Comunicate de presă

Asset Publisher

null Tánczos Barna: România susţine creşterea capacității de apărare a Uniunii Europene. În același timp, consolidarea bugetară rămâne o prioritate, alături de creșterea competitivității prin debirocratizare și investiții în fiecare sector economic

Miniştrii de finanţe din Uniunea Europeană s-au reunit în perioada 10-11 martie a.c., la Bruxelles, pentru continuarea discuţiilor privind soluţiile de finanţare a apărării, în marja reuniunilor Consiliului Afaceri Economice şi Financiare (ECOFIN) şi Eurogrup în format extins (UE27), la care România a fost reprezentată de dl.Tánczos Barna, viceprim-ministru şi ministru al finanțelor.

În continuarea concluziilor privind finanțarea apărării din Consiliul European din 6 martie a.c, miniştrii de finanţe din UE au exprimat acordul pentru susţinerea unor soluţii comune, lucrările pe această temă urmând a continua în ritm accelerat, după ce Comisia Europeană va prezenta propuneri concrete. Pachetul „Reînarmarea Europei”, avansat de Comisie şi susţinut de lideri în Consiliul European cuprinde, printre altele, un nou instrument financiar prin care statele membre pot accesa împrumuturi garantate din bugetul UE în valoare de până la 150 miliarde EUR, dar şi o flexibilizare a tratamentului fiscal al cheltuielilor pentru apărare în Pactul de Stabilitate şi Creştere.

„Uniunea Europeană are nevoie de o capacitate sporită de apărare, iar soluțiile privind creşterea cheltuielilor pentru acest sector trebuie să țină cont de necesitatea de a asigura o mai mare predictibilitate pentru industria militară europeană, printr-o mobilizare mai eficientă a investițiilor private și publice. Sprijinim o soluție de finanțare europeană, cu utilizarea garanțiilor de la bugetul UE, pentru a asigura cele mai bune condiții posibile de finanțare, cu un impact redus asupra bugetelor naționale. În același timp, pentru România, consolidarea bugetară rămâne o prioritate. Continuăm construcția de autostrăzi și spitale, dezvoltarea comunităților locale și sprijinirea afacerilor, pentru care am alocat fonduri record anul acesta. La nivel european, creșterea competitivității trebuie susținută și prin reducerea sarcinilor administrative ale companiilor, iar România sprijină implementarea cât mai rapidă a propunerilor Comisiei în acest sens.”, a precizat viceprim-ministrul român.

În cadrul reuniunii ECOFIN, miniştrii au avut un schimb de opinii pe setul de „propuneri Omnibus” care vizează simplificarea diferitelor acte legislative, obiectivul fiind de a contribui la reducerea cu cel puțin 25% a sarcinilor administrative și cu cel puțin 35% pentru întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri).

„România susține necesitatea simplificării cadrului de reglementare în domeniul fiscal în beneficiul întreprinderilor, inclusiv prin reducerea sarcinilor de raportare și eliminarea dispozițiilor care se suprapun. Simplificarea mecanismului de ajustare a carbonului la frontieră (CBAM) este esențială pentru sectoarele cu emisii mari de carbon. Propunerea sprijnită și de România vizează exceptarea micilor importatori (sub 50 tone anual) din sectoarele de ciment, îngrășăminte, electricitate, aluminiu, fier și oțel din domeniul de aplicare. Astfel, 90% din importatori, în special IMM-uri și persoane fizice sunt exonerați, în timp ce se simplifică procedurile de raportare și pentru marii importatori, care sunt responsabili de 99% din emisii. Aceste măsuri trebuie să ducă la menținerea competitivității din acest domeniu.”, a subliniat Tánczos Barna.

Stadiul actual al impactului agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei, adoptarea planurilor revizuite de redresare şi rezilienţă ale Irlandei şi Belgiei şi o informare privind reuniunile G20 au completat agenda reuniunii ECOFIN.

