|
ORDIN
privind aprobarea
Regulamentului pentru organizarea examenului
de atribuire a calitatii de
consultant fiscal
În temeiul prevederilor art.11 alin.(5) din Hotarârea
Guvernului nr.208/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului
Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu
modificarile si completarile ulterioare,
în temeiul prevederilor art.6 din
Ordonanta Guvernului nr.71/2001 privind organizarea si exercitarea activitatii
de consultanta fiscala, aprobata cu modificari prin Legea nr.198/2002, cu
modificarile ulterioare,
în temeiul prevederilor art.1 din
Hotarârea Guvernului nr.865/2006 privind aprobarea înfiintarii pe lânga
Ministerul Finantelor Publice a unei activitati finantate integral din venituri
proprii,
ministrul finantelor publice,
emite urmatorul ordin:
Art. 1. - Se aproba Regulamentul pentru
organizarea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal, prevazut
în anexa la prezentul ordin.
Art. 2. - Colectivul pentru
organizarea examenului de atribuire a
calitatii de consultant fiscal va duce la îndeplinire prevederile prezentului
ordin.
Art. 3. - Prezentul
ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
MINISTRUL FINANTELOR PUBLICE,
Sebastian Teodor Gheorghe
Vladescu
Bucuresti, data: 26 septembrie 2006
Nr.1614
Anexa
Regulamentul pentru
organizarea examenului de
atribuire a calitatii de consultant fiscal
Capitolul I
Dispozitii generale
Art. 1 - Examenul pentru
atribuirea calitatii de consultant fiscal se organizeaza si se desfasoara în
baza prevederilor art.6 din Ordonanta Guvernului nr.71/2001 privind organizarea
si exercitarea activitatii de consultanta fiscala, aprobata cu modificari prin
Legea nr. 198/2002, cu modificarile ulterioare, denumita în continuare
ordonanta.
Art. 2 – (1) Examenul
pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal se organizeaza de catre
Ministerul Finantelor Publice.
(2) Prin ordin al ministrului finantelor
publice, se constituie Colectivul pentru organizarea examenului de atribuire a
calitatii de consultant fiscal, numit în continuare Colectiv, se numesc Comisia
de examinare si Comisia de solutionare a contestatiilor, si se stabilesc
atributiile acestora.
Art. 3 - Ministrul finantelor publice
stabileste prin ordin, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I,
data de sustinere si locul desfasurarii examenului, precum si locul de depunere
a dosarelor de înscriere si perioada în care se depun.
Capitolul II
Organizarea si desfasurarea
examenului
Art. 4 - (1) Pentru atribuirea
calitatii de consultant fiscal, conform prevederilor art.4 din ordonanta,
candidatii trebuie sa îndeplinesca, cumulativ,
urmatoarele conditii:
a) sa fie licentiati ai unei
facultati cu profil economic;
b) sa aiba o experienta de
minim 5 ani în una dintre urmatoarele activitati:
- elaborarea si
aplicarea legislatiei fiscale;
- administrarea si
colectarea veniturilor publice;
- controlul
fiscal;
- solutionarea
contestatiilor în domeniul legislatiei fiscale ;
- elaborarea si aplicarea
reglementarilor contabile;
- activitatea
financiar-contabila.
c) sa nu aiba antecedente
penale;
d) sa aiba capacitate
deplina de exercitiu;
e) sa promoveze examenul
pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal.
(2) În vederea sustinerii
examenului, candidatii depun dosarul de înscriere cuprinzând documentele care
atesta îndeplinirea conditiilor prevazute la art.4, lit.a)-d) din ordonanta.
(3) Dosarul de înscriere se depune la Ministerul Finantelor Publice si va
contine urmatoarele :
a) cererea de înscriere la
examen, prevazuta în anexa nr.2;
b) curriculum vitae;
c) diploma de studii
superioare, în copie legalizata, precum si copii legalizate ale actelor
doveditoare, în cazul schimbarii numelui;
d) carnetul de munca, în
copie certificata de angajator sau în copie legalizata, dupa caz;
e) actul de identitate, în copie;
f) certificatul de cazier judiciar;
g) adeverinta medicala
eliberata de medicul de familie sau de institutia medicala la care este
înregistrat;
h) trei fotografii 2/3
cm.
