Contacte card 1

MINISTERUL FINANŢELOR 


Adresa Registratura:
B-dul Libertății, nr.16, sector 5, cod 050706, Bucureşti

Centrala telefonică: +4021 2261000 / 3199759
Fax general: +4021 3122509

 

 



Contacte card 2

Relaţii cu publicul (petiţii, audienţe):


Cocuţa Radu - expert superior
Liviu Gabriel Chiosea - expert superior

Program de lucru cu publicul
Luni, marţi şi joi: 0830 - 1630
Miercuri: 0830 - 1830
Vineri: 0830 - 1400
Telefon +4021 3199744

Pentru a solicita audienţe, cetăţenii sunt rugaţi să prezinte la biroul de relaţii cu publicul o cerere care să cuprindă datele de identificare, datele de contact şi o scurtă descriere a problemelor ce urmează a fi prezentate. Cererile de primire în audienţă pot fi transmise şi prin e-mail la adresa alocată pentru petiţii. După trimiterea cererii veţi primi o confirmare cu numărul de înregistrare alocat, ca ulterior să fiţi informat asupra programării audienţei.


program lucru public v1

Formular Prima Casă/Noua Casă



registratura generala

Registratura generală


Luni, marţi, miercuri şi joi: 0830 - 1700
Vineri: 0830 - 1430
Corespondență - B-dul Libertății, nr.16, sector 5, cod 050706, Bucureşti
 Pentru corespondență interinstituțională (autorități publice, persoane juridice)
E-mail: registratura@mfinante.gov.ro


relatii cu publicul anaf

Relații cu publicul ANAF


Relaţii cu presa: int.1105; tel./ fax +4021 3199857
Relaţii publice: int.1105; tel./ fax +4021 3199857
Relaţii cu publicul: int.2353; tel +4021 3199750; fax +4021 3199857 

 




Contacte card 3

Serviciul de Comunicare, Relaţii Publice, Mass-Media şi Transparenţă:


Cristian Marin - şef serviciu
Tel: 021 3199735

Relaţii cu presa:
Tel: 021 3199735
E-mail: presa@mfinante.gov.ro



Contacte card 4

Informare Publică (Legea nr.544/2001) şi transparenţa decizională în administraţia publică (Legea nr.52/2003)


Bogdan Grunevici - şef birou
Viorica Ilie - expert superior
Roxana Mădîrjac - expert superior

Telefon +4021 3199683
Fax +4021 3199735
E-mail: publicinfo@mfinante.gov.ro
* Prin alegerea modalităţii de transmitere electronică a solicitărilor şi primire a informaţiilor de la Ministerul Finanţelor, solicitantul îşi asumă riscurile legate de comunicarea electronică (modificare, pierdere, distrugere, întârzierei în primirea datelor etc.) exonerând astfel Ministerul Finanţelor de orice răspundere cu privire la riscul informatic privind datele aflate în afara controlului său operaţional. În cazul în care nu primiți mesaj de confirmare cu număr de înregistrare în maxim 48 de ore de la data transmiterii, vă recomandăm să vă adresați telefonic.

** Din cauza unor dificultăţi tehnice, privind comunicarea prin e-mail cu domeniul yahoo.com, unele dintre răspunsurile noastre transmise de pe domeniul mfinante.ro se întorc cu mesaj de eroare. Din acest motiv, vă recomandăm sã utilizaţi sau să ne lăsaţi la coordonatele de contact pentru primirea răspunsului adrese de e-mail de pe alte domenii
Vă rugăm utilizaţi formularul online pentru Legea nr.544/2001, de mai jos. Mulțumim.


pliabil 1

Serviciul TelVerde al Ministerului Finanţelor Publice este destinat înregistrării apelurilor primite referitoare la posibile fapte de corupţie ale funcţionarilor din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi instituţiile subordonate precum și a apelurilor privind situațiile în care operatorii economici refuză eliberarea bonurilor fiscale. Numărul de telefon 0800 800 085 poate fi apelat, gratuit, 24 de ore din 24.