Informații fiscale și bilanțuri

exemplu card buton

Informaţii despre instituţii publice, agenţii economici, societăţi de asigurare, brokeri, ONG-uri.

Pentru modificarea informaţiilor referitoare la datele de identificare ale contribuabililor comercianţi (inregistraţi la ONRC), vă rugăm să vă adresaţi Oficiului Registrului Comerţului competent. După modificarea datelor de la Oficiul Registrului Comerţului, informaţiile se vor actualiza şi pe site-ul MF.


Selecţie după Nume și județ:

Nume și județ

Selecţie după Codul Unic de Identificare:


contestatii card

Anunţuri acte administrative fiscale




Noutăţi

Asset Publisher

07.07.2025
Ministerul Finanțelor, în baza Referatului de disponibilizare nr.761258/16.06.2025 anunță disponibilizarea unui număr de 160 stații de lucru tip Maguay Office Power CS (I3-4130, 8Gb, 1Tb, monitor 21,5 inch).

Ministerul Finanțelor, în baza Referatului de disponibilizare nr.761258/16.06.2025 anunță disponibilizarea unui număr de 160 stații de lucru tip Maguay Office Power CS (I3-4130, 8Gb, 1Tb, monitor 21,5 inch).În conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr.841/1995 privind procedurile de transmitere fără plată și de valorificare a bunurilor aparținând instituțiilor publice, cu modificările și completările ulterioare, transmitem atașat, anexa cu bunurile propuse pentru transfer fără plată către alte instituții publice.Termenul pentru transmiterea solicitărilor este de 30 de zile de la comunicarea prezentului anunț de disponibilizare.Menționăm faptul că bunurile care fac obiectul transferului fără plată se găsesc la sediul Ministerului Finanțelor din Bd.Libertății nr.16, Sector 5, București.Solicitările se pot transmite în scris către Ministerul Finanțelor sau prin e-mail la adresa: registratura@mfinante.gov.roPentru relații suplimentare, persoana de contact este dl. Nicolae Toncoglaz, tel. 021 226 11 51.Anexa citeste mai multAboutMinisterul Finanțelor, în baza Referatului de disponibilizare nr.761258/16.06.2025 anunță disponibilizarea unui număr de 160 stații de lucru tip Maguay Office Power CS (I3-4130, 8Gb, 1Tb, monitor 21,5 inch). »


07.07.2025
Ministerul Finanțelor, în baza Referatului de disponibilizare nr. 761258/16.06.2025 anunțã disponibilizarea unui numãr de 160 stații de lucru tip Maguay Office Power CS (I3-4130, 8Gb, 1Tb, monitor 21,5 inch)

În conformitate cu prevederile Hotãrârii Guvernului nr. 841/1995 privind procedurile de transmitere fără plată și de valorificare a bunurilor aparținând instituțiilor publice, cu modificările și completările ulterioare, transmitem atașat, anexa cu bunurile propuse pentru transfer fără plată către alte instituții publice.Termenul pentru transmiterea solicitărilor este de 30 de zile de la comunicarea prezentului anunț de disponibilizare.Menționăm faptul că bunurile care fac obiectul transferului fără plată se găsesc la sediul Ministerului Finanțelor din Bd. Libertãții nr. 16, Sector 5, București.Solicitările se pot transmite în scris către Ministerul Finanțelor sau prin e-mail la adresa: registratura@mfinante.gov.roPentru relații suplimentare, persoana de contact este dl. Nicolae Toncoglaz, tel. 021 226 11 51.Anexa citeste mai multAboutMinisterul Finanțelor, în baza Referatului de disponibilizare nr. 761258/16.06.2025 anunțã disponibilizarea unui numãr de 160 stații de lucru tip Maguay Office Power CS (I3-4130, 8Gb, 1Tb, monitor 21,5 inch) »


Informații utile

buton datorie publica 2

en

buton ajutor de stat

buton transparenta bugetara 2

forexebug 2021

buton revista finante

buton brexit cu sigla

taxedu

RO-Elvetia

ANFP_concurs

fiipregtit

internship2024