Art. 5 - Colectivul verifica daca
informatiile furnizate de candidati, cu exceptia celor declarate pe propria
raspundere, sunt complete si corecte, iar în cazul în care se considera ca este
necesar, poate solicita informatii suplimentare, înainte de a decide cu privire
la acceptarea sau respingerea dosarelor de înscriere.
Art. 6 - (1) La depunerea
dosarului de înscriere, candidatul plateste conform prevederilor art.5 din
ordonanta, în contul Ministerului Finantelor Publice, o taxa de
înscriere la examen .
(2) Candidatilor înscrisi li se
elibereaza legitimatia de examen prevazuta in anexa nr.3.
Art. 7 – La intrarea în
sala de examen, si pe parcursul desfasurarii examenului, candidatul trebuie sa
aiba asupra sa actul de identitate si legitimatia de examen.
Art. 8 - Colectivul
afiseaza atât la locul de depunere a dosarului de înscriere, cât si la locul de
desfasurare a examenului, cu cel putin 48 de ore înaintea începerii acestuia,
listele nominale ale candidatilor înscrisi, indicându-se data si ora începerii
probei si repartizarea pe sali a candidatilor.
Art. 9 - (1) Candidatii
au obligatia de a verifica exactitatea datelor înscrise în listele afisate si
de a sesiza imediat Colectivul cu privire la eventualele neconcordante între
înregistrarile din liste si datele din documentele depuse la înscriere.
(2) Orice modificare a listelor afisate
se face cu cel putin 24 de ore înainte de începerea examenului.
Art. 10 - (1) Presedintele Comisiei de
examinare, cu 3 ore înainte de începerea examenului, numeste responsabilul de
sala si repartizeaza membrii comisiei si supraveghetorii pe sali, proportional
cu numarul candidatilor din salile respective.
(2) Examenul se desfasoara în sali
care pot sa asigure asezarea candidatilor la distanta corespunzatoare,
pastrându-se un loc liber între candidati.
(3) Membrii Comisiei de examinare si
supraveghetorii sunt responsabili de modul în care se deruleaza examenul,
începând cu accesul candidatilor în sali, derularea propriu-zisa a examenului
si predarea lucrarilor.
(4) Dupa expirarea termenului legal de
sustinere a probei, responsabilul de sala va preda lucrarile, în baza unui
proces verbal, presedintelui comisiei care este raspunzator de gestionarea
acestora.
Art. 11 - Accesul candidatilor
în sala este permis cu maximum o ora înainte de începerea examenului, conform
listelor afisate, sub supravegherea responsabilului de sala.
Art. 12 - Responsabilii de sali
primesc de la Comisia de examinare: lista candidatilor repartizati în sala
respectiva, instructiunile de derulare a examenului si respectiv, subiectele.
Art. 13 - (1) Responsabilul de sala noteaza în
lista candidatii prezenti si absenti.
(2) Actul de identitate si legitimatia
de examen vor ramane pe masa candidatului pe toata durata examenului, pentru a
putea fi efectuate verificari suplimentare.
Art. 14 - Candidatii
care nu sunt în sala în momentul comunicarii subiectelor pierd dreptul de a
sustine examenul.
Art. 15 - (1) Pe
parcursul desfasurarii examenului, candidatii nu au voie sa paraseasca sala si
sa revina.
(2) În situatii cu caracter medical,
un membru delegat va însoti candidatul de la iesirea si pâna la revenirea în
sala.
Art. 16 - (1) Comisia de examinare va stabili un numar de
minim 3 variante de subiecte conform tematicii prezentate în anexa nr.1.
(2) Subiectele pentru examen se stabilesc în ziua
desfasurarii acestuia, prin tragere la sorti.
(3) În arhiva se vor pastra
toate subiectele, atât cele propuse cât si cele extrase.
Art. 17 - (1) Examenul va consta într-o proba scrisa/interviu.
(2) Proba scrisa va fi sub forma de test grila/lucrare scrisa, care va
contine de regula întrebari din:
a) legislatia fiscala, legislatia privind administrarea fiscala si
legislatia vamala, 90%;
b) dreptul comercial si dreptul financiar - fiscal, 5%;
c) gestiunea financiara si contabilitatea intreprinderii, 5%.
