asistenta fin neramb

ISPA

Fondurile de pre-aderare
Uniunea Europeana sprijină începând cu anul 2000, statele candidate din Europa Centrala si de Est in eforturile acestora de pregătire pentru aderare prin trei instrumente financiare: PHARE, ISPA si SAPARD

ISPA - Instrument for Structural Policies for pre-Accession (Instrument pentru Politici Structurale de Pre-Aderare) este cel de-al doilea instrument financiar nerambursabil conceput pentru sprijinirea tarilor candidate in procesul de aderare la UE.

ISPA ofera sprijin financiar pentru investitii in domeniul protectiei mediului si al transporturilor, pentru a accelera procesul de armonizare a legislatiei tarilor candidate cu normele europene in aceste doua sectoare.

Prin programul ISPA, au fost finanţate un număr de:

- 36 de proiecte de investiţii majore în infrastructura de apă- apă uzată şi deşeuri
- 12 proiecte de investiţii majore în infrastructura de transport
-   5 măsuri de Asistenţă Tehnică pentru sectorul de mediu în cadrul cărora au fost pregătite Aplicaţiile pentru accesarea finanţării prin POS Mediu, aferente exerciţiului financiar 2007-2015
-   8 măsuri de Asistenţă Tehnică pentru sectorul transporturi
-   3 măsuri de Asistenţă Tehnică orizontală


 

La 31 decembrie 2011 au fost închise 61 Măsuri ex-ISPA. În sectorul transporturi, pentru un număr de 3 măsuri Comisia Europeană a extins perioada de eligibilitate până la 31 decembrie 2012.

Situaţia privind nivelul de absorbţie, aferent plăţilor efectuate prin Programul ISPA, este următoarea:

- Buget total eligibil alocat: 2.729.364.197,45 euro
din care ISPA: 1.992.922.038 euro
- Contractat: 100%
- Plătit eligibil: 2.416.996.659,81 euro
din care ISPA: 1.778.169.958,21 euro

La data de 31.12.2011 rata de absorbţie ISPA (luând în considerare totalul plăţilor eligibile efectuate) este de 89,22%, în prezent Autoritatea de Management Ex-ISPA efectuând procedura de închidere financiară aferentă plăţilor finale de proiecte, ce urmează a fi rambursate de Comisia Europeană în perioada 2012-2013.

Icon

Description automatically generatedAutoritatea de certificare și plată

 *Orice persoană implicată în implementarea şi monitorizarea programelor de preaderare (Phare/FT, ex-ISPA şi SAPARD) poate trimite alerte în ceea ce priveşte neregulile la adresa de e-mail: nao@mfinante.ro. Acelaşi sistem de raportare/sesizare nereguli este aplicabil şi gestionării asistenţei financiare post aderare, cu diferenţa că nu există o altă adresă de email dedicată, sesizările putând fi transmise fie pe adresa NAO, fie pe adresele de email ale conducerii ACP.
 

PREZENTARE

Autoritatea de Certificare şi Plată (ACP) din cadrul Ministerului Finanţelor Publice este responsabilă de asigurarea unui management financiar eficient al fondurilor externe nerambursabile primite de la Uniunea Europeană, precum şi de la alte organisme internaţionale donatoare. În această calitate, ACP are atribuţii în ceea ce priveşte fondurile de preaderare, fondurile structurale şi de coeziune, fondul European pentru pescuit, cât şi fondurile primite în cadrul Mecanismului Financiar Spaţiul Economic European.

Astfel, în legătură cu fondurile externe nerambursabile menţionate anterior, ACP are următoarele principale funcţiuni /activităţi:
 -  asigură certificarea cheltuielilor efectuate în cadrul programelor/proiectelor cu finanţare din fondurile menţionate anterior;
-  în scopul certificării cheltuielilor cuprinse în declaraţiile de cheltuieli care se transmit Comisiei Europene / organismelor internaţionale / donatorilor, efectuează misiuni de verificare la faţa locului la nivelul agenţiilor de implementare, autorităţilor de management, organismelor intermediare şi, dacă este cazul, la beneficiari;
-   asigură primirea şi transferul fondurilor nerambursabile primite de România de la Uniunea Europeană şi de la alte organisme internaţionale donatoare, către agenţiile de implementare / autorităţile de implementare / autorităţile de management / beneficiari, în conformitate cu regulile aplicabile fiecărui tip de instrument financiar;
-  ţine evidenţa tuturor sumelor primite de la Uniunea Europeană, precum şi de la alte organisme internaţionale donatoare şi a celor transferate;
 - asigură respectarea procedurilor de raportare şi pregăteşte rapoarte financiare consolidate;
 -  asigură existenţa unui sistem de raportare şi gestionare a neregulilor*; ţine evidenţa tuturor sumelor recuperate sau de recuperat în urma existenţei unor nereguli sau ca urmare a anulării deciziei de acordare a asistenţei financiare şi restituie Comisiei Europene / organismelor internaţionale / donatorilor sumele neutilizate sau plătite în mod eronat din fondurile comunitare sau fondurile primite de la organismele internaţionale/donatori;

