Fidelis oct2024

Comunicate de presă

Asset Publisher

null Programul de investiții pentru modernizarea birourilor vamale, aprobat de Guvern

Executivul a aprobat, la propunerea Ministerului Finanțelor și a Autorității Vamale Române, Programul multianual de modernizare şi dezvoltare a infrastructurii vamale (P.M.M.D.I.V.), program reglementat prin OUG 76/2024 și derulat în perioada 2025-2030.

Cu o valoare de 1 miliard de lei, programul prevede implementarea obiectivelor de investiții ale structurilor teritoriale ale AVR, care funcționează în cadrul direcțiilor regionale vamale: București, Brașov, Cluj, Craiova, Galați, Iași și Timișoara.

„Este un pas important pentru ca Ministerul Finanțelor să poată îndeplini întocmai ceea ce și-a asumat prin Programul Național de Redresare și Reziliență. Avem obiectiv specific să îmbunătățim capacitatea administrativă și operațională a Autorității Vamale Române și să construim condițiile favorabile pentru tranziția activității de vămuire către un mediu complet electronic și simplificarea formalităților vamale. Modernizarea vamală este esențială pentru un mediu de afaceri sănătos și competitiv. Ne-am asumat intensificarea eforturilor pentru combaterea evaziunii fiscale, dar și să asigurăm o mai bună securitate la frontiere, prin modernizarea punctelor vamale și dotarea acestora cu echipamente de ultimă generație. Tranziția către un sistem complet digital va simplifica formalitățile vamale și va face procesul mult mai eficient”, a subliniat Marcel Boloș, ministrul Finanțelor.

Programul include trei categorii de investiții:
a) modernizarea/reabilitarea birourilor/punctelor vamale și dotarea acestora cu echipamente specifice;
b) spații de control amenajate pentru activitățile specifice birourilor/punctelor vamale;
c) depozite pentru mărfurile/bunurile reținute în vederea confiscării.

Valoarea totală a celor 123 de obiective de investiții prevăzute prin Program este de aproape 1 miliard de lei și presupune: 22 de lucrări de modernizare, 31 de lucrări de abilitare, 22 de proiecte de dezvoltare a bazelor materiale și 48 de proiecte cu dotări de echipamente.

MF va împuternici AVR, în calitate de administrator al infrastructurii specifice vizate de P.M.M.D.I.V., să organizeze și să deruleze, în condițiile legii, procedurile de licitație publică pentru realizarea obiectivelor de investiții urmărite în program.

Totodată, prin actul normativ, birourile/punctele vamale de frontieră sunt clasificate în baza riscurilor identificate, a evaluării amenințărilor și vulnerabilităților întâlnite în activitatea specifică desfășurată la frontieră într-un interval de timp. Astfel, în funcție de gradul fiscal de risc identificat, birourile sau punctele vamale vor fi dotate cu echipamente moderne și eficiente pentru realizarea controalelor vamale, fapt ce va elimina posibile amenințări sau riscuri operaționale care ar putea afecta performanța activităților derulate.

Printre principalele direcții pe care Autoritatea Vamală le are în vedere pentru îmbunătățirea rolului pe care birourile vamale de frontieră le au și clasificarea acestora în structuri organizatorice cu risc vamal și/sau fiscal mic, moderat și ridicat se numără:

  • combaterea riscurilor financiare la care sunt expuse operațiunile vamale (import/export/tranzit);
  • gestionarea riscurilor nefinanciare identificate în cadrul activităților de control vamal, respectiv instituirea unei abordări comune la nivel național în ceea ce privește verificarea conformității produselor și asigurarea protecției cetățenilor din spațiul național și european;
  • aplicarea uniformă a controalelor vamale în scopul împiedicării operatorilor economici să vizeze anumite birouri vamale cu un nivel scăzut de control;
  • natura și volumul operațiunilor vamale derulate;
  • managementul riscurilor operaționale identificate și care constituie o amenințare în ceea ce privește îndeplinirea obiectivelor strategice ale AVR.

Informații fiscale și bilanțuri

exemplu card buton

Informaţii despre instituţii publice, agenţii economici, societăţi de asigurare, brokeri, ONG-uri.

Pentru modificarea informaţiilor referitoare la datele de identificare ale contribuabililor comercianţi (inregistraţi la ONRC), vă rugăm să vă adresaţi Oficiului Registrului Comerţului competent. După modificarea datelor de la Oficiul Registrului Comerţului, informaţiile se vor actualiza şi pe site-ul MF.


Selecţie după Nume și județ:

Nume și județ

Selecţie după Codul Unic de Identificare:


contestatii card

Anunţuri acte administrative fiscale




Noutăţi

Asset Publisher

07.10.2024
MF și ANAF publică Ghidul privind anularea unor obligații bugetare

Ghidul privind anularea unor obligații bugetare cuprinde informații generale pentru contribuabili în vederea accesării facilităților fiscale prevăzute de OUG nr.107/2024, așa cum a fost modificată prin OUG nr.112/2024. citeste mai multDespreMF și ANAF publică Ghidul privind anularea unor obligații bugetare »


27.09.2024
Rezultatele ultimei tranzacții a României pe piețele externe de capital din anul 2024

În data de 19 septembrie 2024 Ministerul Finanțelor a lansat a patra emisiune de euroobligațiuni din acest an pe piețele financiare internaționale, care a suscitat un interes considerabil din partea investitorilor. Cererea totală din partea mediului investițional a fost ridicată, de peste 17 miliarde EUR echivalent. citeste mai multDespreRezultatele ultimei tranzacții a României pe piețele externe de capital din anul 2024 »


Informații utile

buton datorie publica 2

buton ajutor de stat

buton transparenta bugetara 2

forexebug 2021

buton revista finante

buton brexit cu sigla

taxedu

RO-Elvetia

ANFP_concurs

fiipregtit

internship2024