Documente necesare eliberării/suplimentării/reconfirmării avizelor privind distribuirea şi utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale

(extras din Normele metodologice pentru aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.28/1999 privind obligaţia agenţilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, aprobate prin Hotărārea Guvernului nr.479/2003, republicată )

 

 

ART. 89

    Īn vederea obţinerii avizului privind distribuţia aparatelor de marcat electronice fiscale, agenţii economici care au obţinut avizul tehnic favorabil prevăzut la art. 78 alin. (1) lit. a) prezintă comisiei următoarele documente:

    a) cererea prin care solicită eliberarea avizului privind distribuţia aparatelor de marcat electronice fiscale, care trebuie să conţină datele de identificare a distribuitorului, tipul aparatului şi denumirea comercială a acestuia, numărul şi data avizului tehnic, prezentarea tabelară, pe judeţe, a reţelei de distribuţie şi service, care va cuprinde denumirea, adresa sediului social, codul fiscal/codul unic de īnregistrare, numărul de telefon şi de fax ale unităţii incluse īn reţea, tipul activităţii desfăşurate, lista tehnicienilor de service şi, după caz, elementele de identificare a tehnicienilor de service, precum şi numărul şi data avizului cu care a fost acreditată unitatea;

    b) declaraţia pe propria răspundere a distribuitorului privind existenţa capacităţii profesionale a tehnicienilor de service de a asigura īntreţinerea şi repararea aparatelor de marcat electronice fiscale;

    c) copia certificatului de īnregistrare conţinānd codul fiscal/codul unic de īnregistrare - pentru distribuitor şi pentru unităţile acreditate;

    d) copia actului constitutiv al societăţii comerciale - pentru distribuitor şi pentru unităţile acreditate;

    e) certificatul de atestare fiscală pentru persoane juridice, īn original sau īn copie legalizată, din care să rezulte că agentul economic nu are datorii fiscale restante la bugetul de stat - pentru distribuitori şi pentru unităţile acreditate pentru comercializare. Nu se consideră obligaţii fiscale restante la bugetul general consolidat sumele pentru care agenţii economici au obţinut īnlesnire la plată potrivit legii, precum şi sumele stabilite īn urma controalelor efectuate de organele fiscale şi care se află īn diferite stadii de contestare sau judecată īn ceea ce priveşte impozitele şi taxele cuvenite bugetului general consolidat;

    f) declaraţia pe propria răspundere a distribuitorului şi a unităţii acreditate privind existenţa contractelor ferme de comercializare şi/sau service īncheiate īn condiţiile prevăzute la art. 78 alin. (1) lit. f). Īn această declaraţie părţile vor specifica zonele de comercializare şi/sau service stabilite īn contracte;

    g) fişa de personal, semnată şi ştampilată de unitatea de service, pentru fiecare tehnician de service angajat cu contract individual de muncă, pentru care se solicită īnregistrarea, care cuprinde: numele şi prenumele, domiciliul, seria şi numărul documentului de identitate;

    h) certificatul de cazier judiciar pentru tehnicienii de service, īn original sau īn copie legalizată;

    i) copia avizului de fabricaţie sau de import de taximetre, emis de Biroul Romān de Metrologie Legală - pentru distribuitorii de aparate de marcat electronice fiscale destinate activităţii de taximetrie;

    j) copiile avizelor pentru activităţile de vānzare şi, respectiv, de montare şi reparare a taximetrelor, emise de Biroul Romān de Metrologie Legală - pentru unităţile acreditate pentru comercializare şi/sau service de aparate de marcat electronice fiscale destinate activităţii de taximetrie.

    ART. 90

    Īn cazul īn care distribuitorii autorizaţi pentru distribuţia unor aparate de marcat electronice fiscale solicită eliberarea avizului pentru alte tipuri şi modele de aparate la care comercializarea şi service-ul vor fi asigurate prin agenţi economici īnregistraţi anterior la comisie, aceştia depun documentele prevăzute la art. 89 lit. a), b), e), f), h) şi, după caz, lit. i) şi j), precum şi un document datat, emis sub semnătura şi ştampila unităţilor acreditate anterior, din care să rezulte denumirea, adresa sediului social, codul fiscal sau, după caz, codul unic de īnregistrare, numărul de telefon/fax, lista tehnicienilor de service acreditaţi care vor efectua service la noul tip de aparat şi elementele de identificare a acestora.

    ART. 91

    Īn situaţia īn care, ulterior eliberării avizului privind distribuţia aparatelor de marcat electronice fiscale, distribuitorii autorizaţi solicită extinderea reţelei de distribuţie şi service prin includerea unor unităţi īnregistrate anterior la comisie, aceştia depun pentru respectivele unităţi documentele prevăzute la art. 90, cu excepţia documentului prevăzut la art. 89 lit. i).

   ART. 92

    (1) Comisia analizează cererile depuse şi, īn termen de 30 de zile de la data depunerii documentaţiei complete, se pronunţă asupra aprobării sau respingerii solicitării.

    (2) Hotărārea comisiei este adusă la cunoştinţă solicitantului.