Anunț începere proiect „Continuarea sprijinirii Autorității de Certificare și Plată în vederea asigurării echipamentelor TIC necesare desfășurării activităților aferente gestionării fondurilor europene aferente perioadei de programare 2021-2027", cod MySMIS 2021 325756 (cod MySMIS 2014+162018)
Descriere proiect „"Continuarea sprijinirii Autorității de Certificare și Plată în vederea asigurării echipamentelor TIC necesare desfășurării activităților aferente gestionării fondurilor europene aferente perioadei de programare 2021-2027", cod MySMIS 2021 – 325756 (cod MySMIS 2014+162018)


Anunț „Continuarea formării profesionale a personalului Autorității de Certificare și Plată pentru menținerea și îmbunătățirea performanțelor la locul de muncă, precum și participarea la diverse evenimente/întâlniri/reuniuni tehnice, în vederea gestionării eficiente a fondurilor europene aferente perioadei de programare 2021-2027", finanțat în cadrul PoAT 2021- 2027, cod MySMIS2021 325488 (MySMIS2014+162003)
Descriere proiect „Continuarea formării profesionale a personalului Autorității de Certificare și Plată pentru menținerea și îmbunătățirea performanțelor la locul de muncă, precum și participarea la diverse evenimente/întâlniri/reuniuni tehnice, în vederea gestionării eficiente a fondurilor europene aferente perioadei de programare 2021-2027", finanțat în cadrul PoAT 2021- 2027, cod MySMIS2021 325488 (MySMIS2014+162003)


Anunț începere proiect "Continuarea sprijinului pentru finanțarea cheltuielilor de personal efectuate de Ministerul Finanțelor, pentru personalul Autorității de Certificare și Plată implicat în gestionarea fondurilor FEDR, FC, FSE+, FTJ și pentru acordarea sprijinului logistic necesar desfășurării activităților aferente gestionării perioadei de programare 2021-2027", cod MySMIS+2014 161979, cofinanțat din FEDR, prin Programul Asistență Tehnică 2021-2027
Descriere proiect "Continuarea sprijinului pentru finanțarea cheltuielilor de personal efectuate de Ministerul Finanțelor, pentru personalul Autorității de Certificare și Plată implicat în gestionarea fondurilor FEDR, FC, FSE+, FTJ și pentru acordarea sprijinului logistic necesar desfășurării activităților aferente gestionării perioadei de programare 2021-2027"


Anunț începere proiect "Continuarea sprijinirii Autorității de Certificare și Plată în vederea asigurării echipamentelor TIC necesare desfășurării activităților aferente gestionării fondurilor europene aferente perioadei de programare 2021-2027", cod MySMIS+2014 162018, cofinanțat din FSE+, prin Programul Asistență Tehnică 2021-2027
Descriere proiect "Continuarea sprijinirii Autorității de Certificare și Plată în vederea asigurării echipamentelor TIC necesare desfășurării activităților aferente gestionării fondurilor europene aferente perioadei de programare 2021-2027"


Anunț începere proiect „Continuarea formării profesionale a personalului Autorității de Certificare si Plată pentru menținerea si îmbunătățirea performanțelor la locul de muncă, precum si participarea la diverse evenimente/ întâlniri/reuniuni tehnice, în vederea gestionării eficiente a fondurilor europene aferente perioadei de programare 2021-2027", cod MySMIS 128054, cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin POAT 2014-2020
Descriere proiect „Continuarea formării profesionale a personalului Autorității de Certificare si Plată pentru menținerea si îmbunătățirea performanțelor la locul de muncă, precum si participarea la diverse evenimente/ întâlniri/reuniuni tehnice, în vederea gestionării eficiente a fondurilor europene aferente perioadei de programare 2021-2027"

Descriere proiect „Sprijinirea Autorității de Certificare și Plată în vederea gestionării eficiente a Fondurilor Europene Structurale și de Investiții", cod MySMIS 119281

Descriere proiect „Formare continuă a personalului Autorității de Certificare și Plată pentru îmbunătățirea performanțelor la locul de muncă, în vederea gestionării eficiente a Fondurilor Europene Structurale si de Investiții", cod proiect 3.1.104, cod MySMIS 128054

Anunț finalizare proiect „Continuarea sprijinului pentru finanțarea cheltuielilor de personal efectuate de Ministerul Finanțelor, pentru personalul Autorității de Certificare și Plată și cel al Direcției Generale de Inspecție Economico - Financiară Serviciul de Inspecție Fonduri Europene implicat în sistemul de coordonare, gestionare și control FESI (III)”, cod proiect 3.1.163, cod MySMIS 161719

