Fidelis oct2024

Comunicate de presă

Asset Publisher

null Înființarea Băncii de Investiții și Dezvoltare, aprobată de Guvernul României

Executivul a aprobat în ședința de astăzi, Actul constitutiv al Băncii de Investiții și Dezvoltare - S.A. (BID).

„Încă de la audierile pentru preluarea portofoliului de ministru al Finanțelor am spus că un obiectiv important de mandat va fi să operaționalizăm Banca de Investiții și Dezvoltare, cu viziunea clară de a performa ca instituție centrală de dezvoltare care să deservească întreprinderile românești și alte entități din sectorul public și privat. Prin intermediul ei, vom crea un cadru financiar robust pentru proiecte inovatoare și durabile, care vor contribui la modernizarea infrastructurii și la stimularea creșterii economice. Această instituție va acționa ca un catalizator pentru dezvoltarea economică și va sprijini sectoarele cheie, deschizând noi oportunități pentru antreprenori, investitori și comunități locale”, a transmis ministrul Marcel Boloș.

Misiunea BID

Obiectivele strategice ale BID sunt:
a) facilitarea accesului la finanţare pentru întreprinderi mici şi mijlocii;
b) asigurarea accesului la finanţare pentru proiecte de infrastructură viabile şi atragerea capitalului privat în investiţii;
c) sprijinirea procesului de accesare şi utilizare a fondurilor europene şi a efectului de multiplicare asociat;
d) furnizarea de asistenţă tehnică.

BID se înființează ca societate pe acțiuni de tip închis, instituție de credit, persoană juridică de drept privat, deținută pe toată perioada de funcționare de statul român, prin Ministerul Finanțelor, în calitate de acționar unic, sub supravegherea Băncii Naționale a României, cu repectarea prevederilor Regulamentului nr.4/2023 emis de BNR care reglementează cerinţele privind evaluarea adecvării membrilor organului de conducere şi a persoanelor care deţin funcţii-cheie în cadrul băncii de dezvoltare.

Capital social subscris este de 3 miliarde lei, din care capitalul vărsat la înregistrarea băncii la Registrul comerțului este de 119 milioane lei, diferența urmând a se achita în 2 tranșe până la finalul anului 2024.

Misiunea generală a BID este de a sprijini dezvoltarea economică şi socială, competitivitatea economică, inovarea şi creşterea economică sustenabilă, în scopul remedierii disfuncţionalităţilor de pe piaţa financiară, pe baza unei analize independente ex-ante.

Obiectul de activitate al băncii, tipurile de activități desfășurate atât în nume propriu cât și în nume și cont stat, beneficiarii țintă sunt cele deja prevăzute de cadrul legal aplicabil în vigoare. BID beneficiază de garanția statului pentru executarea principalului aferent obligaţiilor de plată asumate în nume şi pe cont propriu de către bancă, precum şi pentru executarea tuturor obligaţiilor de garantare asumate de către aceasta, în cazul în care obligaţiile respective nu beneficiază de nicio altă garanţie.

Conducerea BID

Organul de conducere este adunarea generală a acționarilor, banca fiind administrată în sistem dualist de către un Consiliu de Supraveghere alcătuit din 7 membri numiți de către adunarea generală a acționarilor pentru un mandat de maximum 4 ani cu posibilitatea de a fi realeși, și de către un Directorat alcătuit din 3 membri, numiți de Consiliul de Supraveghere pentru un mandat de 4 ani, de asemenea cu posibilitatea de reînnoire.

Primii membri ai organelor statutare ale băncii au fost selectați în urma unei proceduri de selecție, cu respectarea principiilor nediscriminării, tratamentului egal şi transparenţei, precum și în conformitate cu metodologia prevăzută în cadrul HG nr.1204/2022 si prevederile Legii nr.207/2022 și ale reglementărilor emise de Banca Națională a României, asigurându-se totodată o diversificare a competențelor la nivelul organelor statutare ale Băncii. Mandatul primilor membri este de 2 ani și nu poate fi reînnoit.