    (3) Avizul privind distribuţia aparatelor de marcat electronice fiscale se eliberează numai după confecţionarea sigiliilor fiscale şi a sigiliilor de identificare a tehnicienilor de service şi īnregistrarea la comisie a legitimaţiilor acestora.

 

    ART. 93

    (1) Avizul privind distribuţia aparatelor de marcat electronice fiscale este valabil, īncepānd cu data eliberării, pe o perioadă de:

    a) 2 ani, īn cazul aparatelor de marcat electronice fiscale destinate activităţii de taximetrie;

    b) 3 ani, pentru alte aparate de marcat electronice fiscale decāt cele prevăzute la lit. a).

    (2) Valabilitatea avizului privind distribuţia aparatelor de marcat electronice fiscale se poate prelungi, la cererea distribuitorului autorizat, pe perioade succesive, conform alin. (1), īncepānd cu ziua următoare celei pānă la care avizul a fost favorabil.

    (3) Pānă la expirarea perioadei de valabilitate a avizului privind distribuţia aparatelor de marcat electronice fiscale, distribuitorii autorizaţi pot solicita prelungirea acesteia prezentānd documentele prevăzute la art. 90.

    (4) Nesolicitarea prelungirii valabilităţii avizului privind distribuţia aparatelor de marcat electronice fiscale ori respingerea de către comisie a acestei prelungiri atrage retragerea dreptului de distribuţie şi comercializare a aparatelor, obţinut īn baza avizului respectiv.

    ART. 94

    (1) Agenţii economici care pānă la data intrării īn vigoare a prezentelor norme metodologice au obţinut avizul privind distribuirea şi utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale vor solicita, īn termen de 18 luni de la această dată, reconfirmarea avizului conform graficului prevăzut la alin. (2), īn caz contrar dreptul de distribuţie şi comercializare a aparatelor obţinut īn baza avizului respectiv considerāndu-se ca fiind retras de drept de la data expirării termenului stabilit prin grafic.

    (2) Solicitarea reconfirmării avizului prevăzut la alin. (1) se va face eşalonat prin prezentarea documentelor prevăzute la art. 89 lit. b) şi la art. 90, conform graficului stabilit prin decizie a comisiei*).

    (3) Prin grija secretariatului comisiei, decizia prevăzută la alin. (2) va fi adusă de īndată la cunoştinţă fiecărui distribuitor autorizat şi va fi publicată īn Monitorul Oficial al Romāniei, Partea I, īn termen de 60 de zile de la data intrării īn vigoare a prezentelor norme metodologice.

------------

    *) Trimiterile prevăzute īn cadrul alin. (2) nu mai corespund stării de fapt actuale datorită modificării conţinutului articolelor la care se face trimitere, precum şi datorită īncetării aplicabilităţii efectelor acestui alineat, conform Graficului de reconfirmare a avizelor privind distribuirea şi utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale obţinute de agenţii economici (societăţi comerciale) pānă la data intrării īn vigoare a Hotărārii Guvernului nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia agenţilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobat prin Decizia Comisiei de avizare a distribuţiei şi utilizării aparatelor de marcat electronice fiscale nr. 1/2003, publicată īn Monitorul Oficial al Romāniei, Partea I, nr. 484 din 7 iulie 2003.

    ART. 95

    (1) Solicitarea prelungirii valabilităţii/reconfirmării avizului privind distribuţia aparatelor de marcat electronice fiscale se face prin includerea īn reţeaua de distribuţie şi/sau de service a tuturor unităţilor cu care sunt īncheiate contracte ferme īn derulare, astfel cum acestea au fost acreditate prin avizul de bază şi/sau suplimentele ulterioare ale acestuia obţinute sau solicitate pānă la data depunerii cererii privind prelungirea valabilităţii/reconfirmarea avizului, şi cu respectarea condiţiei prevăzute la art. 78 alin. (1) lit. d).

    (2) Ulterior prelungirii valabilităţii/reconfirmării avizului privind distribuţia aparatelor de marcat electronice fiscale, acesta poate fi modificat numai īn sensul retragerii acreditării unor unităţi ori includerii īn reţeaua de distribuţie şi/sau de service a unor noi unităţi.

    ART. 96

    (1) Īn cazul retragerii dreptului de distribuţie şi de comercializare a aparatelor de marcat electronice fiscale, īn condiţiile prevăzute la art. 93 alin. (3) şi la art. 94 alin. (1), distribuitorii autorizaţi sunt obligaţi să asigure service pentru toate aparatele livrate pānă la data retragerii acestui drept.

    (2) Activităţile de service vor fi asigurate prin tehnicienii proprii ai distribuitorului autorizat sau prin tehnicienii de service ai unităţilor aflate īn reţeaua de service a acestuia la data retragerii dreptului prevăzut la alin. (1), precum şi prin tehnicieni ai unor noi unităţi acreditate ulterior acestei date.

 

 

 

 

 

 

 

Cerere pentru eliberarea Avizului privind distribuirea şi utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale

Societatea Comercială................