(3) Durata de elaborare a raspunsurilor pentru proba srisa este de 3 ore.
Art.18 - Dupa terminarea examenului,
Colectivul afiseaza la avizierele de la locul de desfasurare a examenului,
raspunsurile corecte si punctajul aferent fiecarui raspuns, permitând astfel
candidatilor sa isi autoevalueze lucrarile.
Art. 19 - (1) Corectarea lucrarilor sau
evaluarea raspunsurilor la interviu se face de catre Comisia de examinare.
(2) Raspunsurile corecte vor fi notate
cu un punctaj corespunzator gradului de dificultate al subiectelor.
(3) Pentru promovarea examenului,
candidatii trebuie sa acumuleze un minim de 80 de puncte dintr-un total de 100
de puncte.
Art. 20 - Rezultatele obtinute la examen,
verificate si aprobate de Comisia de examinare, se aduc la cunostinta
candidatilor de Colectiv, prin afisare la locul de desfasurare a examenului si
pe site-ul Ministerului Finantelor Publice.
Art. 21- (1) Contestatiile privind rezultatele
obtinute la examen se depun la Comisia de solutionare a contestatiilor, în
termen de 3 zile lucratoare de la data afisarii rezultatelor.
(2) Contestatiile se solutioneaza în
termen de 5 zile lucratoare de la depunerea acestora.
(3) Dupa solutionarea contestatiilor,
rezultatele examenului ramân definitive.
CAPITOLUL III
Eliberarea certificatului de atestare
a calitatii de consultant fiscal
Art. 22- (1) Conform prevederilor art.7 din
ordonanta, dupa sustinerea si promovarea examenului, candidatilor li se
elibereaza Certificatul de atestare a calitatii de consultant fiscal,
dupa modelul prevazut în anexa nr.4.
(2) Certificatul de atestare a calitatii
de consultant fiscal se întocmeste în doua exemplare, copia ramânând în carnet.
CAPITOLUL IV
Sanctiuni
Art. 23 - (1) Nerespectarea prevederilor
prezentului regulament atrage sanctionarea persoanelor vinovate.
(2) Sanctionarea candidatilor se
face în functie de gravitatea faptelor si consta în avertisment sau în
eliminarea din examen, în urmatoarele situatii:
a) încercarea dovedita de a copia din
carti, caiete, notite, surse electronice sau alte materiale;
b) transmiterea sau primirea de ciorne
sau alte materiale;
(3) În cazul nerespectarii
prevederilor prezentului regulament de catre membrii Comisiei de examinare sau
supraveghetori, presedintele comisiei procedeaza la eliminarea si înlocuirea
acestora din sala si face propuneri de sanctionare potrivit legii.
CAPITOLUL V
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 24 - (1) Componenta comisiilor de
examinare si de solutionare a contestatiilor se va stabili la fiecare examen
organizat central sau teritorial, prin ordin al ministrului finantelor publice.
Aceste comisii vor fi formate din specialisti ai Ministerului Finantelor
Publice care au participat la elaborarea Codului fiscal, Codului de procedura
fiscala si Codului vamal, precum si membrii Comitetului provizoriu al Camerei,
care au dobândit calitatea de consultant fiscal.
(2) Examenul de atribuire a calitatii
de consultant fiscal pentru persoanele prevazute la alin.(1), care îndeplinesc
conditiile prevazute la art.4 alin.(1) din prezentul regulament, se organizeaza
la Ministerul Finantelor Publice. Prin exceptie de la prevederile alin.(1),
comisiile de examinare si de solutionare a contestatiilor vor fi alcatuite din
reprezentanti ai Ministerului Finantelor Publice, cu pregatire juridica.
(3) Aceleasi conditii de examinare
prevazute la alin.(2) se aplica si specialistilor care au participat efectiv si
constant în cadrul procesului de consultare la elaborarea Codului fiscal
armonizat si a Codului de procedura fiscala armonizat, si care urmeaza sa
participe în calitate de observatori în diverse etape ale organizarii
examenelor de atribuire a calitatii de consultant fiscal.
