ORDIN  Nr. 945/2018 din 25 iulie 2018

privind aprobarea Prescripţiei tehnice PT CR1-2018 - "Tarife pentru operaţiunile de autorizare, avizare, verificare tehnică şi alte activităţi la instalaţii sub presiune, instalaţii de ridicat, instalaţii/echipamente pentru parcurile de distracţii şi aparate consumatoare de combustibil, efectuate de Inspecţia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat"

EMITENT:     MINISTERUL ECONOMIEI

PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL  NR. 716 din 20 august 2018

 

    Având în vedere prevederile art. 4 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 64/2008 privind funcţionarea în condiţii de siguranţă a instalaţiilor sub presiune, instalaţiilor de ridicat şi a aparatelor consumatoare de combustibil, republicată,

    în baza prevederilor art. 2 lit. b) şi art. 3 alin. (1) lit. s) din Hotărârea Guvernului nr. 1.340/2001 privind organizarea şi funcţionarea Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat, cu modificările şi completările ulterioare,

    în temeiul prevederilor art. 10 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 27/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, cu modificările şi completările ulterioare,

 

    ministrul economiei emite următorul ordin:

 

    ART. 1

    Se aprobă Prescripţia tehnică PT CR 1-2018 - "Tarife pentru operaţiunile de autorizare, avizare, verificare tehnică şi alte activităţi la instalaţii sub presiune, instalaţii de ridicat, instalaţii/echipamente pentru parcurile de distracţii şi aparate consumatoare de combustibil, efectuate de Inspecţia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat", prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 2

    La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului economiei nr. 998/2013 privind aprobarea Prescripţiei tehnice PT CR 1-2013 - "Tarife pentru operaţiunile de autorizare, avizare, verificare tehnică şi alte activităţi la instalaţii sub presiune, instalaţii de ridicat, instalaţii/echipamente pentru parcurile de distracţii şi aparate consumatoare de combustibil, efectuate de Inspecţia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat", publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 354 din 14 iunie 2013.

    ART. 3

    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării.

 

 ANEXĂ

 

    Prescripţia tehnică PT CR 1-2018 - "Tarife pentru operaţiunile de autorizare, avizare, verificare tehnică şi alte activităţi la instalaţii sub presiune, instalaţii de ridicat, instalaţii/echipamente pentru parcurile de distracţii şi aparate consumatoare de combustibil, efectuate de Inspecţia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat"

 

    Dispoziţii generale

    ART. 1

    (1) Timpul normat/Tariful orar cuprins în anexele nr. 1 - 9 se referă la activităţile specifice desfăşurate de către inspectorii de specialitate din cadrul Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat (ISCIR) în conformitate cu prevederile prescripţiilor tehnice ISCIR.

    (2) Instalaţiile şi echipamentele supuse regimului de supraveghere ISCIR sunt cele prevăzute în anexele nr. 2 şi 3 la Legea nr. 64/2008 privind funcţionarea în condiţii de siguranţă a instalaţiilor sub presiune, instalaţiilor de ridicat şi a aparatelor consumatoare de combustibil, republicată, denumite în continuare, acolo unde este cazul, instalaţii/echipamente.

    ART. 2

    (1) Pentru activităţile cuprinse în anexele nr. 1 - 6, 8 şi 9, tariful este de 100 lei/oră.

    (2) Pentru activităţile cuprinse în anexa nr. 7, tariful se calculează în euro/oră.

    (3) Pentru alte activităţi, necuprinse în anexele nr. 1 - 6, 8 şi 9, tariful este de 100 lei/oră; în acest caz, numărul de ore care stă la baza calculului tarifului este cel prevăzut în procesul-verbal de verificare tehnică întocmit de către inspectorul de specialitate din cadrul ISCIR.

    ART. 3

    (1) Tariful orar se aplică activităţilor prevăzute în anexele nr. 1 - 6, 8 şi 9 în cazul în care activităţile respective se desfăşoară în cadrul programului normal de lucru.

    (2) În cazul în care activităţile se efectuează în afara zilelor şi programului normal de lucru, la solicitarea beneficiarilor, se aplică următoarele majorări:

 _________________________________________________________

| Perioada în care se desfăşoară activitatea  | Majorarea |

|                                             |    (%)    |

|_____________________________________________|___________|

| Zile lucrătoare, în afara programului lucru |     50    |

|_____________________________________________|___________|

| Zile nelucrătoare                           |    100    |

|_____________________________________________|___________|

 

    ART. 4

    (1) În cazul în care beneficiarii solicită în scris începerea verificărilor tehnice în maximum două zile de la data solicitării, se aplică o majorare de urgenţă de 50%.

