Comunicate de presă

Asset Publisher

null Acord de finanțare pentru managementul dezastrelor naturale, semnat între Ministerul Finanțelor și Banca Mondială

Ministrul Finanțelor, Marcel-Ioan Boloș și directorul Grupului Băncii Mondiale pentru țările Uniunii Europene, Anna Akhalkatsi, au semnat astăzi acordul de finanțare dintre România și BIRD, aferent celui de-al doilea împrumut pentru politici de dezvoltare privind managementul riscurilor de dezastre, cu opţiune de amânare a tragerii până la apariţia unei catastrofe (CAT-DDO), în valoare de 466,9 milioane euro. Este primul acord de finanțare semnat în cadrul noului Parteneriat.

Ceremonia de semnare a avut loc astăzi, 2 octombrie, la Palatul Victoria, în prezența premierului Marcel Ciolacu, și a făcut parte din evenimentul de lansare a Cadrului de Parteneriat de Țară al Băncii Mondiale (2025-2029) în România.

Acordul marchează primul capitol în cadrul noului Parteneriat de Țară și va asigura consolidarea aranjamentelor de finanțare în caz de dezastre. Împrumutul privind managementul riscurilor de dezastre, cu opţiune de amânare a tragerii până la apariţia unei catastrofe (CAT DDO), va permite întărirea viabilității aranjamentelor de finanțare pentru situații neprevăzute în cazul apariției unor dezastre.

„Este un moment important pentru România. Recent am fost martori la distrugerile provocate de inundații, care au afectat locuințele, infrastructura și, nu în ultimul rând, viețile cetățenilor. Ei bine, astăzi am semnat un acord de finanțare care ne ajută exact în această direcție, de a ne întări capacitatea de răspuns la nevoile urgente de finanțare și de protejare a comunităților vulnerabile. Finanțarea, care vine cu opţiunea de a folosi banii numai în cazul apariției unei catastrofe (CAT DDO), parte din noul Cadru de Parteneriat de Țară, va permite întărirea viabilității aranjamentelor de finanțare pentru situații neprevăzute în cazul apariției unor dezastre”, a declarat ministrul Finanțelor, Marcel Boloș.

Reamintim că Grupul Băncii Mondiale (GBM) își desfășoară activitatea în România în baza Cadrului de Parteneriat de Țară (Country Partnership Framework-CPF). Documentul care a acoperit anii fiscali ai băncii 2019-2023 a avut drept obiectiv general: „Crearea unor instituții potrivite pentru o Românie prosperă și inclusivă” , cu trei domenii principale de interes:

  • unificarea decalajelor socio-economice, prin crearea de oportunități pentru cei mai săraci 40% din populație;
  • dezvoltarea de oportunități pentru companii;
  • consolidarea capacității de a gestiona șocuri.

„În decursul celor 32 de ani de parteneriat, în procesul de tranziție către o economie de piață și ulterior, Grupul Băncii Mondiale a sprijinit constant România în atingerea obiectivelor sale de dezvoltare, prin adoptarea de modele economice viabile și de succes. Banca Mondială este un partener strategic pentru România în accelerarea impactului și maximizarea oportunităților de contribuție la agenda globală de dezvoltare. Mulțumesc tuturor celor implicați în realizarea acestui acord, atât echipei BIRD, cât și colegilor din partea României, pentru efortul și dedicarea lor în acest proces”, a subliniat Marcel Boloș.

 

În vederea pregătirii Cadrului de Parteneriat de Țară, Banca Mondială a inițiat în 2023 un proces amplu de analize și consultări, cu trei obiective principale:

  • îmbunătățirea performanțelor capitalului uman;
  • locuri de muncă mai bune prin creșterea rolului și a gradului de mobilizare a capitalului privat;
  • reziliență sporită și tranziție verde accelerată, acestea având în comun îmbunătățirea capacității instituțiilor de a deservi populația și afacerile.

Informații fiscale și bilanțuri

exemplu card buton

Informaţii despre instituţii publice, agenţii economici, societăţi de asigurare, brokeri, ONG-uri.

Pentru modificarea informaţiilor referitoare la datele de identificare ale contribuabililor comercianţi (inregistraţi la ONRC), vă rugăm să vă adresaţi Oficiului Registrului Comerţului competent. După modificarea datelor de la Oficiul Registrului Comerţului, informaţiile se vor actualiza şi pe site-ul MF.


Selecţie după Nume și județ:

Nume și județ

Selecţie după Codul Unic de Identificare:


contestatii card

Anunţuri acte administrative fiscale




Noutăţi

Asset Publisher

12.02.2025
Erată - Anunț AMEPIP

În cuprinsul Anunțului privind selecția candidaților pentru posturile de președinte și doi vicepreședinți pentru Agentia pentru Monitorizarea și Evaluarea Performanțelor Întreprinderilor Publice (AMEPIP), publicat de Secretariatul General al Guvernului în data de 22.01.2025, în GRILA DE EVALUARE POSTURI AMEPIP, la litera b) - competențe în administrația publicã, punctul nr. 1 - Cunoștințe, în loc de Legea 215/2001 se va citi OUG 57/2019. citeste mai multAboutErată - Anunț AMEPIP »


22.01.2025
Anunț privind selecția candidaților pentru posturile de președinte și doi vicepreședinți pentru Agenția pentru Monitorizarea și Evaluarea Performanțelor Întreprinderilor Publice (AMEPIP)

Secretariatul General al Guvernului (SGG) anunță selecția pentru ocuparea a unui post de președinte și a două posturi de vicepreședinți pentru Agenția pentru Monitorizarea și Evaluarea Performanțelor Întreprinderilor Publice, pentru un mandat de 4 ani, conform Hotărârii nr.617 din 27 iulie 2023 privind organizarea și funcționarea AMEPIP.Anunțgrilă de evaluare posturi AMEPIP citeste mai multAboutAnunț privind selecția candidaților pentru posturile de președinte și doi vicepreședinți pentru Agenția pentru Monitorizarea și Evaluarea Performanțelor Întreprinderilor Publice (AMEPIP) »


Informații utile

buton datorie publica 2

en

buton ajutor de stat

buton transparenta bugetara 2

forexebug 2021

buton revista finante

buton brexit cu sigla

taxedu

RO-Elvetia

ANFP_concurs

fiipregtit

internship2024