MİNİSTERUL FINANŢELOR PUBLICE

 

 

 

ORDIN nr. 290

 

privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului finanţelor publice

            nr.139/2006 privind constituirea Comisiei de monitorizare, coordonare

şi îndrumare metodologică a dezvoltării sistemului de control

                        managerial al Ministerului Finanţelor Publice

 

 

            În temeiul prevederilor art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,

            în baza prevederilor art. (4) din Ordonanţa Guvernului nr.119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicată,

            având în vedere prevederile art. 2 alin. (1) şi art. (3) din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 946/2005 pentru aprobarea Codului controlului intern, cuprinzând standardele de management/control intern la entităţile publice şi pentru dezvoltarea sistemelor de control managerial, 

            ministrul finanţelor publice emite următorul

 

 

ORDIN

 

 

            Art. I. - Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 139/2006 privind constituirea Comisiei de monitorizare, coordonare şi îndrumare metodologică a dezvoltării sistemului de control managerial al Ministerului Finanţelor Publice se modifică şi se completează după cum urmează:  

            1. Art. 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:

            "Art. 2. - (1) Comisia are următoarea componentă:

            a) preşedinte: secretarul general al ministerului;

            b) locţiitorul preşedintelui: secretarul general adjunct al ministerului;

            c) membri:

            1. controlorul financiar şef al Unităţii centrale de armonizare a sistemelor de management financiar şi control;

            2. directorul general al Direcţiei de programare bugetară şi coordonarea politicilor publice sectoriale;

            3. un director general adjunct, stabilit de directorul general, de la Direcţia generală de sinteză a politicilor bugetare;

            4. directorul general al Direcţiei generale a contabilităţii publice şi a sistemului de decontări în sectorul public;

            5. directorul general adjunct al Unităţii de management a trezoreriei statului;

            6. directorul general al Direcţiei generale de reglementare în domeniul activelor statului;

            7. directorul general al Direcţiei generale a finanţelor publice externe;

            8. directorul general al Autorităţii de management pentru cadrul de sprijin comunitar;

            9. directorul general al Autorităţii de management pentru infrastructură;

            10. directorul general al Autorităţii de Plată;

            11. directorul Oficiului de Plăţi şi Contractare PHARE;

            12. directorul Direcţiei de autorizări;

            13. directorul Direcţiei de evaluare a veniturilor bugetului general consolidat;

            14. directorul general al Direcţiei generale juridice;

            15. directorul general al Direcţiei generale a politicilor şi resurselor umane;

            16. directorul Direcţiei de buget şi contabilitate internă;

            17. directorul general al Direcţiei de investiţii, achiziţii publice şi servicii interne;

            18. directorul general al Direcţiei generale a tehnologiei informaţiei;

            19. directorul Direcţiei economice şi administrative din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală;

            20. directorul Direcţiei economice, investiţii şi administrarea serviciilor din cadrul Autorităţii Naţionale a Vămilor;

            21. comisarul-şef al Diviziei 5 din cadrul Gărzii Financiare;

            22. directorul general al Direcţiei generale pentru acorduri, cooperare internaţională şi decontări externe;

            23. directorul Unităţii de coordonare a relaţiilor bugetare cu Uniunea Europeană.

            (2) Membrii comisiei prevăzuţi la  punctele 19, 20 şi 21 ale alin. (1) vor face parte din comisiile ce se vor constitui la nivelul ordonatorilor de credite pe care îi reprezintă şi vor asigura interfaţa instituţională între comisii.

            (3) Conducătorii structurilor, la nivel de direcţie/direcţie generală, care nu se regăsesc în componenţa Comisiei, vor fi cooptati pentru desfăşurarea activităţilor derulate la nivelul comisiei/subcomisiilor, în funcţie de specificul activităţii acestor structuri.".

            2. Art 3 lit. b) se modifică şi va avea următorul cuprins:

            "b) supune aprobării ministrului programul de dezvoltare a sistemului de control managerial al ministerului, în termen de 60 de zile de la data aprobării prezentului ordin; urmareşte realizarea şi asigură actualizarea programului;".

            3. Art. 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:

            "Art. 4. - Modul de organizare şi de lucru al comisiei se stabileşte de către aceasta, prin regulament, emis în termen de 30 de zile de la data prezentului ordin.".

            4. Art. 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:

            "Art. 7. - (1) Ordonatorii secundari şi terţiari din sistemul Ministerului Finanţelor Publice vor aplica, exclusiv din punct de vedere al cheltuielilor efectuate pe seama creditelor bugetare defalcate din bugetul ministerului, procedurile unitare elaborate la nivelul compartimentelor de specialitate de la ordonatorul principal.

            (2) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Autoritatea Naţională a Vămilor şi Garda Financiară vor constitui, prin decizie internă, propria comisie de monitorizare, coordonare şi îndrumare metodologică a dezvoltării sistemului de control managerial, prin adaptarea, la specificul acestora, a prevederilor Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 139/2006.".

            Art. II. - Unitatea centrala de armonizare a sistemelor de management financiar şi control va duce la îndeplinire prevederile pezentului ordin.

 

            Emis în Bucureşti, la data de 22.II.2006.

 

 

 

 

MİNİSTRUL FINANŢELOR PUBLICE

 

SEBASTIAN TEODOR GHEORGHE VLĂDESCU