Comunicate de presă

Asset Publisher

null MF continuă măsurile împotriva evaziunii fiscale și introduce obligatoriu, de la 1 ianuarie 2025, facturarea electronică pentru relația între companii și consumatorii finali (B2C)

Ministerul Finanțelor propune, printr-un proiect de act normativ, modificări și completări:

  • în domeniul gestionării și implementării sistemului național privind factura electronică RO e-Factura
  • al aparatelor de marcat electronice fiscale
  • excluderea accizelor din procedura de restructurare a obligațiilor bugetare

În ceea privește sistemul național RO e-Factura

Se extinde utilizarea sistemului de facturare electronică și pentru tranzacțiile între afaceri și consumatorii finali (B2C), în mod opțional în perioada 1 iulie 2024 – 31 decembrie 2024 și obligatoriu începând cu 1 ianuarie 2025. În consecință, toate persoanele impozabile care emit facturi către consumatori vor trebui să le raporteze în sistemul RO e-Factura.

”La nivelul UE este în discuție introducerea facturării electronice obligatorii, bazat pe standardul european, atât în relația B2B, cât și în relația B2C, astfel că această măsură creează premisele pentru implementare. În contextul digitalizării ANAF, informațiile cuprinse în aceste facturi sunt necesare pentru reflectarea cât mai exactă în decontul precompletat RO e-TVA a operațiunilor economice realizate de persoanele impozabile. Introducerea acestei măsuri nu generează nicio obligație pentru persoanele fizice, însă va asigura în viitor posibilitatea persoanelor fizice de a accesa toate informațiile raportate de furnizori. Pentru noi este un instrument vital în lupta cu evaziunea fiscală și implicit pentru capacitatea Guvernului de a finanța investițiile în serviciile publice esențiale”, a transmis ministrul Marcel Boloș.

Vor fi exceptate de la obligația utilizării sistemului național privind factura electronică RO e-Factura persoanele impozabile care emit facturi pentru operațiuni care nu sunt supuse TVA-ului, sau sumele care nu se includ în baza de impozitare a TVA, conform Codului fiscal, pentru care nu există obligația emiterii unei facturi conform art. 319 din Codul fiscal, precum și misiunile diplomatice și oficiile consulare, Comunitatea Europeană, Comunitatea Europeană a Energiei Atomice, Banca Centrală Europeană, Banca Europeană de Investiții, Comisia Europeană sau alte organisme internaționale, forțele armate ale statelor membre NATO, cu excepția situației în care acestea optează pentru utilizarea sistemului.

Asociațiile, fundațiile și agricultorii persoane fizice care aplică regimul special pentru agricultori vor fi exceptați temporar de la utilizarea sistemului RO e-Factura până la 30 iunie 2025, în vederea adaptării la sistem. Aceștia vor avea posibilitatea de a opta pentru utilizarea sistemului înainte de această dată, devenind obligatoriu pentru toate aceste categorii începând cu 1 iulie 2025.

În cazul în care beneficiarii nu primesc facturile prin sistemul național RO e-Factura în termenul prevăzut, pentru livrările de bunuri sau prestările de servicii plătite la momentul livrării/prestării, aceștia vor putea notifica organele fiscale competente.

Organele de executare silită, inclusiv executorii judecătorești și Agenţia Naţională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate vor avea obligația de a transmite facturile prin/în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura atunci când emit facturi în numele și în contul furnizorilor - persoane impozabile stabilite în România conform Codului fiscal, în situația în care furnizorul ar avea obligația de transmitere a facturilor prin sistem sau de raportare a acestora în sistem, și a organizării unui registru în care să figureze aceste organe de executare silită.

Completări ale OUG nr.28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale

Se reglementează înscrierea, la cerere, pe bonul fiscal, a codului de identificare fiscală, în locul codului de înregistrare în scopuri de TVA al beneficiarului, așa cum este prevăzut în prezent. Codul de identificare fiscală este o informație absolut necesară pentru generarea formularelor electronice precompletate cu informații disponibile în bazele de date ale ANAF, lipsa acestor date fiind de natură să impieteze asupra procesului de transformare digitală a serviciilor publice din domeniul fiscal.