Componența primului Consiliu de Supraveghere al BID și a Directoratului este următoarea:
a) Consiliul de Supraveghere
Președinte:
NANU Ștefan

  • Are o experiență de aproape 17 ani în Ministerul Finanțelor din care, pentru aproximativ 9 ani a coordonat activitățile privind managementul datoriei publice, respectiv operațiunile de finanțare la nivel guvernamental, gestionare a riscurilor aferente portofoliului de datorie publică, managementul lichidităților din contul curent general al trezoreriei statului și relația cu mediile investiționale și agențiile de rating din poziția de director general al Directiei Generale de Trezorerie și Datorie Publică, poziție deținută și în momentul de față.
  • Are o experiență de 8 ani în institutiile financiare internaționale fiind pentru 4 ani (2009-2013) reprezentantul României în Biroul Constituenței olandeze în cadrul Grupului Băncii Mondiale (2 ani în calitate de director executive supleant și 2 ani în calitate de consilier al directorului executiv) și pentru 4 ani (2018-2022) directorul departamentului de piețe de capital și relații cu instituțiile financiare al Băncii Internaționale de Investiții.
  • Este în prezent membru al Consiliului de supraveghere al Fondului de Garantare a Depozitelor Bancare făcând parte, de asemenea, din organele de conducere ale unor instituții financiar-bancare, printre care: membru al Consiliului de supraveghere al Băncii Romane de Credite și Investiții, membru supleant al Consiliului director al Băncii Europene de Investiții, membru al Consiliului de administrație al FNGCIMM și al Fondului de Garantare a Asiguraților.
  • A absolvit Academia de Studii Economice, Facultatea de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică obținând ulterior și diploma de master, specializarea Managementul Instituțiilor Publice.

Membri:
CIOBĂNAȘU George-Romeo

  • Are o experiență bancară de peste 20 ani (Shorebank Advisory Services, Banca Transilvania, Bancpost, Millenium Bank, Banca Comercială Carpatica și BRCI), dintre care 19 ani în funcții de conducere de la șef serviciu credite, trecând prin funcții de conducere de nivel mediu, la functie executivă de Vicepreședinte-membru al Directoratului, până la funcție neexecutivă de Președinte al Consiliului de Supraveghere.
  • Experiența sa acoperă arii importante din activitatea bancară, printre cele mai relevante fiind creditarea IMM-urilor, cofinanțarea bancară a proiectelor de investiții cu componentă de finanțare din fonduri europene, finanțarea agriculturii, dezvoltarea și implementarea de strategii bancare , corporate governance, managementul riscului, control intern etc.
  • A absolvit Academia de Studii Economice, Facultatea de Relații Economice Internaționale și ulterior Programul MBA Romano-Canadian specializarea Finanțe.
  • Din anul 2010 este auditor financiar, membru al Camerei Auditorilor Financiari din România

BADEA Dorin-Alexandru

  • Are diploma CFA și peste 20 de ani de experiență în sectorul bancar și în piețele de capital din Europa de Est și România. În această perioadă a fost implicat în proiecte de anvergură din domeniul bancar.
  • A coordonat activități de trezorerie, piețe financiare, creditare și finanțări cu instituții financiare locale și internaționale, produse și operațiuni de cont curent.
  • A fost implicat în tranzacții de tip M&A/fuziuni și achiziții, finanțări de referință, emisiuni de obligațiuni în sectorul bancar și alte activități economice, atât ca bancher cât și în calitate de consultant.
  • Dorin-Alexandru Badea este director executiv de investiții în cadrul unui grup financiar internațional cu activități în sectoarele de infrastructură de transport, energetică și digitală.
  • Dorin-Alexandru Badea activează de peste zece ani ca voluntar și membru al Consiliului Director al CFA România, este administrator neexecutiv independent la compania listată TTS și membru al Comitetului Indicilor la Bursa de Valori București.

TĂNASE Ioana

  • Ioana are o experiență de peste 25 de ani în Investment Banking, acționând în poziții de top management în instituții de prestigiu în piața de capital și bancară locală.
  • A condus activitățile EFG Eurobank Securities și UniCredit CAIB Securities România, a coordonat activitățile de Corporate Finance în Banca Comercială Română – cuprinzând Fonduri Europene și Programe de Finanțare, Project & Structured Finance, Investment Banking și Finanțări Imobiliare.
  • Responsabilă și pentru proiecte strategice ale entităților în care a activat, Ioana a condus tranzacții complexe în zone ca fuziuni și achiziții, finanțări prin piața de capital, cooperare cu instituții financiare internaționale.
  • Din anul 2004, Ioana este și Consultant al CFA Institute prin activități de voluntariat în legatură cu programul Chartered Financial Analyst®. Ioana a absolvit Facultatea de Finanțe, Asigurări, Bănci și Burse de Valori în cadrul Academiei de Studii Economice, a obținut diploma de CFA® Charterholder și a urmat variate cursuri de tip executiv la Harvard Business School și IESE Business School.

