ORDIN   Nr. 1356 din 13 noiembrie 2013

privind aprobarea tarifelor practicate de Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale pentru activităţile desfăşurate în domeniul dispozitivelor medicale

EMITENT:      MINISTERUL SĂNĂTĂŢII

PUBLICAT  ÎN: MONITORUL OFICIAL  NR. 710 din 19 noiembrie 2013

 

    Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei farmaceutice şi dispozitive medicale nr. E.N. 11.456 din 13 noiembrie 2013,

    având în vedere prevederile art. 10 lit. d) din Hotărârea Guvernului nr. 734/2010 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale, cu modificările ulterioare,

    în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,

 

    ministrul sănătăţii emite următorul ordin:

 

    ART. 1

    Se aprobă tarifele practicate de Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale pentru activităţile desfăşurate în domeniul dispozitivelor medicale, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 2

    (1) Sunt exceptate de la plata tarifelor prevăzute la art. 1 şi a cheltuielilor de deplasare unităţile sanitare publice, serviciile de ambulanţă judeţene şi Serviciul de Ambulanţă Bucureşti - Ilfov, precum şi echipajele integrate ale serviciilor mobile de urgenţă, reanimare şi descarcerare (SMURD), aflate în structura inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă, a autorităţilor publice locale şi a spitalelor judeţene şi regionale.

    (2) Prevederile alin. (1) nu se aplică centrelor judeţene de întreţinere şi reparare a aparaturii medicale, unităţi finanţate integral din venituri proprii, aflate în subordinea direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti.

    ART. 3

    La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului sănătăţii, interimar, nr. 1.369/2009 pentru aprobarea tarifelor practicate de Oficiul Tehnic de Dispozitive Medicale pentru activităţile desfăşurate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 752 din 4 noiembrie 2009, cu completările ulterioare, şi Ordinul ministrului sănătăţii nr. 442/2010 pentru completarea Ordinului ministrului sănătăţii, interimar, nr. 1.369/2009 pentru aprobarea tarifelor practicate de Oficiul Tehnic de Dispozitive Medicale pentru activităţile desfăşurate şi abrogarea articolelor 13 şi 14 din Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 1.662/2007 privind controlul prin verificare periodică a dispozitivelor medicale puse în funcţiune şi aflate în utilizare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 451 din 2 iulie 2010, se abrogă.

    ART. 4

    Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 5

    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

 

                            Ministrul sănătăţii,

                         Gheorghe-Eugen Nicolăescu

 

    Bucureşti, 13 noiembrie 2013.

    Nr. 1.356.

3. Evaluarea unităţilor care prestează servicii în domeniul dispozitivelor medicale

 ______________________________________________________________________________

|Nr. |                      Tipul activităţii                       |  Tarif   |

|crt.|                                                              |  (lei)   |

|____|______________________________________________________________|__________|

|  1.| Evaluare documentaţie pentru audit                           | 120      |

|____|______________________________________________________________|__________|

|  2.| Unităţi cu maximum 3 angajaţi                                | 700      |

|____|______________________________________________________________|__________|

|  3.| Unităţi cu 3 - 5 angajaţi                                    | 1.000    |

|____|______________________________________________________________|__________|

|  4.| Unităţi cu 6 - 10 angajaţi                                   | 1.200    |

|____|______________________________________________________________|__________|

|  5.| Unităţi cu 11 - 20 de angajaţi                               | 1.400    |

|____|______________________________________________________________|__________|

|  6.| Unităţi cu peste 21 de angajaţi                              | 1.600    |

|____|______________________________________________________________|__________|

 

    Tarifele de mai sus sunt valabile pentru o singură activitate.

    Pentru fiecare activitate suplimentară se majorează tariful cu 50% din tariful de bază.

    Pentru punctele de lucru teritoriale se percep 50% din tariful de bază pentru primul punct de lucru şi câte 25% din tariful de bază pentru fiecare din celelalte puncte de lucru de pe aceeaşi cerere.

    Tariful pentru reevaluarea activităţii în cazul unui "raport de evaluare nefavorabil" este de 50% din tariful de bază stabilit pentru evaluare.

    Valoarea tarifului pentru supravegherea unităţii va fi de 50% din tariful de bază stabilit pentru evaluarea iniţială.