(4) Examenul de atribuire a calitatii
de consultant fiscal persoanelor prevazute la alin.(1) si (3) se va desfasura
sub forma unui interviu, prin aplicarea prevederilor art.17.
Art. 25 – Dupa
încheierea probelor de examen, subiectele si lucrarile candidatilor se
pastreaza la sediul Comisiei de examinare, în dulapuri sigilate, pâna la
finalizarea examenului, urmând a fi predate Colectivului, pe baza de proces
verbal.
Art. 26 - Dosarele de înscriere ale candidatilor care
nu au promovat examenul se elibereaza la
solicitarea acestora, în termen de 15 zile de la data la care rezultatele
examenului ramân definitive, iar în caz contrar, acestea se vor distruge.
Art. 27. - Anexele nr.1- 4 fac
parte integranta din prezentul regulament.
Anexa nr.1
TEMATICA DE EXAMEN
PENTRU ATRIBUIREA
CALITATII DE CONSULTANT FISCAL
1. Notiuni generale de drept
comercial:
- faptele de comert:
* notiune;
* caracteristici.
- comerciantii:
* notiune si
categorii de comercianti;
* calitatea de
comerciant;
* conditiile
de exercitare a activitatii comerciale;
* obligatiile
profesionale ale comerciantilor;
* fondul de comert;
* auxiliarii
comerciantilor.
- formele de organizare;
- reorganizarile, fuziunile,
divizarile si lichidarile.
2. Notiuni generale privind finantele
publice si principiile directivelor europene:
- cadrul general si
procedurile privind formarea, administrarea, angajarea si utilizarea fondurilor
publice precum si responsabilitatile institutiilor publice implicate în
procesul bugetar;
- principiile fiscalitatii.
3. Impozitul pe profit:
- contribuabili si sfera de
cuprindere;
- contribuabili scutiti de la plata
impozitului pe profit;
- determinarea profitului
impozabil pentru organizatiile nonprofit;
- determinarea bazei de
calcul a impozitului (venituri supuse impozitarii, venituri neimpozabile,
cheltuieli care se deduc limitat, cheltuieli nedeductibile, amortizare
fiscala);
- rezerve si provizioane
fiscale;
- reguli fiscale privind
reorganizarile juridice (fuziuni, divizari, divizari partiale, schimburi de
titluri de participare), în context transfrontalier ;
- reguli fiscale aplicabile
dividendelor distribuite de filiale din state membre ale Uniunii Europene
persoanelor juridice române, societati-mama, respectiv sediilor permanente din
România ale persoanelor juridice straine din state membre UE, societati-mama;
- termene de plata si de
declarare a impozitului;
- facilitati fiscale;
- aspecte fiscale
internationale (sediul permanent);
- impunerea persoanelor
juridice straine care realizeaza venituri din/sau în legatura cu proprietati
imobiliare situate în România sau din vânzarea/cesionarea titlurilor de
participare detinute la o persoana juridica româna.
4. Impozitul pe veniturile
microîntreprinderilor:
- definitia
microîntreprinderii;
- conditiile pe care trebuie
sa le întruneasca o microîntreprindere si procedura de formulare a optiunii
pentru aceasta forma de organizare;
- cota de impozitare;
- determinarea bazei de
calcul (veniturile care se scad din venitul brut);
- termen de plata;
- impunerea asocierilor cu
persoanele fizice.
5. Impozitul pe venit:
- contribuabili si sfera de
cuprindere;
- categorii de venituri
impozabile;
- venituri neimpozabile;
- cote de impozit;
- determinarea bazei
de calcul a impozitului pe categorii de venit;
- plati anticipate în contul
impozitului pe venit;
- obligatiile platitorilor
de venituri si ale contribuabililor;
- venitul net anual
impozabil;
- venituri supuse
impozitului final cu retinere la sursa;
- termene de plata;
- aspecte fiscale
internationale;
- reguli privind asociatiile
fara personalitate juridica.