Către,

Comisia de avizare a distribuţiei si utilizării aparatelor de marcat electronice fiscale

          Societatea Comercială.................................., cu sediul īn..............................................................cod fiscal/cod unic de inregistrare..............................telefon/fax..................reprezentata prin d-na/d-nul.....................īn calitate de ........................, solicită eliberarea Avizului privind distribuirea şi utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale tip................, model..........., configuratie......., tipul hārtiei.......,destinaţie..........., pentru care s-a obtinut Avizul tehnic nr.........................din data de.....................

Distribuţia şi service-ul aparatelor se va face prin agenţii economici prevăzuţi īn Anexa la prezenta.

Totodată, īn baza art.107 alin.(3) din Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, solicităm autorizarea pentru efectuarea operatiunilor de service in municipiul Bucuresti si toate judetele tarii in care vom distribui utilizatorilor, direct sau prin unitati acreditate, aparate de marcat electronice fiscale*.

Menţionăm că producătorul rolelor de hārtie utilizate de aparatele de marcat electronice fiscale sus-menţionate este .............................cu sediul īn.........................cod fiscal/cod unic de inregistrare**.................., cu care am īncheiat contractul ferm de livrare nr...........din data..........

Anexăm cererii dosarul conţinānd documentaţia prevazută de Hotărārea Guvernului nr.479/2003 pentru eliberarea Avizului de distribuţie şi utilizare a aparatelor de marcat electronice fiscale.

Semnatură şi ştampilă

* Se completează numai de către distribuitorii autorizaţi care dispun de tehnicieni de service proprii.

** Se completează īn cazul producătorilor din ţară

MODEL

Cerere pentru suplimentarea retelei de distributie si service

Societatea Comercială.......................

Către,

Comisia de avizare a distribuţei şi utilizării aparatelor de marcat electronice fiscale

Societatea Comercială................................, cu sediul īn...........................................................cod fiscal/cod unic de īnregistrare...............telefon/fax.............................reprezentată prin d-na/d-nul.............................īn calitate de............................, solicită suplimentarea reţelei de distribuţie şi service inclusă īn Avizul nr..........din data........eliberat pentru aparatele de marcat electronice fiscale tip...........model............., prin acreditarea ca unităţi de distribuţie şi/sau service a agenţilor economici prevăzuţi īn Anexa la prezenta.

Anexăm cererii dosarul conţinānd documentaţia prevazută de Hotarārea Guvernului nr.479/2003 pentru suplimentarea reţelei de distribuţie şi service.

Semnatură şi ştampilă

MODEL

Cerere pentru reconfirmarea Avizului privind distribuirea şi utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale

Societatea Comercială.......................

Către,

Comisia de avizare a distribuţiei şi utilizării aparatelor de marcat electronice fiscale

 

          Societatea Comercială.................................................. cu sediul īn................................................................... cod fiscal/cod unic de īnregistrare.................................telefon/fax............................reprezentată prin d-na/d-nul.....................in calitate de.........................solicită reconfirmarea Avizului nr.......din data............... privind distribuirea şi utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale tip...........................model..................

Distribuţia şi service-ul aparatelor se va face prin agenţii economici prevăzuţi īn Anexa la prezenta.

Totodată, īn baza art.107 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.28/1999, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, solicităm autorizarea pentru efectuarea operaţiunilor de service īn municipiul Bucuresti şi toate judeţele ţării īn care vom distribui utilizatorilor, direct sau prin unităţi acreditate, aparate de marcat electronice fiscale*.

Anexăm cererii dosarul conţinānd documentaţia prevazută de Hotărārea Guvernului nr.479/2003 pentru reconfirmarea Avizului de distribuţie şi utilizare a aparatelor de marcat electronice fiscale.

Semnătura şi stampilă

* Se completează numai de către distribuitorii autorizaţi care dispun de tehnicieni de service proprii.

 

MODEL

Cerere pentru suplimentarea retelei de distributie si service prin extinderea zonei pentru asigura distributie si service agentii economici inclusi in retea

Societatea Comercială.......................

Către,

Comisia de avizare a distribuţiei si utilizării aparatelor de marcat electronice fiscale

 

          Societatea Comercială................................, cu sediul īn...........................................................cod fiscal/cod unic de īnregistrare...............telefon/fax.............................reprezentată prin d-na/d-nul.............................īn calitate de............................, solicită suplimentarea reţelei de distribuţie şi service inclusă īn Avizul nr..........din data........eliberat pentru aparatele de marcat electronice fiscale tip...........model............., prin extinderea zonei pentru care asigură distribuţie şi/sau service agentul economic............................... cu judeţele...................

Īn Situaţia reţelei de distribuţie şi service pentru aparatul sus-menţionat, anexată prezentei, zonele pentru care se solicită extinderea sunt marcate cu indicativul "E".

Anexăm cererii copia Actului adiţional la Contractul de distribuţie şi/sau service nr.............................din data..................prin care părţile au convenit extinderea zonei de distribuţie şi/sau service*.

Semnatură şi ştampilă

* Se completează numai īn cazul extinderii zonei pentru o unitate acreditată.