Fidelis oct2024

Comunicate de presă

Asset Publisher

null Programul de investiții pentru modernizarea birourilor vamale, aprobat de Guvern

Executivul a aprobat, la propunerea Ministerului Finanțelor și a Autorității Vamale Române, Programul multianual de modernizare şi dezvoltare a infrastructurii vamale (P.M.M.D.I.V.), program reglementat prin OUG 76/2024 și derulat în perioada 2025-2030.

Cu o valoare de 1 miliard de lei, programul prevede implementarea obiectivelor de investiții ale structurilor teritoriale ale AVR, care funcționează în cadrul direcțiilor regionale vamale: București, Brașov, Cluj, Craiova, Galați, Iași și Timișoara.

„Este un pas important pentru ca Ministerul Finanțelor să poată îndeplini întocmai ceea ce și-a asumat prin Programul Național de Redresare și Reziliență. Avem obiectiv specific să îmbunătățim capacitatea administrativă și operațională a Autorității Vamale Române și să construim condițiile favorabile pentru tranziția activității de vămuire către un mediu complet electronic și simplificarea formalităților vamale. Modernizarea vamală este esențială pentru un mediu de afaceri sănătos și competitiv. Ne-am asumat intensificarea eforturilor pentru combaterea evaziunii fiscale, dar și să asigurăm o mai bună securitate la frontiere, prin modernizarea punctelor vamale și dotarea acestora cu echipamente de ultimă generație. Tranziția către un sistem complet digital va simplifica formalitățile vamale și va face procesul mult mai eficient”, a subliniat Marcel Boloș, ministrul Finanțelor.

Programul include trei categorii de investiții:
a) modernizarea/reabilitarea birourilor/punctelor vamale și dotarea acestora cu echipamente specifice;
b) spații de control amenajate pentru activitățile specifice birourilor/punctelor vamale;
c) depozite pentru mărfurile/bunurile reținute în vederea confiscării.

Valoarea totală a celor 123 de obiective de investiții prevăzute prin Program este de aproape 1 miliard de lei și presupune: 22 de lucrări de modernizare, 31 de lucrări de abilitare, 22 de proiecte de dezvoltare a bazelor materiale și 48 de proiecte cu dotări de echipamente.

MF va împuternici AVR, în calitate de administrator al infrastructurii specifice vizate de P.M.M.D.I.V., să organizeze și să deruleze, în condițiile legii, procedurile de licitație publică pentru realizarea obiectivelor de investiții urmărite în program.

Totodată, prin actul normativ, birourile/punctele vamale de frontieră sunt clasificate în baza riscurilor identificate, a evaluării amenințărilor și vulnerabilităților întâlnite în activitatea specifică desfășurată la frontieră într-un interval de timp. Astfel, în funcție de gradul fiscal de risc identificat, birourile sau punctele vamale vor fi dotate cu echipamente moderne și eficiente pentru realizarea controalelor vamale, fapt ce va elimina posibile amenințări sau riscuri operaționale care ar putea afecta performanța activităților derulate.

Printre principalele direcții pe care Autoritatea Vamală le are în vedere pentru îmbunătățirea rolului pe care birourile vamale de frontieră le au și clasificarea acestora în structuri organizatorice cu risc vamal și/sau fiscal mic, moderat și ridicat se numără:

  • combaterea riscurilor financiare la care sunt expuse operațiunile vamale (import/export/tranzit);
  • gestionarea riscurilor nefinanciare identificate în cadrul activităților de control vamal, respectiv instituirea unei abordări comune la nivel național în ceea ce privește verificarea conformității produselor și asigurarea protecției cetățenilor din spațiul național și european;
  • aplicarea uniformă a controalelor vamale în scopul împiedicării operatorilor economici să vizeze anumite birouri vamale cu un nivel scăzut de control;
  • natura și volumul operațiunilor vamale derulate;
  • managementul riscurilor operaționale identificate și care constituie o amenințare în ceea ce privește îndeplinirea obiectivelor strategice ale AVR.

Informații fiscale și bilanțuri

exemplu card buton

Informaţii despre instituţii publice, agenţii economici, societăţi de asigurare, brokeri, ONG-uri.