6. Impozitul pe veniturile obtinute
din România de nerezidenti si impozitul pe reprezentantele firmelor straine înfiintate în România:
- contribuabili;
- sfera de cuprindere a
impozitului;
- venituri impozabile
obtinute din România;
- scutiri;
- coroborarea prevederilor
Codului fiscal cu cele ale conventiilor de evitare a dublei impuneri;
- certificatele de atestarea
impozitului platit de nerezidenti;
- impozitul pe reprezentante
(cuantum, termen de plata si depunerea declaratiei fiscale);
- principiile privind
impunerea veniturilor din economii obtinute din România de persoanele fizice
rezidente în alte state membre ale Uniunii Europene; definitia beneficiarului
efectiv, definitia agentului platitor, definitia platii dobânzilor, eliminarea
dublei impuneri în cazul platilor din dobânzi primite de rezidenti români din
Austria, Luxemburg si Belgia care au perioada de tranzitie în ceea ce priveste
aplicarea schimbului automat de informatii;
- principiile prevazute în
aplicarea retinerii la sursa a impozitelor asupra redeventelor si dobânzilor
primite/platite între întreprinderi asociate rezidente în state membre ale
Uniunii Europene, definitia dobânzilor si redeventelor, definitia
întreprinderilor asociate, reguli tranzitorii în aplicarea prevederilor legate
de impunerea redeventelor si dobânzilor la întreprinderile asociate.
7. Impozitul pe proprietate si taxele
locale:
- baza de impozitare;
- contribuabili;
- mod de calcul;
- termene de plata;
- facilitati fiscale
acordate;
- modul de declarare a
proprietatilor.
8. Taxa pe valoarea adaugata:
- sfera de aplicare;
- persoane impozabile;
- operatiuni impozabile;
- locul operatiunilor impozabile;
- faptul generator si
exigibilitatea taxei pe valoarea adaugata;
- baza de impozitare;
- cote de taxa pe valoarea
adaugata;
- operatiuni scutite;
- regimul deducerilor;
- platitorii taxei pe valoarea
adaugata;
- obligatiile platitorilor
de taxa pe valoarea adaugata;
- regimul special de
scutire;
- masuri de simplificare în
domeniul taxei pe valoarea adaugata (taxa inversa).
9. Accizele:
- accize armonizate (sfera
de aplicare, modalitati de calcul);
- regimul de antrepozitare
fiscala ( definitii, fapt generator, exigibilitate, eliberare pentru consum,
deplasarea produselor în regim suspensiv, documente fiscale utilizate);
- circulatia intracomunitara
a produselor accizabile armonizate (operator înregistrat si neînregistrat,
vânzarea la distanta);
- scutiri de la plata
accizelor (pentru alcool, produse energetice si electricitate);
- sistemul de marcare a unor produse accizabile;
- accize nearmonizate (sfera
de aplicare, modalitati de calcul, platitori, exigibilitatea si plata accizelor
la bugetul de stat).
10. Taxele vamale:
- tariful vamal si
clasificarea tarifara a marfurilor;
- originea marfurilor
(originea nepreferentiala si originea preferentiala);
- regimuri suspensive si
regimuri vamale economice (tranzit, antrepozitare vamala, perfectionare activa,
transformare sub control vamal, admitere temporara, perfectionare pasiva);
- datoria vamala (
garantarea cuantumului datoriei vamale, nasterea datoriei vamale, stingerea
datoriei vamale, rambursarea si remiterea drepturilor);
- categorii de bunuri
scutite de la plata datoriei vamale.
11. Contabilitate:
- organizarea si conducerea
contabilitatii patrimoniului în functie de forma de organizare;
- obligatiile ce revin,
potrivit legii, contribuabililor pe linia organizarii si conducerii
contabilitatii si modul de înregistrare
a patrimoniului;
- contabilitatea cheltuielilor, veniturilor si
rezultatelor;
- situatiile financiare
anuale - forma si continut.
12. Sanctiuni si cai de contestare:
- sanctionarea
contraventiilor la legislatia fiscala;
- contestarea sanctiunilor
aplicate de organul fiscal, precum si a deciziilor de impunere.
