Comunicate de presă

Asset Publisher

null Ghidul e-Transport. Ce trebuie să știe contribuabilii care realizează transporturi naționale cu risc fiscal ridicat și transporturi internaționale

În vederea informării tuturor contribuabililor ce realizează transporturi naționale cu risc fiscal ridicat și transporturi internaționale, Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de Administrare Fiscală au elaborat Ghidul privind Sistemul national e-Transport, o componentă importantă în digitalizarea ANAF, prin care se urmărește creșterea capacității administrative de combatere a fraudei fiscale.

Prin raportarea în sistemul e-Transport, operatorii de transport sunt obligați să transfere, pe toată durata traseului, datele curente de poziționare ale vehiculului în Sistemul RO e-Transport.

„Este un sistem creat special pentru lupta împotriva diverselor forme de fraudă și evaziune fiscală care pot apărea în domeniul transporturilor rutiere de mărfuri, pentru cei care aleg să efectueze livrări sau transferuri neoficiale, care duc la pierderi fiscale pentru stat și la distorsiuni în concurența corectă între companii. Prin intermediul RO e-Transport, autoritățile pot monitoriza în timp real mișcările de mărfuri pe drumurile naționale, identificând și investigând potențialele cazuri de nereguli sau de fraudă fiscală. În final, sistemul RO e-Transport reprezintă o componentă vitală din ecosistemul de modernizare și eficientizare a administrației fiscale pe care îl implementăm anul acesta”, a explicat ministrul Marcel Boloș.

Pentru monitorizarea transporturilor de bunuri, Sistemul RO e-Transport va prelua date din sistemele proprii de poziționare în situația în care autovehiculele de transport marfă sunt dotate cu astfel de sisteme sau de la dispozitive de tip terminal de telecomunicații care utilizează tehnologii de poziționare și transmisie de date prin satelit, pe care va fi instalat software-ul pus la dispoziție, în mod gratuit, de Centrul Național pentru Informații Financiare din cadrul Ministerului Finanțelor.

Ce transporturi sunt monitorizate

Categoriile de vehicule rutiere care fac obiectul monitorizării în Sistemul RO e-Transport sunt cele care au o masă maximă tehnic admisibilă de minimum 2,5 tone, încărcate cu bunuri cu risc fiscal ridicat cu o masă brută totală mai mare de 500 kg sau o valoare totală mai mare de 10.000 de lei, aferente cel puțin unei partide de bunuri care face obiectul transportului.

Cine trebuie să utilizeze sistemul e-Transport

La nivel național, obligațiile declarării datelor cu privire la transportul bunurilor cu risc fiscal ridicat revin:

  • furnizorului din România, în cazul tranzacțiilor interne;
  • operatorului economic care transportă, încarcă și descarcă pe teritoriul României bunuri cu risc fiscal ridicat.

Obligațiile declarării datelor cu privire la transportul internațional al bunurilor revin:

  • destinatarului înscris în declarația vamală de import, respectiv expeditorului înscris în declarația vamală de export, în cazul bunurilor care fac obiectul operațiunilor de import sau export, după caz;
  • beneficiarului din România, în cazul achizițiilor intracomunitare de bunuri;
  • furnizorului din România, în cazul livrărilor intracomunitare de bunuri;
  • depozitarului, în cazul bunurilor care fac obiectul tranzacțiilor intracomunitare aflate în tranzit, atât pentru bunurile descărcate pe teritoriul României spre depozitare sau pentru formarea unui nou transport din una sau mai multe partide de bunuri, cât și pentru bunurile încărcate după depozitare sau după formarea unui nou transport pe teritoriul național din una sau mai multe partide de bunuri.

Obligațiile transportatorului rutier:

  • să asigure transferul datelor curente de poziționare a vehiculului de transport, care fac obiectul declarației, pe toată durata traseului de transport al bunurilor care fac obiectul monitorizării prin Sistemul RO e-Transport
  • să echipeze vehiculele de transport cu dispozitive de tip terminal de telecomunicații care utilizează tehnologii de poziționare și transmisie de date prin satelit
  • să pună la dispoziția conducătorului auto codul UIT3 primit, care este generat de Sistemul RO e-Transport, prin intermediul căruia se identifică datele aferente unei partide de bunuri.

Informații fiscale și bilanțuri

exemplu card buton

Informaţii despre instituţii publice, agenţii economici, societăţi de asigurare, brokeri, ONG-uri.

Pentru modificarea informaţiilor referitoare la datele de identificare ale contribuabililor comercianţi (inregistraţi la ONRC), vă rugăm să vă adresaţi Oficiului Registrului Comerţului competent. După modificarea datelor de la Oficiul Registrului Comerţului, informaţiile se vor actualiza şi pe site-ul MF.