Anunț finalizare „Sprijinirea Autorității de Certificare și Plată în vederea gestionării eficiente a Fondului European pentru Ajutorarea Persoanelor Defavorizate”, cod MySMIS 118718

Anunț finalizare implementare proiect "Sprijinirea Autorității de Certificare și Plată în vederea gestionării eficiente a Fondurilor Europene Structurale și de Investiții" nr.CTRF 2.1.020 din 23.12.2016, cod MySMIS 119281

Descriere proiect „Anunț finalizare implementare proiect "Formare continuă a personalului Autorității de Certificare și Plată pentru îmbunătățirea performanțelor la locul de muncă, în vederea gestionării eficiente a Fondurilor Europene Structurale si de Investiții" nr.CTRF 3.1.104/24.04.2019, cod MySMIS 128054

Descriere proiect „Continuarea sprijinului pentru finanțarea cheltuielilor de personal efectuate de Ministerul Finanțelor, pentru personalul Autorității de Certificare și Plată și cel al Direcției Generale de Inspecție Economico - Financiară Serviciul de Inspecție Fonduri Europene implicat în sistemul de coordonare, gestionare și control FESI (III)" cod proiect 3.1.163, cod MySMIS 161719

Descriere proiect “Formare continuă a personalului Autorității de Certificare și Plată pentru îmbunătățirea performanțelor la locul de muncă, în vederea gestionării eficiente a Fondurilor Europene Structurale si de Investiții" cod proiect 3.1.104, cod MySMIS 128054

Descriere proiect "Continuarea sprijinului pentru finanţarea parțială a cheltuielilor de personal efectuate de Ministerul Finanţelor Publice, pentru personalul Autorităţii de Certificare şi Plată şi cel al Direcţiei Generale de Inspecţie Economico-Financiară, Serviciul Inspecţie Fonduri Europene" - cod proiect: 3.1.076

Anunţ finalizare proiect "Continuarea sprijinului pentru finanţarea paríală a cheltuielilor de personal efectuate de Ministerul Finanţelor Publice, pentru personalul Autorităţii de Certificare şi Plată şi cel al Direcţiei Generale de Inspecţie Economico-Financiară, Serviciul Inspecţie Fonduri Europene" - cod proiect: 3.1.076

Anunţ începere implementare proiect "Formare continuă a personalului Autorității de Certificare și Plată pentru îmbunătățirea performanțelor la locul de muncă, în vederea gestionării eficiente a Fondurilor Europene Structurale si de Investiții" nr. CTRF 3.1.104/24.04.2019, cod MySMIS 128054

Anunţ începere implementare proiect "Sprijinirea Autorității de Certificare și Plată în vederea gestionării eficiente a Fondului European pentru Ajutorarea Persoanelor Defavorizate" nr. CTRF 48858/04.07.2018, cod MySMIS 118718

Anunţ finalizare proiect "Formarea continua a personalului Autorităţii de Certificare şi Plată în vederea gestionării eficiente a Fondurilor Europene Structurale și de Investiții (FESI)" 

Anunţ privind semnarea contractului de finanţare pentru proiectul "Continuarea sprijinului pentru finanţarea paríală a cheltuielilor de personal efectuate de Ministerul Finanţelor Publice, pentru personalul Autorităţii de Certificare şi Plată şi cel al Directţiei Generale de Inspecţie Economico-Financiară, Serviciul Inspecţie Fonduri Europene" - cod proiect: 3.1.076

Descriere proiect "„Sprijin pentru finanțarea parțială a cheltuielilor de personal efectuate, în perioada aprilie 2015 - decembrie 2017 pentru personalul Autorității de Certificare și Plată și cel al Direcției Generale de Inspecție Economico-Financiară Serviciul de Inspecție Fonduri Europene implicat în sistemul de coordonare, gestionare și control al FESI implicat în coordonarea, gestionarea și controlul FESI" - cod proiect: 3.1.047

Anunţ începere proiect "„Sprijin pentru finanţarea cheltuielilor de personal efectuate în perioada aprilie 2015 - decembrie 2017 pentru personalul Autorității de Certificare și Plată și cel al Direcției Generale de Inspecție Economico-Financiară Serviciul de Inspecție Fonduri Europene implicat în sistemul de coordonare, gestionare și control al FESI implicat în coordonarea, gestionarea și controlul FESI" - cod proiect: 3.1.047

Anunţ începere proiect "Sprijinirea Autorităţii de Certificare și Plată în vederea gestionării eficiente a Fondurilor Europene Structurale și de Investiţii" nr.CTRF 2.1.020/23.12.2016

Anunţ începere proiect "Formarea continuă a personalului Autorității de Certificare și Plată în vederea gestionării eficiente a Fondurilor Europene Structurale și de Investiţii (FESI)" 3.1.006