Pentru modificarea informaţiilor referitoare la datele de identificare ale contribuabililor comercianţi (inregistraţi la ONRC), vă rugăm să vă adresaţi Oficiului Registrului Comerţului competent. După modificarea datelor de la Oficiul Registrului Comerţului, informaţiile se vor actualiza şi pe site-ul MF.


Selecţie după Nume și județ:

Nume și județ

Selecţie după Codul Unic de Identificare:


contestatii card

Anunţuri acte administrative fiscale




Noutăţi

Asset Publisher

20.11.2024
România suspendă Convenția cu Republica Belarus pentru evitarea dublei impuneri și prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit și capital

Începând cu data de 12 noiembrie 2024, conform prevederilor Ordinului Ministerului Afacerilor Externe nr.2412 din 06 noiembrie 2024, publicat în Monitorul Oficial nr.1126 din 12 noiembrie 2024, România suspendă în întregime aplicarea prevederilor Convenției între Guvernul României și Guvernul Republicii Belarus pentru evitarea dublei impuneri și prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit și pe capital și a Protocolului anexat, semnate la București la 22 iulie 1997, ratificate prin Legea nr.102/1998, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.200 din 29 mai 1998. citeste mai multAboutRomânia suspendă Convenția cu Republica Belarus pentru evitarea dublei impuneri și prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit și capital »


05.11.2024
Acord în Consiliul ECOFIN pe Pachetul TVA în era digitală

Miniştrii de finanţe din Uniunea Europeană au ajuns la un acord politic asupra pachetului legislativ privind taxa pe valoarea adăugată (TVA) în era digitală (VIDA) în cadrul reuniunii Consiliului Afaceri Economice şi Financiare (ECOFIN) care a avut loc marţi, 5 noiembrie, la Bruxelles. România a fost reprezentată în cadrul reuniunii de ministrul de Finanţe, Marcel Boloş, care a subliniat importanța Pachetului legislativ VIDA în contextul luptei împotriva fraudei fiscale și a necesității reducerii decalajului de TVA. „În contextul digitalizării economiei și a necesității actualizării regulilor în materie de TVA, putem spune că România se află cu un pas înainte, fiind dată drept exemplu pozitiv în adoptarea măsurilor de digitalizare. Prin implementarea sistemului e-Factura, ne aliniem deja cerințelor europene privind facturarea electronică și suntem pregătiți să aplicăm cerințele de raportare digitală pentru tranzacțiile intracomunitare. România se dovedește a fi un partener activ și deschis la inovare în această direcție”, a transmis ministrul Marcel Boloș.Odată cu adoptarea pachetului VIDA, statele membre vor fi obligate să aplice cerințele de raportare digitală, bazate pe facturarea electronică în cazul tranzacțiilor intracomunitare. Statele membre trebuie să impună facturarea electronică a tranzacțiilor folosind un standard european unic.Tot în cadrul reuniunii, miniştrii de finanţe au fost informaţi despre stadiul discuţiilor privind sprijinul financiar acordat Ucrainei, aceştia salutând acordul la care s-a ajuns cu partenerii din G7 pentru noul mecanism prin care vor fi asigurate împrumuturi de 45 miliarde euro, acoperirea acestor împrumuturi făcându-se din veniturile excepționale generate de imobilizarea activelor suverane ale Federaţiei Ruse.Schimbul de opinii cu privire la raportul anual al Consiliului Fiscal European (EFB), aprobarea concluziilor privind progresele înregistrate în ceea ce privește prioritățile statistice ale UE şi informarea privind principalele rezultate ale reuniunii G20 de la Washington (23-24 octombrie a.c.) au completat agenda. citeste mai multAboutAcord în Consiliul ECOFIN pe Pachetul TVA în era digitală »


Informații utile

buton datorie publica 2

en

buton ajutor de stat

buton transparenta bugetara 2

forexebug 2021

buton revista finante

buton brexit cu sigla

taxedu

RO-Elvetia

ANFP_concurs

fiipregtit

internship2024