8martie

Comunicate de presă

Asset Publisher

null Ghidul e-Transport. Ce trebuie să știe contribuabilii care realizează transporturi naționale cu risc fiscal ridicat și transporturi internaționale

În vederea informării tuturor contribuabililor ce realizează transporturi naționale cu risc fiscal ridicat și transporturi internaționale, Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de Administrare Fiscală au elaborat Ghidul privind Sistemul national e-Transport, o componentă importantă în digitalizarea ANAF, prin care se urmărește creșterea capacității administrative de combatere a fraudei fiscale.

Prin raportarea în sistemul e-Transport, operatorii de transport sunt obligați să transfere, pe toată durata traseului, datele curente de poziționare ale vehiculului în Sistemul RO e-Transport.

„Este un sistem creat special pentru lupta împotriva diverselor forme de fraudă și evaziune fiscală care pot apărea în domeniul transporturilor rutiere de mărfuri, pentru cei care aleg să efectueze livrări sau transferuri neoficiale, care duc la pierderi fiscale pentru stat și la distorsiuni în concurența corectă între companii. Prin intermediul RO e-Transport, autoritățile pot monitoriza în timp real mișcările de mărfuri pe drumurile naționale, identificând și investigând potențialele cazuri de nereguli sau de fraudă fiscală. În final, sistemul RO e-Transport reprezintă o componentă vitală din ecosistemul de modernizare și eficientizare a administrației fiscale pe care îl implementăm anul acesta”, a explicat ministrul Marcel Boloș.

Pentru monitorizarea transporturilor de bunuri, Sistemul RO e-Transport va prelua date din sistemele proprii de poziționare în situația în care autovehiculele de transport marfă sunt dotate cu astfel de sisteme sau de la dispozitive de tip terminal de telecomunicații care utilizează tehnologii de poziționare și transmisie de date prin satelit, pe care va fi instalat software-ul pus la dispoziție, în mod gratuit, de Centrul Național pentru Informații Financiare din cadrul Ministerului Finanțelor.

Ce transporturi sunt monitorizate

Categoriile de vehicule rutiere care fac obiectul monitorizării în Sistemul RO e-Transport sunt cele care au o masă maximă tehnic admisibilă de minimum 2,5 tone, încărcate cu bunuri cu risc fiscal ridicat cu o masă brută totală mai mare de 500 kg sau o valoare totală mai mare de 10.000 de lei, aferente cel puțin unei partide de bunuri care face obiectul transportului.

Cine trebuie să utilizeze sistemul e-Transport

La nivel național, obligațiile declarării datelor cu privire la transportul bunurilor cu risc fiscal ridicat revin:

  • furnizorului din România, în cazul tranzacțiilor interne;
  • operatorului economic care transportă, încarcă și descarcă pe teritoriul României bunuri cu risc fiscal ridicat.

Obligațiile declarării datelor cu privire la transportul internațional al bunurilor revin:

  • destinatarului înscris în declarația vamală de import, respectiv expeditorului înscris în declarația vamală de export, în cazul bunurilor care fac obiectul operațiunilor de import sau export, după caz;
  • beneficiarului din România, în cazul achizițiilor intracomunitare de bunuri;
  • furnizorului din România, în cazul livrărilor intracomunitare de bunuri;
  • depozitarului, în cazul bunurilor care fac obiectul tranzacțiilor intracomunitare aflate în tranzit, atât pentru bunurile descărcate pe teritoriul României spre depozitare sau pentru formarea unui nou transport din una sau mai multe partide de bunuri, cât și pentru bunurile încărcate după depozitare sau după formarea unui nou transport pe teritoriul național din una sau mai multe partide de bunuri.