13. Aspecte privind procedura fiscala:
- înregistrarea fiscala a
platitorilor de impozite, taxe si contributii;
- creditori fiscali,
debitori, platitori ai obligatiilor fiscale;
- obligatia de a depune
declaratii fiscale, continutul declaratiei fiscale, termene de declarare,
corectarea declaratiilor fiscale si sanctiuni pentru nedepunerea acestora;
- procedura de stabilire a
impozitelor si taxelor;
- procedura de colectare a
creantelor fiscale;
- solutionarea
contestatiilor formulate împotriva actelor administrative fiscale;
- inspectia fiscala.
B I B L I O G R A F I E
1. Legea nr. 571/2003 privind Codul
fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
2. Hotarârea Guvernului nr. 44/2004 pentru
aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul
Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
3. Ordinul ministrului finantelor
publice nr. 1798/1998 pentru aprobarea formularisticii referitoare la aplicarea
conventiilor de evitare a dublei impuneri si stabilirea competentelor privind
semnarea acestor formulare;
4. Ordonanta Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare;
5. Normele de aplicare a
Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, aprobate
prin Hotarârea Guvernului nr. 1050/2004;
6. Ordinul ministrului finantelor
publice nr.300/2004 pentru aprobarea declaratiilor de înregistrare a
contribuabililor si a cererii de înregistrare a domiciliului fiscal, cu
modificarile si completarile ulterioare;
7. Ordinul presedintelui ANAF nr.
526/2004 privind procedura de modificare din oficiu a domiciliului fiscal al
contribuabilului;
8. Ordinul presedintelui
ANAF nr. 545/2004 privind aprobarea Procedurii de acordare a avizului pentru
înregistrarea mentiunilor referitoare la luarea în / scoaterea din evidenta ca platitor de taxa pe valoarea
adaugata a comerciantilor;
9. Ordinul presedintelui ANAF nr.
519/2005 privind aprobarea Instructiunilor de aplicare a Titlului IX din
Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala,
republicata;
10. Ordinul ministrului finantelor
publice nr. 1329/2004 pentru aprobarea modelului si continutului formularului
“Declaratie privind sediile secundare;
11. Ordinul ministrului finantelor
publice nr. 967/2005 pentru aprobarea metodologiei de solutionare a
deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de
rambursare, cu modificarile si completarile ulterioare;
12. Ordinul ministrului finantelor
publice nr. 520/2005 pentru aprobarea Instructiunilor de corectare a erorilor
materiale din deconturile de taxa pe valoarea adaugata, cu modificarile
ulterioare;
13. Ordinul ministrului finantelor
publice nr. 750/2004 privind aprobarea procedurii de solutionare a cererilor de
restituire a taxei pe valoarea adaugata in cazul operatiunilor scutite de taxa pe valoarea adaugata prevazute la
art.143 alin.(1) lit. i), j), l) si m) din Legea nr. 571/2003 privind Codul
fiscal;
14. Legea nr. 241/2005 pentru
prevenirea si combaterea evaziunii fiscale;
15. Legea nr. 31/1990 privind
societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile
ulterioare;
16. Legea nr. 32/2000 privind
societatile de asigurare si supravegherea asigurarilor, cu modificarile si
completarile ulterioare;
17. Legea nr. 36/1991 privind
societatile agricole si alte forme de asociere în agricultura;
18. Legea nr. 300/2004 privind
autorizarea persoanelor fizice si a asociatiilor familiale care desfasoara
activitati economice în mod independent;
19. Hotarârea Guvernului nr.
1766/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.