Conţinutul mesajului înregistrat este compus din două părţi după cum urmează:

"Aţi sunat la linia TelVerde anticorupţie a Ministerului Finanţelor Publice. Vă informăm că acest apel este înregistrat, iar continuarea acestuia reprezintă acceptul dumneavoastră."

Componenta I

Pentru sesizări privind posibile fapte de corupție ale funcționarilor din Ministerul Finanțelor Publice și structurile subordonate apasați tasta 1.

Componenta 2

Pentru sesizări privind refuzul operatorilor economici de eliberare a bonurilor fiscale apăsați tasta 2.

După alegerea oricăreia dintre cele două opțiuni urmează mesajele:

"Preluarea şi verificarea aspectelor pe care doriţi să le sesizaţi, sunt strict condiţionate de furnizarea, în format complet, a datelor dumneavoastră de identificare, respectiv nume, prenume, adresa de domiciliu, număr de telefon. După semnalul sonor aveţi la dispoziție 3 minute pentru formularea sesizării."

RECOMANDĂRI

privind abordarea situațiilor în care operatorii economici refuză emiterea și înmânarea bonurilor fiscale

Potrivit prevederilor Ordonanţei de urgență a Guvernului nr.28/1999:

1. Este interzisă emiterea și înmânarea către clienți a altor documente care atestă plata contravalorii bunurilor sau serviciilor prestate, în afara bonurilor fiscale;

2. în cazul în care clientul nu primește bonul fiscal sau primește un alt document decât bonul fiscal, acesta are obligația de a solicita emiterea și înmânarea bonului fiscal;;

3. în cazul refuzului de a emite și înmâna bonul fiscal, clientul poate beneficia de bunul achiziţionat sau de serviciul prestat fără plata contravalorii acestuia ;

4. Operatorii economici sunt obligaţi să afişeze la loc vizibil un anunţ detaliat de atenţionare a clienţilor cu privire la obligaţia respectării dispoziţiilor legale menționate mai sus.

Ministerul Finanțelor Publice recomandă clientilor, cărora un operator economic le refuză emiterea și respectiv înmânarea bonului fiscal, să abordeze următoarea conduită:

Să solicite în mod expres eliberarea și înmânarea bonului fiscal în situația în care acesta nu este înmânat din proprie inițiativă de comerciant;

Să aștepte un interval rezonabil de timp care să permită operatorului economic efectuarea operațiunilor de eliberare și respectiv de înmânare a bonului fiscal, în funcție de situația concretă în care se află, respectiv un magazin, un restaurant, o unitate de prestări servicii, etc.;

Să nu părăsească unitatea comercială înainte de a apela serviciul TelVerde;

În cazul unui refuz al comerciantului să invoce dreptul legal pe care îl are de a primi un bon fiscal, de a participa la loteria bonurilor fiscale și de a beneficia de bun sau serviciu fără plata contravalorii acestuia;

În cazul în care nici în urma acestor demersuri nu primește un bon fiscal, indiferent de motivul invocat de comerciant (nu are casă de marcat, aceasta nu este fiscalizată sau este defectă) să apeleze telefonul TelVerde 0800.800.085, unde poate semnala nerespectarea legii fiscale de către comerciant;

Sesizările anonime nu vor fi preluate;

Atenție! În cazul în care casa de marcat este defectă, comerciantul poate înmâna clientului o chitanță, precum și factură la cererea acestuia;

Plata contravalorii bunului sau serviciului trebuie făcută concomitent cu înmânarea bonului fiscal;

După sesizarea serviciului TelVerde petentul va fi contactat în termen de maxim 30 zile calendaristice de către un reprezentant al ANAF, pentru a i se comunica modul de soluționare a sesizării.

Confirmarea primirii sesizării împreună cu numărul de înregistrare poate fi preluată telefonic de la structura de relaţii publice a instituţiei destinatare.

Pentru solicitarea de informaţii de interes public sau transmiterea de petiţii cu altă temă decât sesizarea faptelor de corupție ale funcționarilor Ministerului Finanțelor Publice sau refuzul operatorilor economici de eliberare a bonurilor fiscale, vă rugăm să utilizați în continuare canalele de comunicare existente la rubrica Contacte.