Obligațiile transportatorului rutier:

  • să asigure transferul datelor curente de poziționare a vehiculului de transport, care fac obiectul declarației, pe toată durata traseului de transport al bunurilor care fac obiectul monitorizării prin Sistemul RO e-Transport
  • să echipeze vehiculele de transport cu dispozitive de tip terminal de telecomunicații care utilizează tehnologii de poziționare și transmisie de date prin satelit
  • să pună la dispoziția conducătorului auto codul UIT3 primit, care este generat de Sistemul RO e-Transport, prin intermediul căruia se identifică datele aferente unei partide de bunuri.

Informații fiscale și bilanțuri

exemplu card buton

Informaţii despre instituţii publice, agenţii economici, societăţi de asigurare, brokeri, ONG-uri.

Pentru modificarea informaţiilor referitoare la datele de identificare ale contribuabililor comercianţi (inregistraţi la ONRC), vă rugăm să vă adresaţi Oficiului Registrului Comerţului competent. După modificarea datelor de la Oficiul Registrului Comerţului, informaţiile se vor actualiza şi pe site-ul MF.


Selecţie după Nume și județ:

Nume și județ

Selecţie după Codul Unic de Identificare:


contestatii card

Anunţuri acte administrative fiscale




Noutăţi

Asset Publisher

16.05.2024
Ministrul Marcel Boloș, prezent la reuniunea Ecofin din 14 mai

Miniștrii de finanțe din UE au ajuns la un acord la reuniunea Consiliului Afaceri Economice și Financiare (ECOFIN), desfășurată la Bruxelles la 14 mai 2024, în legătură cu Directiva Consiliului privind reducerea mai rapidă și mai sigură a surplusului de impozit reținut la sursă (FASTER).Propunerea include noi norme pentru a face procedurile de reținere la sursă a impozitului în UE mai eficiente și mai sigure pentru investitori, intermediari financiari (de exemplu, bănci) și administrațiile fiscale ale statelor membre.Directiva va introduce un certificat digital comun al UE de rezidență fiscală (eCRF) pe care investitorii plătitori de impozite l-ar putea utiliza pentru a beneficia de procedurile accelerate de obținere a reducerii impozitului reținut la sursă.TVA în era digitalăDe asemenea, Consiliul a desfășurat un schimb de opinii, realizând progrese în direcția unui acord vizând pachetul privind taxa pe valoarea adăugată (TVA) în era digitală, care urmărește combaterea fraudei în domeniul TVA-ului, sprijinirea întreprinderilor și promovarea digitalizării.Pachetul TVA în era digitală a fost lansat de COM în data de 8 decembrie 2022 și face parte din Planul de acțiune pentru o impozitare echitabilă și simplificată în sprijinul strategiei de redresare adoptat de COM în anul 2020. Acest pachet legislativ cuprinde:propunerea de directivă a Consiliului de modificare a Directivei 2006/112/CE în ceea ce privește regulile TVA pentru era digitală;propunerea de regulament de punere în aplicare al Consiliului de modificare Regulamentului de punere în aplicare (UE) nr.282/2011 în ceea ce privește solicitările de informații pentru anumite regimuri de TVA;propunerea de regulament al Consiliului de modificare a Regulamentului (UE) nr.904/2010 în ceea ce privește măsurile de cooperare administrativă necesare pentru era digitală.Implementarea Mecanismului de Redresare și ReziliențăDincolo de acestea, miniștrii au desfășurat un schimb de opinii cu privire la situația actuală a punerii în aplicare a Mecanismului de redresare și reziliență (MRR).Consiliul a adoptat decizii de punere în aplicare de aprobare a planurilor de redresare și reziliență modificate transmise de Italia și Spania.Discuție cu domnul comisarul Valdis Dombrovskis, Vicepreședinte al Comisiei EuropeneÎn contextul deplasării la Bruxelles, ministrul Marcel Boloș s-a întâlnit cu domnul comisarul Valdis Dombrovskis, Vicepreședinte al Comisiei Europene, pentru a discuta pe marginea situației macroeconomice a României, în contextul aprobării noului cadru de guvernanță economică la 30 aprilie.Noile norme vor încuraja reformele structurale și investițiile publice care contribuie la sustenabilitate și creștere economică.Statele membre pot solicita o prelungire a planului până la maximum șapte ani, dacă se angajează să efectueze anumite reforme și investiții care îmbunătățesc reziliența și potențialul de creștere, sprijină sustenabilitatea finanțelor publice și abordează prioritățile comune ale UE (tranziția verde și digitală, asigurarea securității energetice, consolidarea rezilienței sociale și economice și consolidarea capabilităților de apărare). Reformele și investițiile angajate în actualele PNRR-uri sunt luate în considerare.Printre concluziile discuției s-au numărat:1. Prezentarea conform noilor regulamente a unui plan care să garanteze nivelul global planificat al investițiilor publice finanțate la nivel național pe perioada acoperită, inclusiv descrierea reformelor și investițiilor care trebuie realizate în conformitate cu PNRR.2. Susținerea investițiilor publice cu un vârf de investiții în anii 2024 și 2025 de aproximativ 7% din PIB, ceea ce va contribui la creșterea sustenabilă pe termen lung, cât și eficiența alocărilor bugetare în cadrul programelor de investiții prin creșterea ponderii fondurilor europene și PNRR în total surselor de finanțare în anii 2024, 2025 și 2026.3. Implementarea în mod corespunzător a reformelor aferente PNRR, atât în materie de politici sociale, fiscal-bugetare și de competivitate.Discuții cu reprezentații DG COMP, despre lansarea unei scheme de ajutor de statTot în cadrul vizitei de lucru de la Bruxelles, ministrul Marcel Boloș a avut o întâlnire cu reprezentanții DG COMP, respectiv cu domnul director general Olivier Guersent, pentru a discuta despre posibiltatea realizării la nivelul Ministerului Finanțelor a unei scheme de ajutor de stat pentru întreprinderi mari în domeniul eficienței energetice, în sensul reducerii emisiilor de CO2, ce va viza modernizarea și îmbunătățirea proceselor de producție.Industrii importante precum cea metalurgică, siderurgică, chimică și alte sectoare mari consumatoare de energie vor fi vizate de schemă. citeste mai multAboutMinistrul Marcel Boloș, prezent la reuniunea Ecofin din 14 mai »


