Fidelis oct2024

Comunicate de presă

Asset Publisher

null Agenția S&P reconfirmă ratingul suveran al României și perspectiva stabilă

Agenția de rating S&P a reconfirmat vineri, 11 octombrie 2024, ratingul aferent datoriei guvernamentale și perspectiva stabilă ale României la BBB-/A3 pentru datoria pe termen lung și scurt în valută.

În opinia agenției, decizia reconfirmării ratingului suveran și a menținerii perspectivei stabile este susținută de stocul moderat de datorie externă și guvernamentală și de perspectivele solide de creștere ale țării noastre, începând cu anul 2025. Totodată, S&P anticipează că angajamentele României în cadrul Mecanismului de Redresare și Reziliență (MRR) al UE, precum și cele din cadrul Procedurii de Deficit Excesiv (PDE) vor continua să ancoreze reformele politice ale autorităților române.

„Este un mesaj pozitiv pentru investitori, fiind o nouă confirmare a faptului că am luat măsurile necesare și corecte pentru combaterea efectelor socio-economice ale crizelor recente și pentru asigurarea unor finanțe publice sustenabile. Subliniez totuși că trebuie să rămânem temperați și concentrați pe reformele structurale, pe implementarea angajamentelor din cadrul Mecanismului de Redresare și Reziliență, dar și pe investițiile în infrastructură și digitalizare, pentru a asigura o creștere economică sustenabilă a României pe termen mediu. Este imperativ să continuăm reformele, să eficientizăm cheltuielile publice și să implementăm soluții durabile pentru a reduce presiunile asupra bugetului”, a transmis ministrul Marcel Boloș.

În evaluarea realizată, S&P evidențiază atât reziliența de care a dat dovadă piața muncii din țara noastră, cât și faptul că șomajul rămâne aproape de minimele istorice înregistrate.

Agenția consideră că economia României va înregistra o creștere de 1,6% în anul 2024, respectiv de puțin sub 3% în medie în perioada 2025-2027, în condițiile în care țara noastră va beneficia de fonduri europene importante atât din Cadrul Financiar Multianual 2021-2027, cât și din Mecanismul de Redresare și Reziliență.

Principalii factori care ar putea conduce la îmbunătățirea ratingului de țară sau a perspectivei sunt reducerea substanțială a deficitului fiscal și înregistrarea unui trend descendent al datoriei publice ca pondere din PIB. Totodată, scăderea costurilor serviciului datoriei publice guvernamentale prin îmbunătățirea structurii datoriei și reducerea puternică a deficitelor externe pot reprezenta alți factori pozitivi pentru ratingul de credit al României.

Principalul factor care ar putea conduce la înrăutățirea ratingului de țară sau a perspectivei este reprezentat de creșterea deficitelor guvernamentale peste proiecțiile actuale ale agenției pe termen mediu, ceea ce ar conduce și la creșterea nivelului datoriei publice ca procent din PIB. Totodată, S&P ar putea retrograda creditul de rating al României dacă ar persista alte dezechilibre existente, cum ar fi inflația ridicată sau deficitele substanțiale de cont curent, care ar putea duce la o corecție macroeconomică, respectiv o creștere economică mai scăzută.

Informații fiscale și bilanțuri

exemplu card buton

Informaţii despre instituţii publice, agenţii economici, societăţi de asigurare, brokeri, ONG-uri.

Pentru modificarea informaţiilor referitoare la datele de identificare ale contribuabililor comercianţi (inregistraţi la ONRC), vă rugăm să vă adresaţi Oficiului Registrului Comerţului competent. După modificarea datelor de la Oficiul Registrului Comerţului, informaţiile se vor actualiza şi pe site-ul MF.


Selecţie după Nume și județ:

Nume și județ

Selecţie după Codul Unic de Identificare:


contestatii card

Anunţuri acte administrative fiscale




Noutăţi

Asset Publisher

07.10.2024
MF și ANAF publică Ghidul privind anularea unor obligații bugetare

Ghidul privind anularea unor obligații bugetare cuprinde informații generale pentru contribuabili în vederea accesării facilităților fiscale prevăzute de OUG nr.107/2024, așa cum a fost modificată prin OUG nr.112/2024.Măsurile reglementate în actul normativ sus menționat se aplică pentru toate categoriile de debitori, cum ar fi:persoane fizice;persoane juridice, de drept public sau privat;asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică;persoane fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii liberale;unităţi administrativ-teritoriale sau subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti ori instituţii publice, astfel cum sunt definite prin Legea nr.500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi prin Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, după caz.Debitorii care intenționează să beneficieze de anularea obligațiilor bugetare pot notifica organul fiscal cu privire la intenția lor, până cel mai târziu la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor și nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024, sub sancțiunea decăderii. Mai multe informații pot fi obținute prin următoarele modalități:prin participarea la seminare web;telefonic, prin apelarea Call-center, la numărul 031.403.91.60;la structurile de asistență și oferire servicii contribuabili din cadrul unităților fiscal teritoriale;prin consultarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.107/2024, Ordonanței de urgență a Guvernului nr.112/2024 și Ordinului ministrului finanțelor nr.5521/2024. citeste mai multAboutMF și ANAF publică Ghidul privind anularea unor obligații bugetare »