300/2004;
20. Ordonanta Guvernului nr. 26/2000
cu privire la asociatii si fundatii, cu modificarile si completarile
ulterioare;
21. Decretul nr. 31/1954 privitor la
persoanele fizice si persoanele juridice;
22. Legea nr. 58/1998 privind
activitatea bancara, cu modificarile si completarile ulterioare, republicata;
23. Legea contabilitatii nr. 82/1991,
republicata;
24. Reglementarile contabile
armonizate cu directivele europene si cu Standardele Internationale de
Contabilitate pentru agentii economici, aprobate prin Ordinul ministrului
finantelor publice nr. 1752/2005;
25. Ordinul ministrului finantelor
publice nr.1850/2004 privind registrele si formularele financiar-contabile;
26. Legea nr. 500/2002 privind
finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare;
27. Ordonanta de urgenta nr. 45/2003
privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare;
28. Legea nr. 26/1990 privind
registrul comertului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
29. Legea nr. 359/2004 privind
simplificarea formalitatilor la înregistrarea în registrul comertului a
persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice,
înregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii
persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare;
30. Codul civil, cu modificarile si
completarile ulterioare;
31. Codul comercial, cu modificarile
si completarile ulterioare;
32. Legea nr. 86/2006 privind Codul
vamal al României;
33. Hotarârea Guvernului nr. 707/2006
pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Codului vamal al României;
34. Ordonanta Guvernului nr. 2/2001
privind regimul juridic al contraventiilor, cu modificarile si completarile
ulterioare;
35. Legea nr. 98/1996 pentru aderarea
României la Conventia internationala privind Sistemul armonizat de denumire si
codificare a marfurilor, inclusiv la anexa acesteia, încheiata la Bruxelles la
14 iunie 1983;
36. Legea nr. 4/2006 pentru
modificarea denumirii si clasificarii marfurilor din Tariful vamal de import al
României si a taxelor vamale aferente acestora;
37. Legea nr. 133/1994 pentru
ratificarea Acordului de la Marrakech privind constituirea Organizatiei
Mondiale de Comert, a Acordului international privind carnea de bovina si a
Acordului international privind produsele lactate, încheiate la Marrakech la 15
aprilie 1994;
38. Legea nr. 20/1993 pentru
ratificarea Acordului european instituind o asociere între România, pe de o
parte, si Comunitatile Europene si statele membre ale acestora, pe de alta
parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993;
39. Ordonanta Guvernului nr.
59/2003 privind unele categorii de bunuri scutite de la plata datoriei vamale,
aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 54/2003, cu modificarile si
completarile ulterioare;
40. Legea nr. 157/2005 pentru ratificarea
Tratatului de aderare a României si Bulgariei la Uniunea Europeana.
Anexa
nr.2
Nr. înregistrare/
Loc
FOTO
CERERE de înscriere
la examenul pentru atribuirea
calitatii de consultant fiscal
sesiunea ...........
Subsemnatul(a)
..........................................................................., nascut(a) la data de...................... în localitatea..........................,
judetul ................, legitimat(a)
cu B.I./C.I./Pasaport, seria...... nr. ......................, eliberat(a) de
....................................., la data de ..........., C.N.P.
..........................................., cetatenia..................
domiciliat(a) în
................................., str.
............................., nr. ..., bl. ...., sc. ...., et. ..., ap. ..., judetul/sectorul
................, telefon fix
..............., telefon mobil..................., solicit înscrierea la examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal, organizat
de Ministerul Finantelor Publice, sesiunea
...................
Anexez la prezenta cerere curriculum vitae însotit de urmatoarele
documente conform art.4 alin.(3) din Regulamentul pentru organizarea examenului de atribuire a calitatii de
consultant fiscal:
- B.I /C.I./Pasaport, în copie ;
- diploma de studii superioare
(profil economic), sesiunea ................seria .....
nr....................., emisa de ................................la data de
.......................... , în copie legalizata ;
- carnetul de munca, seria
.......nr................, emis de.............................. ..la data
de....................., în copie certificata de angajator sau în copie
legalizata;
- certificatul de nastere,
seria....... nr................, emis de ............................., la data
de..............., în copie legalizata, în cazul schimbarii numelui;
- certificatul de casatorie,
seria....... nr................, emis de ............................., la data
de..............., în copie legalizata, în cazul schimbarii numelui;
- certificatul de
cazier judiciar, seria .......... nr............., emis de .........................la
data de......................., în perioada de valabilitate;
- adeverinta medicala,
seria ……nr............., emisa de .........................la data
de.......................,
- trei fotografii de
2/3cm.
Declar pe propria raspundere, cunoscând
prevederile Codului Penal, ca am desfasurat activitatile prevazute la art.4
alin. (1) lit. b) din regulament,
astfel:
Unitatea |
Activitatea desfasurata |
Perioada De la Pâna la |
Nr. luni |
Functia |
Observatii |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total perioada |
|
x |
x |
Data
Semnatura
Anexa nr.3
MINISTERUL
FINANTELOR PUBLICE
Colectivul pentru organizarea examenului
de atribuire a calitatii de
consultant fiscal
Loc
FOTO
LEGITIMATIE DE EXAMEN
nr. ............/...........