MARINEL Gheorghe

  • Dl Marinel are o experiență de 28 de ani în industria bancară, acumulată în bănci de prim rang - Societe Generale Sucursala București, ABN AMRO Bank România, BRD-Groupe Societe Generale, activitatea desfășurându-se în arii diverse, de la relația comercială cu clienții, la operațional, organizare, procese, etc., ocupând diferite poziții de middle management și top management (Secretar General, Director General Adjunct).
  • Ultimele funcții deținute au fost cele de Director General Adjunct, membru al Comitetului de Direcție al BRD-Groupe Societe Generale responsabil de activitățile de Marketing și Management al Produselor, Retail și IMM, Global Transaction Banking, Centrele Operaționale de Back-Office, rețeaua de sucursale și agenții și cea de Director General Adjunct Retail, responsabil de activitatea de Marketing si Managementul Produselor, Fonduri Europene, Distribuție (vânzări), rețeaua de sucursale și agenții.
  • Dl Marinel a deținut poziții de membru în Consiliul de Administrație al societății de leasing BRD Sogelease și membru în Consiliul de Administrație al societății de administrare a BRD Fond de Pensii.
  • De asemenea, dl Marinel este absolvent al programului Executive MBA derulat de ASEBUSS în colaborare cu University of Washington, Seattle, SUA.

POPESCU Mioara

  • Absolvent ASE Bucuresti, Facultatea de Planificare și Cibernetică economică, 1985 și Master în Managementul Proiectelor, 2014.
  • Carieră bancară începută în 1995 în CEC, informatician, continuată în Romanian Internațional Bank SA și Idea Bank SA.
  • Experiență bancară de peste 28 de ani, cu creștere graduală în funcții de conducere începând cu 1997, astfel: Director sucursală, director Direcție Rețea, Vicepreședinte executiv din 2008 și Președinte executiv Idea Bank SA în perioada 2016-2022.
  • Din 2019, membru în Consiliul de Administrație Idea Bank SA.
  • Din aprilie 2022 în prezent, Președinte al Consiliului de Administrație Idea Bank SA, subsidiară a Băncii Transilvania.
  • Experiență în Retail banking, Corporate and SME Banking, Operațiuni Financiare și Raportari, Guvernanță corporativă și Compliance.
  • Implicată în tranzacții de M&A în banking.
  • Membru al Consiliului Director al Asociației Române a Bănciilor în perioada 2020-2022.
  • Vicepreședinte financiar al Professional Women’s Network.
  • Membru al Asociației Administratorilor Independenți.

ILIESCU Daniela-Elena

 

  • Daniela Iliescu este un profesionist în sectorul financiar, cu o experiență profesională de 23 de ani acumulată în sectorul financiar, acoperind atât segmentul serviciilor profesionale de audit și consultanță, sectorul bancar și al instituțiilor financiare, cât și industria de private-equity.
  • Daniela a deținut și deține poziții executive și non-executive și a coordonat tranzacții de tip finanțare și investiții de capital, acoperind toate aspectele de la structurare și atragerea de fonduri, până la procese complexe de tranzacționare în sectorul serviciilor financiare și gestionarea portofoliului, cumulând astfel tranzacții supervizate de private equity și finantare care au depășit suma de 200 milioane de euro.
  • În prezent, Daniela este membru al Consiliului de Administrație al Patria Bank din anul 2014, membru al Consiliului de Administrație al Patria Credit IFN SA și al SAI Patria Asset Management.
  • De asemenea, Daniela este Director Executiv al Asociației Române de Private Equity din anul 2022.
  • Daniela deține o Diplomă în Board Practice & Directorship emisă de Henley Business School & Envisia, a absolvit cursurile Executive MBA la Universitatea de Economie din Viena și a absolvit Academia de Studii Economice din București.

b) Directorat
Președinte:
SANDU Dănuț- Leonard

  • Absolvent de ASE Bucuresti, Finante-Contabilitate 1992.
  • Cariera bancară începută în 1990 în Banca Națională a României.
  • Experiența bancară ce include mai bine de 30 de ani, cu funcții de conducere în 6 bănci comerciale: Citi România, Bank Handlowy v Waszawie Polonia, Banca Millennium România, MKB Romexterra, Volksbank România, Banca Intesa Sanpaolo România.
  • Experiență în Trezorerie și Piete de Capital, Retail Banking, Corporate and SME Banking, Investment Banking.
  • Implicat în multiple tranzacții de M&A în banking.
  • Membru fondator și Membru de Onoare al ACI România – Asociația Piețelor Financiare.
  • Fost membru al C.A. al ARB.