    (2) La stabilirea majorării de urgenţă se iau în considerare data de înregistrare la ISCIR a cererii scrise, data începerii verificărilor şi data procesului-verbal încheiat ca urmare a activităţii desfăşurate de către inspectorii de specialitate din cadrul ISCIR, precum şi, suplimentar, după caz, majorările prevăzute la art. 3 alin. (2).

    ART. 5

    Persoanele juridice care construiesc, montează, instalează şi repară, precum şi deţinătorii/utilizatorii instalaţiilor/echipamentelor din domeniul nuclear supuse verificărilor tehnice beneficiază de o reducere de 10% din tarifele aferente activităţilor prestate, cu excepţia tarifului de emitere a autorizaţiilor, dacă acestea se efectuează pe baza unui contract anual încheiat între ISCIR şi aceştia.

    ART. 6

    În cazul în care un beneficiar solicită desfăşurarea unei activităţi prevăzute în anexele nr. 1 - 6, 8 şi 9, iar prin procesul-verbal de verificare tehnică emis de către inspectorul de specialitate din cadrul ISCIR se constată neîndeplinirea de către beneficiar a condiţiilor pentru finalizarea corespunzătoare a lucrărilor, tarifarea se face la numărul de ore consumate.

    ART. 7

    Pentru serviciile prestate la cererea unor beneficiari externi, tarifele sunt stabilite în valută, conform prevederilor anexei nr. 7.

    ART. 8

    Plata tarifelor pentru activităţile prestate de ISCIR se face de către persoanele juridice sau persoanele fizice beneficiare ale verificărilor, în termen de maximum 15 zile de la data emiterii facturii de către ISCIR, în caz contrar aplicându-se dobândă/zi de întârziere în cuantumul stabilit conform legislaţiei în vigoare pentru creanţele bugetare.

    ART. 9

    Anexele nr. 1 - 9 fac parte integrantă din prezenta prescripţie tehnică.

 

 ANEXA 3

    la prescripţia tehnică

 

                         TIMP NORMAT

aplicabil activităţii de formare profesională, atestare, autorizare şi acceptare personal