Numele si prenumele candidatului
...........................................................................
CNP ......................,
B.I./C.I. seria........ nr. .................... emis de
............................la data de .............................
Prezenta legitimatie s-a eliberat
urmare depunerii dosarului de înscriere nr……. din data………. , la examenul de
atribuire a calitatii de consultant fiscal, sesiunea .................. si serveste pentru accesul în salile de
examen. Identificarea candidatului se face pe baza prezentei legitimatii si a
actului de identitate.
Taxa de înscriere la examen în suma de
…………… a fost achitata cu chitanta seria……. nr………… din …………………
Valabila pe perioada examenului,
sesiunea .................. .
Semnatura si stampila
Anexa
nr.4
Stema
ROMÂNIA
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Certificat de atestare
a calitATii de
consultant fiscal
Seria....... nr.
...................
Eliberat de Ministerul Finantelor
Publice, în conformitate cu prevederile art.6 alin.(1) din Ordonanta Guvernului
nr. 71/2001 privind organizarea si exercitarea activitatii de consultanta
fiscala, aprobata cu modificari prin Legea 198/2002, cu modificarile ulterioare
si în baza hotararii Comisiei de examinare numita prin Ordinul ministrului
finantelor publice nr........ din…… ,
Se acorda calitatea de consultant
fiscal,
D-lui/d-nei ( Numele si
prenumele):………………………… ................................, CNP:
................................................, cetatenia.............................................,
nascut(a) în anul………., luna………….., ziua…., în tara…………., localitatea…………………,
judetul/sectorul..........................
Titularul a sustinut examenul si a
fost declarat admis la sesiunea din data de..............................
Prezentul certificat atesta atribuirea
calitatii de consultant fiscal si confera dreptul la înregistrarea titularului
la Camera Consultantilor Fiscali în vederea eliberarii carnetului profesional,
care îi permite exercitarea profesiei si utilizarea titlului de consultant
fiscal.
MINISTRUL FINANTELOR PUBLICE,
Presedintele comisiei de
examinare, Secretar general,
NR………..
din .................
ORDIN
privind aprobarea nivelului
taxei de înscriere la examenul
de atribuire a calitatii de
consultant fiscal
Pentru organizarea examenului
de atribuire a calitatii de
consultant fiscal,
în temeiul prevederilor art.11 alin.(5) din Hotarârea
Guvernului nr.208/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului
Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu
modificarile si completarile ulterioare,
în temeiul prevederilor art.5 din
Ordonanta Guvernului nr.71/2001 privind organizarea si exercitarea activitatii
de consultanta fiscala, aprobata cu modificari prin Legea nr.198/2002, cu
modificarile ulterioare,
având în prevederile art.1 si art.3.
alin.(2) din Hotarârea Guvernului nr.865/2006 privind aprobarea înfiintarii pe
lânga Ministerul Finantelor Publice a unei activitati finantate integral din
venituri proprii,
ministrul finantelor publice, emite urmatorul ordin:
Art. 1. - Se aproba nivelul taxei de
înscriere la examenul de atribuire a calitatii de consultant fiscal pentru anul
2006, la valoarea de 300 lei.
Art. 2. - Taxa se plateste în contul 50.03.19 “Disponibil din taxe pentru
înscrierea la examen” deschis pe numele Ministerului Finantelor Publice,
prin virament, mandat postal sau în numerar
la casieria Ministerului Finantelor Publice. Pe documentul de plata la
rubrica “beneficiar” se va indica codul de identificare fiscala al Ministerului
Finantelor Publice 4221306 si Simbol cont IBAN corespondent RO20TREZ700500319X001271.
Art. 3. - Colectivul pentru organizarea si
desfasurarea examenului de atribuire a
calitatii de consultant fiscal prevazut în Ordinul ministrului finantelor
publice nr. 1523/2006 si Directia de buget si contabilitate interna vor duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 4. - Prezentul
ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
MINISTRUL FINANTELOR PUBLICE,
Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu
Bucuresti, data: 26
septembrie 2006
Nr.1615