Comunicatul de presă privind lansarea proiectului „îmbunătăţirea capacităţii procesului decizional la nivelul sectorului financiar din România" -TREZOR - cod SIPOCA 29

Anunţ finalizare proiect "Formare continuă a personalului Autorității de Certificare și Plată în vederea gestionării eficiente a Fondurilor Structurale și de Coeziune" - cod SMIS 14887

Anunţ finalizare proiect "Dezvoltarea capacității Autorității de Certificare și Plată în vederea implementării recomandărilor Comisiei Europene cu privire la Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane" - cod SMIS 55563

Anunţ finalizare proiect "Dezvoltarea capacităţii Autorităţii de Certificare şi Plată în vederea gestionării eficiente a instrumentelor structurale şi de coeziune" - cod SMIS 1112

Anunţ finalizare proiect "Sprijin pentru finanţarea parţială a cheltuielilor de personal efectuate de Ministerul Finanţelor Publice în perioada 2012-2015 pentru personalul implicat în gestionarea instrumentelor structurale" cod SMIS 41920

Modificare comunicat privind prelungirea proiectului „O comunicare mai bună - soluţia problematicii fiscale - cod SMIS 39980

Anunţ semnarea Contractului de finanţare din Instrumente Structurale nr. 1.4.181/24.09.2014 pentru proiectul „Dezvoltarea capacitãţii Autorităţii de Certificare şi Plată în vederea implementării recomandărilor Comisiei Europene cu privire la Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane”

Modificare comunicat privind prelungirea proiectului "O comunicare mai bună - soluţia problematicii fiscale" cod SMIS 39980 - 25.09.2014

"Imbunatatirea procesului de administrare a datoriei publice", finantat prin PODCA, avand SMIS 39917

Comunicat privind desfasurarea proeictului finanatat prin PODCA cod SMIS 39917

Comunicat privind prelungirea proiectului "O comunicare mai bună - soluţia problematicii fiscale" cod SMIS 39980

Proiect "Sprijin pentru finanţarea parţială a cheltuielilor de personal efectuate de Ministerul Finanţelor Publice în perioada 2012-2015 pentru personalul implicat în gestionarea instrumentelor structurale" cod SMIS 41920

Comunicat privind Conferinţa de deschidere a proiectului "Creşterea responsabilizării administraţiei publice prin modernizarea sistemului informatic pentru raportarea situaţiilor financiare ale instituţiilor publice"

Uniunea Europeană sprijină Republica Moldova în vederea realizării armonizării cu Acquis-ul comunitar în domeniul achiziţiilor publice

European Union support Republic of Moldova in order to achieve harmonization with the EU acquis in the field of public procurement

Comunicat privind închiderea proiectului "Dezvoltarea şi implementarea instrumentului de evaluare a performanţelor la nivelul aparatului central al Ministerului Finanţelor Publice: Balanced Scorecard - Tabloul de Bord" cod SMIS 10579

Comunicat privind demararea proiectului "O comunicare mai bună - soluţia problematicii fiscale" cod SMIS 39980

Comunicat privind demararea proiectului "Creşterea responsabilizării administraţiei publice prin modernizarea sistemului informatic pentru raportarea situaţiilor financiare ale instituţiilor publice".

Comunicat privind desfaşurarea Conferintei de deschidere a proiectului "Dezvoltarea şi implementarea instrumentului de evaluare a performanţelor la nivelul aparatului central al Ministerului Finanţelor Publice: Balanced Scorecard - Tabloul de Bord", cod SMIS 10579

 

livrabile

 

Broșura cuprinzând Strategia de Management a Resurselor Umane 2014-2018 pentru Ministerul Finanțelor Publice

 


Dezvoltarea şi implementarea instrumentului de evaluare a performanţelor la nivelul aparatului central al Ministerului Finanţelor Publice: Balanced Scorecard – Tabloul de Bord, cod SMIS 10579
Manualul BSC


Un management eficient al resurselor economico-financiare şi umane la nivelul Ministerului Finanţelor Publice, din aparatul central şi din structurile subordonate, cod SMIS 12457
Analiza diagnostic
Manual participanţi Management Strategic şi Planificare Strategică


Îmbunătățirea capacitații administrative a MFP de a elabora politica fiscală și nefiscală, cod SMIS 39899
Impozitarea sectorului petrolier - aplicarea principiului separării (ring-fencing) la nivelul sectorului de petrol şi gaze şi impozitele pe proprietate aplicate asupra activelor petroliere
Impozitarea forţei de muncă în România: probleme şi opţiuni de reformă
Aspecte privind evaziunea fiscală în impozitarea societăţilor transnaţionale
Impozitul pe proprietate în România – Revizuirea elaborării şi implementării, în contextul practicilor din statele UE şi OCDE