27.09.2024
Rezultatele ultimei tranzacții a României pe piețele externe de capital din anul 2024

În data de 19 septembrie 2024 Ministerul Finanțelor a lansat a patra emisiune de euroobligațiuni din acest an pe piețele financiare internaționale, care a suscitat un interes considerabil din partea investitorilor. Cererea totală din partea mediului investițional a fost ridicată, de peste 17 miliarde EUR echivalent.Valoarea totală a emisiunii de euroobligatiuni a fost de 3 miliarde EUR și 2,1 miliarde USD, cu o subscriere finală de aproximativ 16,2 miliarde EUR, prin participarea unui număr de peste 270 de investitori. Aceasta a fost prima emisiune pe piețele internaționale de capital a României denominată atât în EUR cât și USD, marcând cea mai mare tranzacție pe piețele financiare internaționale a României, de 5 miliarde euro echivalent, cu cea mai mare subscriere de până acum pentru țara noastră.Emisiunea a fost realizată în trei tranșe, din care 2,25 miliarde EUR cu maturitatea de 7 ani, cu un randament de 5,129% și o rată de dobândă de 5,125% pe an și 0,75 miliarde EUR cu maturitatea de 20 ani, cu un randament de 6,015% și o rată de dobândă de 6,000% pe an, respectiv 2,1 miliarde USD cu maturitatea de 10 ani, cu un randament de 5,841% și o rată de dobândă de 5,750% pe an. Emisiunea a fost suprasubscrisă de aproximativ 3,2 ori. Fondurile obținute din această emisiune au fost decontate în data de 24 septembrie 2024.Tranzacția face parte din planul revizuit de finanțare externă aferent anului 2024 prin care Ministerul Finanțelor vizează asigurarea necesarului de finanțare de pe piețele externe pentru acest an, precum și consolidarea rezervei financiare în valută la dispoziția Trezoreriei Statului.Strategia de execuție a permis reducerea costurilor emisiunilor noi față de nivelul anunțat, pe măsura creșterii ordinelor de subscriere, astfel randamentele indicative inițiale fiind reduse cu 35 puncte de bază pentru maturitățile de 7 ani EUR și 10 ani USD, respectiv de 25 puncte de bază pentru maturitatea de 20 ani EUR. Prima de emisiune pentru tranșele 7 ani EUR și 10 ani USD au fost negative, respectiv -5 puncte de bază, iar pentru maturitatea de 20 ani EUR de numai 0-5 bps față de valoarea de piață.Emisiunea de euroobligațiuni a beneficiat de o bază investițională foarte diversificată atât din punct de vedere geografic, cât și din perspectiva tipurilor de investitori, prezentă mai jos.Din punct de vedere al tipurilor de investitori, pentru ambele tranșe se distinge preponderența investitorilor de tipul “real money”, respectiv fonduri de active administrate privat care au avut o pondere în cadrul maturităților deonominate în EUR de 7 și 20 de ani de 51% și respectiv 67%. Totodată fondurile de pensii și companiile de asigurări au avut o distribuție de 15% și 12%, fondurile suverane și instituțiile oficiale o distribuție 6% și 3%, băncile comerciale și private au avut o alocare de 15% și 4%, fondurile speculative au beneficiat de o alocare de aproximativ 10% și 14%, iar alți investitori au avut o distribuție de 3% în cazul maturității de 7 ani EUR.Alocarea aferentă maturității denominate în USD de 10 ani a fost următoarea: 68% fonduri de active administrate privat, 11% fonduri speculative, 9% fonduri de pensii și companii de asigurări, 5% bănci comerciale și private, 5% fonduri suverane și instituțiile oficiale, respectiv 2% alți investitori.Distribuția geografică a investitorilor, pentru maturitatea de 7 ani EUR, aceasta a fost următoarea: Marea Britanie și Irlanda 37%, vestul Europei 23%, CEE 21%, America de Nord 13%, Orientul Mijlociu 5% și APAC 1%.Pentru maturitatea de 20 ani EUR, distribuția geografică a investitorilor a fost următoarea: Marea Britanie și Irlanda 49%, America de Nord 21%, vestul Europei 17%, CEE 6%, APAC 4% și Orientul Mijlociu 3%.Nu în ultimul rând, pentru maturitatea de 10 ani USD, distribuția geografică a investitorilor a fost următoarea: America de Nord 39%, Marea Britanie și Irlanda 38%, vestul Europei 9%, Orientul Mijlociu 7%, CEE 5% și APAC 2%.Tranzacția a fost intermediată de către Citigroup Global Markets Europe AG, ING, Goldman Sachs, HSBC Continental Europe, JP Morgan SE si Société Générale. citeste mai multAboutRezultatele ultimei tranzacții a României pe piețele externe de capital din anul 2024 »


Informații utile

buton datorie publica 2

en

buton ajutor de stat

buton transparenta bugetara 2

forexebug 2021

buton revista finante

buton brexit cu sigla

taxedu

RO-Elvetia

ANFP_concurs

fiipregtit

internship2024