehiculului;
c) prevăzute ca fiind exceptate prin
acordurile şi tratatele internaţionale la care România este parte;
d) folosite exclusiv în transportul public
local de persoane prin servicii regulate pe raza teritorial-administrativă a
unei localităţi;
e) destinate transportului şcolar.
(...)
ANEXA
1
NIVELUL
tarifului de utilizare a
drumurilor naţionale
______________________________________________________________________________
|
| Tipul
vehiculului | Durata
de | Tariful|
| | |
utilizare | [euro] |
|
|
| a reţelei | (TVA |
|
|
| de drumuri | inclus)|
|
| |
naţionale | |
|
|
| din România| |
|___|____________________________________________________|____________|________|
| A | Autoturisme | 1 zi |
- |
|
|
|____________|________|
|
|
| 7 zile | 3 |
|
|
|____________|________|
|
|
| 30 de zile | 7 |
|
|
|____________|________|
|
|
| 90 de zile | 13 |
|
|
|____________|________|
|
|
| 12 luni | 28 |
|___|____________________________________________________|____________|________|
| B | Vehicule de transport marfă cu 0,0 t
mai mic decât | 1 zi | - |
| |
MTMA mai mic sau egal cu 3,5 t |____________|________|
|
|
| 7 zile | 6 |
| |
|____________|________|
|
|
| 30 de zile | 16 |
|
|
|____________|________|
|
| | 90
de zile | 36 |
|
|
|____________|________|
|
|
| 12 luni | 96 |
|___|____________________________________________________|____________|________|
| C | a) Vehicule de transport marfă cu 3,5 t
mai mic | 1 zi |
4 |
| |
decât MTMA mai mic sau egal cu 7,5 t |____________|________|
| |
b) Vehicule de transport persoane cu mai mult de 9 | 7 zile |
20 |
| |
locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto) şi |____________|________|
| |
maximum 23 de locuri pe scaune (inclusiv | 30 de zile | 52 |
| |
conducătorul auto)
|____________|________|
|
|
| 90 de zile | 120 |
|
|
|____________|________|
|
|
| 12 luni |
320 |
|___|____________________________________________________|____________|________|
| D | a) Vehicule de transport marfă cu 7,5 t
mai mic | 1 zi |
7 |
| |
decât MTMA mai mic decât 12,0 t |____________|________|
| |
b) Vehicule de transport persoane cu mai mult de 23| 7 zile |
35 |
| |
de locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto) |____________|________|
|
|
| 30 de zile | 91 |
|
| |____________|________|
|
|
| 90 de zile | 210 |
|
|
|____________|________|
|
| | 12 luni |
560 |
|___|____________________________________________________|____________|________|
| E | Vehicule de transport marfă cu MTMA mai
mare sau | 1 zi |
9 |
| |
egal cu 12,0 t, cu maximum 3 axe (inclusiv) |____________|________|
|
|
| 7 zile | 45 |
|
|
|____________|________|
|
| | 30 de zile | 117 |
|
|
|____________|________|
|
|
| 90 de zile | 270 |
|
|
|____________|________|
|
|
| 12 luni | 720 |
|___|____________________________________________________|____________|________|
| F | Vehicule de transport marfă cu MTMA mai
mare sau | 1 zi |
11 |
| |
egal cu 12,0 t, cu minimum 4 axe (inclusiv) |____________|________|
|
|
| 7 zile | 55 |
|
|
|____________|________|
|
| |
30 de zile | 143 |
|
|
|____________|________|
|
|
| 90 de zile | 374 |
|
| |____________|________|
|
|
| 12 luni | 1.210 |
|___|____________________________________________________|____________|________|
(...)