Obiectivul general al proiectului îl reprezintă consolidarea capacității Agenției Naționale de Administrare Fiscală de optimizare a proceselor decizionale orientate către cetățeni si mediul de afaceri, prin dezvoltarea si introducerea unui sistem informatic de monitorizare a tranzacțiilor intracomunitare.
Reducerea poverii administrative și a birocrației pentru cetățeni și mediul de afaceri prin elaborarea unei proceduri îmbunătățite și simplificate de monitorizare a tranzacțiilor intracomunitare de bunuri;
Consolidarea capacității administrative în domeniul controlului tranzacțiilor intracomunitare de bunuri și eficientizarea analizei de risc prin implementarea sistemului informatic de monitorizare;
Creșterea capacității administrative de control a Agenției în domeniul antifraudei fiscale prin gestionarea uniformă și controlul eficient al documentelor privind tranzacțiile intracomunitare de bunuri;
Eficientizarea activității de prevenire și combatere a evaziunii fiscale în domeniul comerțului intracomunitar ca urmare a încărcării și gestionarii electronice prin aplicația informatică a informațiilor primite de la operatorii economici;
Creșterea gradului de conștientizare a mediului de afaceri și a nivelului conformării voluntare prin derularea campaniei de informare și promovare a procedurii simplificate și a sistemului informatic aferent;
Îmbunătățirea cunoștințelor și abilităților angajaților de la nivelul ANAF prin instruirea acestora în vederea însușirii procedurii îmbunătățite de monitorizare a tranzacțiilor intracomunitare și utilizării sistemului informatic dezvoltat în cadrul proiectului.