 ____________________________________________________________________________

|Nr. |                  Activitatea                   |     Timp normat      |

|crt.|                                                |     - ore/buc. -     |

|____|________________________________________________|______________________|

|  A | Atestarea personalului tehnic de specialitate  |                     -|

|____|________________________________________________|______________________|

|  1.| Avizarea setului-suport de curs şi a programei |                    12|

|____|________________________________________________|______________________|

|  2.| Examinarea dosarului cursantului               |                     1|

|____|________________________________________________|______________________|

|  3.| Examen de atestare/prelungire a valabilităţii  |                     2|

|____|________________________________________________|______________________|

|  4.| Reexaminare                                    |                     2|

|____|________________________________________________|______________________|

|  5.| Eliberarea atestatului sau a duplicatului      |                   1,5|

|    | acestuia                                       |                      |

|____|________________________________________________|______________________|

|  6.| Prelungire valabilitate atestat                |                   0,5|

|____|________________________________________________|______________________|

|  B | Autorizarea operatorului responsabil cu        |                     -|

|    | supravegherea tehnică a instalaţiilor - RSVTI  |                      |

|____|________________________________________________|______________________|

|  1.| Avizarea setului-suport de curs şi a programei |                    12|

|____|________________________________________________|______________________|

|  2.| Examinarea dosarului cursantului               |                     1|

|____|________________________________________________|______________________|

|  3.| Examen de autorizare/prelungire a valabilităţii|                     2|

|____|________________________________________________|______________________|

|  4.| Reexaminare                                    |                     2|

|____|________________________________________________|______________________|

|  5.| Eliberarea autorizaţiei sau a duplicatului     |                   1,5|

|    | acesteia ori a talonului                       |                      |

|____|________________________________________________|______________________|

|  C | Autorizarea personalului de deservire a        |                     -|

|    | instalaţiilor/echipamentelor                   |                      |

|____|________________________________________________|______________________|

|  1.| Avizarea setului-suport de curs şi a programei |                    12|

|    | pentru formare profesională/instruire periodică|                      |

|____|________________________________________________|______________________|

|  2.| Examinarea dosarului cursantului               |                     1|

|____|________________________________________________|______________________|

|  3.| Examen de autorizare/prelungire a valabilităţii|                   1,5|

|____|________________________________________________|______________________|

|  4.| Reexaminare                                    |                   1,5|

|____|________________________________________________|______________________|

|  5.| Eliberarea autorizaţiei sau a duplicatului     |                   1,5|

|    | acesteia ori a talonului                       |                      |

|____|________________________________________________|______________________|

|  D | Autorizarea sudorilor/brazorilor, operatorilor |                     -|

|    | PEHD                                           |                      |

|____|________________________________________________|______________________|

|  1.| Avizarea setului-suport de curs şi a programei |                    12|

|____|________________________________________________|______________________|

|  2.| Verificări în vederea autorizării              |3,5 *1), *2), *3), *4)|

|____|________________________________________________|______________________|

|  E | Autorizarea personalului pentru examinări      |                     -|

|    | nedistructive                                  |                      |

|____|________________________________________________|______________________|

|  1.| Avizarea setului-suport de curs şi a programei |                    12|

|____|________________________________________________|______________________|

|  2.| Verificări în vederea autorizării *2), *3), *4)|                      |

|    | a) radiaţii penetrante (RTx, RTg)              |                   3,5|

|    | b) ultrasunete (UTg, UTs, UTf, UTt, UTtv, UTI) |                   3,5|

|    | c) lichide penetrante (PT)                     |                   3,5|

|    | d) particule magnetice (MT)                    |                   3,5|

|    | e) magneto-inductiv (MRT)                      |                   3,5|

|    | f) curenţi turbionari (ET)                     |                   3,5|

|    | g) etanşeitate (LT)                            |                   3,5|

|    | h) vizual (VT)                                 |                   3,5|

|____|________________________________________________|______________________|

|  F | Atestarea formatorilor în domeniul formării    |                     -|

|    | profesionale a personalului tehnic de          |                      |

|    | specialitate, a operatorilor RSVTI, a          |                      |

|    | personalului de deservire şi a personalului de |                      |

|    | execuţie                                       |                      |

|____|________________________________________________|______________________|

|  1.| Examinarea dosarului cursantului               |                     1|

|____|________________________________________________|______________________|

|  2.| Curs                                           |                     8|

|____|________________________________________________|______________________|

|  3.| Examen de atestare                             |                     2|

|____|________________________________________________|______________________|

|  4.| Reexaminare                                    |                     2|

|____|________________________________________________|______________________|

|  5.| Eliberarea atestatului sau a duplicatului      |                     1|

|    | acestuia                                       |                      |

|____|________________________________________________|______________________|

|  G | Acceptarea personalului de certificare a       |                     -|

|    | reproducerii marcajelor pentru instalaţii/     |                      |

|    | echipamente din domeniul nuclear               |                      |

|____|________________________________________________|______________________|

|  1.| Examinare în vederea acceptării                |                     2|

|____|________________________________________________|______________________|

|  H | Acceptarea personalului tehnic de specialitate |                     -|

|    | din domeniul nuclear                           |                      |

|____|________________________________________________|______________________|

|  1.| Examinare în vederea acceptării                |                     2|

|____|________________________________________________|______________________|

 

    NOTE:

    1. Pentru timpul de asistare la execuţia incorectă a probelor de sudare/brazare, precum şi pentru timpul de asistare la examinări şi încercări ale epruvetelor se aplică tariful de 100 lei/oră.

    2. Timpul normat pentru eliberarea autorizaţiilor şi a duplicatelor acestora este de 100 lei.

    3. În cazul examinării pentru prelungirea valabilităţii autorizaţiilor, tarifele se reduc cu 25% faţă de tariful de bază.

    4. Se consideră prelungire a valabilităţii autorizaţiei numai cazul în care cererea scrisă de prelungire şi documentele aferente se depun la ISCIR cu cel puţin 30 de zile calendaristice înainte de expirarea termenului de valabilitate a autorizaţiei. În caz contrar, timpul normat este cel utilizat la o autorizare nouă.

    5. Timpul normat în cazul autorizării ca nivel 3 se majorează cu 100%.