Comunicate de presă

Asset Publisher

null scoala de finante

Contactați-ne:
Școala de Finanțe Publice și Vamă
Bulevardul Libertății, nr. 16, Sector 5, București
Telefon: 021.226.1081
E-mail: publicinfo@mfinante.gov.ro

Cine suntem?

Școala de Finanțe Publice şi Vamă s-a înființat la 26 octombrie 2000, în baza proiectului de înfrățire "School of Public Finance", între Ministerul Finanțelor Publice din România și Ministerul Finanțelor din Olanda.
Școala de Finanțe Publice și Vamă asigură un cadru unitar de abordare a măsurilor de îmbunătățire a calității procesului de formare profesională în Ministerul Finanțelor Publice și în structurile subordonate acestuia.
Școala de Finanțe Publice și Vamă elaborează și derulează programe de formare profesională, cu scopul dezvoltării competențelor, cunoștințelor și abilităților personalului ministerului și al structurilor subordonate, conform prevederilor art.3 alin.(1) pct.88 din Hotărârea Guvernului nr.34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare.
În conformitate cu prevederile art.19.lit.b2 și b3 din Legea nr.500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, începând cu anul 2014, Ministerul Finanțelor Publice, prin Școala de Finanțe Publice și Vamă, coordonează și organizează atestarea cunoștințelor în domeniul Sistemului European de Conturi dobândite de conducătorii compartimentelor financiar-contabile aflați în funcție, precum și de persoanele care solicită obținerea certificatului de atestare.
Școala de Finanțe Publice și Vamă este centru acreditat E.C.D.L. România (European Computer Driving Licence), din anul 2005, asigurând examinarea personalului ministerului și al instituțiilor din subordinea acestuia, la standardele impuse de E.C.D.L. România.

Misiune
Misiunea noastră constă în îmbunătățirea și dezvoltarea performanțelor profesionale ale resurselor umane, prin dobândirea de noi competențe (cunoștințe, aptitudini, calități și abilități), în raport cu tendințele din domeniul formării profesionale și al dezvoltării tehnologice.

Setul nostru de valori: competență, performanță, flexibilitate, integritate.

Viziune
Privim formarea profesională ca pe un model de reușită care își propune să găsească răspunsuri la tendințe ca: digitalizarea, flexibilitatea profesională, prin asocierea competențelor specifice profesiei cu competențele interprofesionale și cultura generală.
Formarea profesională deschide perspective în direcția dezvoltării individuale, adaptate la fiecare etapă din cariera profesională.

Linii strategice

  • Îmbunătățirea continuă a formării profesionale;
  • Întărirea rolului Școlii de Finanțe Publice și Vamă ca furnizor de formare;
  • Îmbunătățirea procesului de atestare a cunoștințelor în domeniul Sistemului European de Conturi;
  • Consolidarea competențelor profesionale și lingvistice (de limbă engleză și franceză) ale personalului, prin formatori interni și/sau externi;
  • Parteneriate și proiecte strategice de colaborare cu alte instituții, în domeniile de competență ale ministerului, pentru dezvoltarea unor activități comune: E.C.D.L., stagii de practică, internship, educație financiară, formare profesională, educație și istorie financiară etc.

Ce facem?
Școala de Finanțe Publice și Vamă, ca direcție în cadrul ministerului:

  • Organizează și derulează activitățile și programele de formare profesională, pentru personalul din cadrul Ministerului Finanțelor Publice și unităților subordonate acestuia;
  • Organizează examenul de atestare a cunoștințelor în domeniul Sistemului European de Conturi (S.E.C.) dobândite de conducătorii compartimentelor financiar-contabile aflați în funcție, precum şi de celelalte persoane care solicită obținerea certificatului de atestare;
  • Coordonează strategiile de practică a studenților și Programul Oficial de Internship al Guvernului României, în minister și în unitățile subordonate;
  • Colaborează cu diferite instituțiiși dezvoltă parteneriate, pe plan intern şiinternațional, în domeniile specifice ale ministerului

Informații fiscale și bilanțuri

exemplu card buton

Informaţii despre instituţii publice, agenţii economici, societăţi de asigurare, brokeri, ONG-uri.

Pentru modificarea informaţiilor referitoare la datele de identificare ale contribuabililor comercianţi (inregistraţi la ONRC), vă rugăm să vă adresaţi Oficiului Registrului Comerţului competent. După modificarea datelor de la Oficiul Registrului Comerţului, informaţiile se vor actualiza şi pe site-ul MF.


Selecţie după Nume și județ:

Nume și județ

Selecţie după Codul Unic de Identificare:


contestatii card

Anunţuri acte administrative fiscale




Noutăţi

Asset Publisher

20.05.2025
MF continuă despăgubirea cetățenilor care dețin “CEC-uri cu limită de sumă“ pentru achiziţionarea de autoturisme DACIA

Ordinul nr.476/17.03.2025 privind prospectul de emisiune pentru despăgubirea persoanelor fizice care au constituit depozite la CEC în vederea achiziționării de autoturisme a fost publicat în Monitorul Oficial nr.344/17.04.2025. citeste mai multDespreMF continuă despăgubirea cetățenilor care dețin “CEC-uri cu limită de sumă“ pentru achiziţionarea de autoturisme DACIA »


12.02.2025
Erată - Anunț AMEPIP

În cuprinsul Anunțului privind selecția candidaților pentru posturile de președinte și doi vicepreședinți pentru Agentia pentru Monitorizarea și Evaluarea Performanțelor Întreprinderilor Publice (AMEPIP), publicat de Secretariatul General al Guvernului în data de 22.01.2025, în GRILA DE EVALUARE POSTURI AMEPIP, la litera b) - competențe în administrația publicã, punctul nr. 1 - Cunoștințe, în loc de Legea 215/2001 se va citi OUG 57/2019. citeste mai multDespreErată - Anunț AMEPIP »


Informații utile

buton datorie publica 2

buton ajutor de stat

buton transparenta bugetara 2

forexebug 2021

buton revista finante

buton brexit cu sigla

taxedu

RO-Elvetia

ANFP_concurs

fiipregtit

internship2024