Selecţie după Nume și județ:

Nume și județ

Selecţie după Codul Unic de Identificare:


contestatii card

Anunţuri acte administrative fiscale




Noutăţi

Asset Publisher

20.12.2024
Un nou program pentru îmbunătățirea accesului la rețeaua de metrou din București susținut de contribuția elvețiană

Ministerul Finanțelor, în calitate de Unitate Națională de Coordonare pentru contribuția elvețiană, și Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA) au semnat vineri, 20 decembrie 2024 Acordul de Implementare a Măsurii Suport “Programul de îmbunătățire a accesului la rețeaua de metrou din București“.MDLPA va gestiona Programul în calitate de Operator de Program, iar implementarea va fi realizată de Societatea Comercială de Transport cu Metroul București ,,Metrorex” S.A.Obiectivul programului este identificarea unor soluții pentru îmbunătățirea accesului la metroul din București, astfel încât să răspundă nevoilor tuturor pasagerilor, în special a celor cu mobilitate redusă, precum și creșterea capacității Metrorex S.A. de a răspunde nevoilor specifice ale acestei categorii de pasageri și pentru o mai bună integrare intermodală a rețelei de metrou cu alte mijloace de transport.Programul se va derula până în decembrie 2028 și are un buget de 13.494.761 CHF (echivalentul a 71.577.561,82 RON), din care 9.700.000 CHF (echivalentul a 51.449.770 RON) reprezintă contribuția elvețiană.Informații privind implementarea Programului vor fi publicate pe site-urile Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației și Metrorex. citeste mai multAboutUn nou program pentru îmbunătățirea accesului la rețeaua de metrou din București susținut de contribuția elvețiană »


11.12.2024
Reforma vamală la nivelul UE şi revizuirea directivei pentru impozitarea energiei, pe agenda reuniunii Consiliului Ecofin

Raportul de progres privind reformarea legislației vamale a UE şi revizuirea directivei privind impozitarea energiei au dominat agenda reuniunii Consiliului Afaceri Economice şi Financiare (ECOFIN) din 10 decembrie a.c., de la Bruxelles, la care România a fost reprezentată de ministrul Finanţelor, Marcel Boloş.Reforma vamală, propusă prin pachetul legislativ al Comisiei Europene din 17 mai 2023, urmărește reducerea costurilor de conformare pentru administrații și mediul de afaceri, prin introducerea de proceduri simplificate și modernizate, precum şi înființarea Autorităţii vamale a UE/EUCA și a Centrului de date vamale al UE/EUCDH. În intervenţia sa, ministrul român al finanţelor a încurajat identificarea cât mai curând posibil a unui compromis cu privire la înfiinţarea celor două entităţi, care vor permite uniunii vamale să facă față provocărilor mai rapid și mai eficient.Propunerea de revizuire a Directivei privind Impozitarea Energiei (ETD) urmărește alinierea impozitării produselor energetice și a energiei electrice cu politicile UE în materie de energie, mediu și climă, contribuind astfel la eforturile comunitare de reducere a emisiilor. În intervenţia sa, ministrul Marcel Boloş a apreciat progresele realizate pe acest dosar, în sensul atingerii unui echilibru între ambițiile climatice și specificul statelor membre, precum și competitivitatea UE. În acest sens, România este deschisă pentru continuarea lucrărilor în timpul viitoarei președinții poloneze, pentru a se ajunge la un acord asupra acestui dosar.Propunerile de recomandări privind planurile bugetar-structurale ale Statelor Membre, aprobarea modificării planurilor de redresare şi rezilienţă ale Belgiei, Suediei, Danemarcei şi Sloveniei, stadiul actual al impactului agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei, prezentarea raportului anual al Curţii Europene de Conturi privind implementarea bugetului UE în 2023 au completat agenda reuniunii Ecofin.România se numără printre cele cinci state membre care beneficiază de o perioadă extinsă de ajustare de șapte ani, în cadrul procedurii de deficit excesiv.Această decizie permite implementarea graduală a măsurilor de reducere a deficitului, evitând dezechilibrele macroeconomice și protejând investițiile strategice. citeste mai multAboutReforma vamală la nivelul UE şi revizuirea directivei pentru impozitarea energiei, pe agenda reuniunii Consiliului Ecofin »


Informații utile

buton datorie publica 2

en

buton ajutor de stat

buton transparenta bugetara 2

forexebug 2021

buton revista finante

buton brexit cu sigla

taxedu

RO-Elvetia

ANFP_concurs

fiipregtit

internship2024