Membri:
Nicolescu Raluca-Ana-Maria

  • Are o experiență multidisciplinară de mai mult de 20 de ani în sistemul financiar-bancar, unde s-a remarcat prin inițierea și implementarea de produse și soluții în diverse arii, de la investitori instituționali și corporații mari, până la companii mici și milocii și antreprenori la început de drum.
  • În prezent, este Directorul Executiv al Ariei IMM din Raiffeisen Bank, fiind responsabilă de strategia băncii pe acest segment, dezvoltarea ofertei de produse și servicii, precum și de agenda digitală a segmentului SME, ceea ce implică și coordonarea echipelor care devoltă produsele adresate segmentului.
  • A ocupat diferite poziții de management în Diviziile Risc și Corporate și a fost Trezorierul băncii timp de 10 ani, acumulând astfel experiență în activități critice, precum administrarea portofoliilor de investiții, administrarea bilanțului, optimizarea utilizării capitalului prin tranzacții de securitizare sintetică, instrumente de protecție și asigurare a portofoliilor.
  • A obținut titlul de CFA®, a obținut un MBA la Universitatea Sheffield, a absolvit programul de dezvoltare executivă la Wharton School.
  • Deține certificatul ICMA pentru investițiile cu venit fix .
  • A absolvit diferite programe pe teme de finanțare sustenabilă și transformare digitală.
  • Principalele arii de expertiză dobândite de-a lungul carierei sunt: programe de finanțare, transformare digitală și finanțare sustenabilă, managementul bilanțului, produse financiare pentru IMM-uri, Start-up & programe de scalare.

Kubinschi Florian-Raimund.

Primul auditor financiar al băncii, selectat prin procedură de selecție derulată de către MF, în calitate de acționar unic, este Pricewaterhousecoopers Audit SRL.

Informații fiscale și bilanțuri

exemplu card buton

Informaţii despre instituţii publice, agenţii economici, societăţi de asigurare, brokeri, ONG-uri.

Pentru modificarea informaţiilor referitoare la datele de identificare ale contribuabililor comercianţi (inregistraţi la ONRC), vă rugăm să vă adresaţi Oficiului Registrului Comerţului competent. După modificarea datelor de la Oficiul Registrului Comerţului, informaţiile se vor actualiza şi pe site-ul MF.


Selecţie după Nume și județ:

Nume și județ

Selecţie după Codul Unic de Identificare:


contestatii card

Anunţuri acte administrative fiscale




Noutăţi

Asset Publisher

11.12.2024
Reforma vamală la nivelul UE şi revizuirea directivei pentru impozitarea energiei, pe agenda reuniunii Consiliului Ecofin

Raportul de progres privind reformarea legislației vamale a UE şi revizuirea directivei privind impozitarea energiei au dominat agenda reuniunii Consiliului Afaceri Economice şi Financiare (ECOFIN) din 10 decembrie a.c., de la Bruxelles, la care România a fost reprezentată de ministrul Finanţelor, Marcel Boloş.Reforma vamală, propusă prin pachetul legislativ al Comisiei Europene din 17 mai 2023, urmărește reducerea costurilor de conformare pentru administrații și mediul de afaceri, prin introducerea de proceduri simplificate și modernizate, precum şi înființarea Autorităţii vamale a UE/EUCA și a Centrului de date vamale al UE/EUCDH. În intervenţia sa, ministrul român al finanţelor a încurajat identificarea cât mai curând posibil a unui compromis cu privire la înfiinţarea celor două entităţi, care vor permite uniunii vamale să facă față provocărilor mai rapid și mai eficient.Propunerea de revizuire a Directivei privind Impozitarea Energiei (ETD) urmărește alinierea impozitării produselor energetice și a energiei electrice cu politicile UE în materie de energie, mediu și climă, contribuind astfel la eforturile comunitare de reducere a emisiilor. În intervenţia sa, ministrul Marcel Boloş a apreciat progresele realizate pe acest dosar, în sensul atingerii unui echilibru între ambițiile climatice și specificul statelor membre, precum și competitivitatea UE. În acest sens, România este deschisă pentru continuarea lucrărilor în timpul viitoarei președinții poloneze, pentru a se ajunge la un acord asupra acestui dosar.Propunerile de recomandări privind planurile bugetar-structurale ale Statelor Membre, aprobarea modificării planurilor de redresare şi rezilienţă ale Belgiei, Suediei, Danemarcei şi Sloveniei, stadiul actual al impactului agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei, prezentarea raportului anual al Curţii Europene de Conturi privind implementarea bugetului UE în 2023 au completat agenda reuniunii Ecofin.România se numără printre cele cinci state membre care beneficiază de o perioadă extinsă de ajustare de șapte ani, în cadrul procedurii de deficit excesiv.Această decizie permite implementarea graduală a măsurilor de reducere a deficitului, evitând dezechilibrele macroeconomice și protejând investițiile strategice. citeste mai multAboutReforma vamală la nivelul UE şi revizuirea directivei pentru impozitarea energiei, pe agenda reuniunii Consiliului Ecofin »