02.04.2024
Ministerul Finanțelor a efectuat plata tuturor titlurilor de plată emise de ANRP

Ministerul Finanțelor a virat, luni, 1 aprilie a.c., în conturile CEC Bank, suma stabilită prin 15.284 titluri de plată emise până la 31.10.2023 de către Autoritatea Națională pentru Restituirea Proprietăților.Astfel, au fost plătite un număr de 15.171 titluri de plată emise de ANRP în baza Legii nr.165/2013, emise în perioada 20.03.2023 – 30.10.2023, cu seriile de la 180936 la 196221 și un număr de 113 titluri de plată emise de ANRP în baza Legii nr.164/2014, emise în perioada 20.03.2023 – 26.10.2023, cu seriile de la 54214 la 54326.Precizăm că, în prezent, nu mai sunt titluri de plată emise de ANRP și neplătite de Ministerul Finanțelor.În conformitate cu prevederile legale, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data creditării contului deschis pe numele Ministerului Finanţelor, banca emite electronic recipise de consemnare specială pentru fiecare titlu de plată în parte.Informații privind numărul recipisei de consemnare aferent fiecărui titlu de plată se publică, după efectuarea plății.. citeste mai multAboutMinisterul Finanțelor a efectuat plata tuturor titlurilor de plată emise de ANRP »


Informații utile

buton datorie publica 2

en

buton ajutor de stat

buton transparenta bugetara 2

forexebug 2021

buton revista finante

buton brexit cu sigla

taxedu

RO-Elvetia

ANFP_concurs

fiipregtit

internship2024