29.11.2024
Pe 2 și 3 decembrie poți dona sânge la centrul mobil din incinta Ministerului Finanțelor

Ministerul Finanțelor, în parteneriat cu Centrul de Transfuzie Sanguină din București, vor organiza, în perioada 2 - 3 decembrie a.c., un centru mobil, pentru cei care doresc să ofere speranța unei vieți salvate. Centrul mobil va fi amplasat în holul central al instituției, din Bulevardul Libertății, nr.16, între orele 0800-1400.Organizarea unui centru mobil la Ministerul Finanțelor vine în sprijinul celor ce vor să fie investitorii-donatori ai ediției de iarnă a Programului de titluri de stat FIDELIS, a șasea din acest an, care debutează de luni, 9 decembrie până vineri, 18 decembrie 2024.Cea de-a șasea ediție a Programului de titluri de stat Fidelis, va oferi, în premieră pentru donatori, două posibilități de subscriere în lei: titlurile cu maturitate de 1 an și, în premieră de la debutul parteneriatului cu „Morning Glory cu Răzvan Exarhu” și Rock FM, donatorii-investitori pot achiziționa titluri de stat cu scadență la trei ani. Pot beneficia de condițiile avantajoase ale noii emisiuni persoanele care fac dovada donării de sânge începând cu 1 iunie 2024.Cea mai nouă ediție FIDELIS, dedicată donatorilor de sânge, își propune să doboare recordurile înregistrate în cadrul FIDELIS V, din octombrie a.c.:valoare record a sumei investite, de peste 3,5 miliarde lei, depășind recordul anterior stabilit în luna august, de peste 3,2 miliarde lei;26.366 de români care au cumpărat titluri de stat – cel mai mare număr din cele 19 ediții FIDELIS;2.151 de donatori-investitori, cel mai mare număr de la debutul parteneriatului cu Rock FM.Donarea de sânge aduce o serie de beneficii: imunitatea organismului crește,riscurile de paralizie și de accident vascular se reduc cu 30%.Pe lângă cea mai mare dobândă la titlurile de stat FIDELIS, donatorii mai primesc: bonuri de masă în valoare de 280 lei;un set de analize;adeverință pentru transport, redus cu 50%, pe metrou și STB;o zi liberă, plătită, de la muncă, sau adeverință pentru școală/ facultate.Ce oferă titlurile de stat FidelisCa alternativă a depozitelor bancare, titlurile de stat Fidelis sunt potrivite investitorilor care își asumă un risc scăzut.Persoanele fizice rezidente și nerezidente cu vârsta peste 18 ani pot subscrie în titlurile de stat FIDELIS denominate în lei și în euro, prin intermediul băncilor partenere BT Capital Partners&Banca Transilvania, Banca Comercială Română, B.R.D. – Groupe Société Générale și Alpha Bank, titluri care sunt listate la Bursa de Valori București.Valoarea nominală a unui titlu de stat FIDELIS este de 100 de lei pentru emisiunea în lei și 100 de euro pentru emisiunea în euro, iar pragul minim de subscriere este de 5.000 de lei, respectiv 1.000 de euro.Comisioane zero și câștiguri neimpozabileCei care investesc în titlurile de stat Fidelis se bucură de facilități precum:posibilitatea de a vinde titlurile înainte de maturitate, primind dobândă aferentă perioadei de deținere;câștigurile cumulate din dobânzi și profituri sunt neimpozabile;flexibilitate în administrarea și diversificarea portofoliului.Deținătorii de titluri de stat FIDELIS lansate în cadrul emisiunilor anterioare ajunse la maturitate pot reinvesti disponibilitățile neridicate la scadență, prin subscrierea în cadrul acestei noi emisiuni. Informații privind termenii și condițiile financiare aferente emisiunii în cadrul Programului FIDELIS pot fi consultate la secțiunea Datorie Publică și pe paginile instituțiilor partenere (>www.btcapitalpartners.ro; www.bcr.ro; www.brd.ro; www.alphabank.ro; www.bvb.ro - Programul FIDELIS).Donează! O picătură de sânge este un cadou neprețuit! citeste mai multAboutPe 2 și 3 decembrie poți dona sânge la centrul mobil din incinta Ministerului Finanțelor »


Informații utile

buton datorie publica 2

en

buton ajutor de stat

buton transparenta bugetara 2

forexebug 2021

buton revista finante

buton brexit cu sigla

taxedu

RO-Elvetia

ANFP_concurs

fiipregtit

internship2024