Totodată, se stabilește obligația tipăririi pe bonul fiscal a datei și orei emiterii bonului, a numărului de identificare al bonului fiscal, precum și seria fiscală a aparatului de marcat electronic fiscal și sub formă de cod QR, cu scopul de a facilita preluarea automată de date de către aplicații informatice, în vederea verificării de către contribuabili, inclusiv de pe dispozitive mobile, a realității emiterii, cu un aparat de marcat fiscalizat, a bonurilor fiscale primite de la operatorii economici, măsură care contribuie la combaterea evaziunii fiscale.

De asemenea, în situația în care, în urma testării la Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică - ICI București, se constată că, din punct de vedere tehnic, nu este posibilă tipărirea sub formă de cod QR a datei și orei emiterii bonului fiscal, a numărul de identificare al bonului fiscal, precum și seriei fiscale a aparatului de marcat electronic fiscal, utilizatorii acestor aparate de marcat electronice fiscale au obligația de a se conforma dispozițiilor legale în termen de maximum doi ani de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.

Excluderea accizelor din procedura de restructurare a obligațiilor bugetare

Se modifică și se completează Ordonanța Guvernului nr.6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale, cu modificările și completările ulterioare, în sensul excluderii accizelor din procedura de restructurare a obligațiilor bugetare, măsură care vine în sprijinul contribuabililor de bună credință, întrucât aceste taxe speciale sunt percepute direct sau indirect asupra consumului produselor accizabile și sunt plătite de către cumpărător, iar plătitorul de accize are obligația să le declare și să le plătească la bugetul de stat.

Informații fiscale și bilanțuri

exemplu card buton

Informaţii despre instituţii publice, agenţii economici, societăţi de asigurare, brokeri, ONG-uri.

Pentru modificarea informaţiilor referitoare la datele de identificare ale contribuabililor comercianţi (inregistraţi la ONRC), vă rugăm să vă adresaţi Oficiului Registrului Comerţului competent. După modificarea datelor de la Oficiul Registrului Comerţului, informaţiile se vor actualiza şi pe site-ul MF.


Selecţie după Nume și județ:

Nume și județ

Selecţie după Codul Unic de Identificare:


contestatii card

Anunţuri acte administrative fiscale




Noutăţi

Asset Publisher

20.12.2024
Un nou program pentru îmbunătățirea accesului la rețeaua de metrou din București susținut de contribuția elvețiană

Ministerul Finanțelor, în calitate de Unitate Națională de Coordonare pentru contribuția elvețiană, și Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA) au semnat vineri, 20 decembrie 2024 Acordul de Implementare a Măsurii Suport “Programul de îmbunătățire a accesului la rețeaua de metrou din București“.MDLPA va gestiona Programul în calitate de Operator de Program, iar implementarea va fi realizată de Societatea Comercială de Transport cu Metroul București ,,Metrorex” S.A.Obiectivul programului este identificarea unor soluții pentru îmbunătățirea accesului la metroul din București, astfel încât să răspundă nevoilor tuturor pasagerilor, în special a celor cu mobilitate redusă, precum și creșterea capacității Metrorex S.A. de a răspunde nevoilor specifice ale acestei categorii de pasageri și pentru o mai bună integrare intermodală a rețelei de metrou cu alte mijloace de transport.Programul se va derula până în decembrie 2028 și are un buget de 13.494.761 CHF (echivalentul a 71.577.561,82 RON), din care 9.700.000 CHF (echivalentul a 51.449.770 RON) reprezintă contribuția elvețiană.Informații privind implementarea Programului vor fi publicate pe site-urile Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației și Metrorex. citeste mai multAboutUn nou program pentru îmbunătățirea accesului la rețeaua de metrou din București susținut de contribuția elvețiană »


11.12.2024
Reforma vamală la nivelul UE şi revizuirea directivei pentru impozitarea energiei, pe agenda reuniunii Consiliului Ecofin

Raportul de progres privind reformarea legislației vamale a UE şi revizuirea directivei privind impozitarea energiei au dominat agenda reuniunii Consiliului Afaceri Economice şi Financiare (ECOFIN) din 10 decembrie a.c., de la Bruxelles, la care România a fost reprezentată de ministrul Finanţelor, Marcel Boloş.Reforma vamală, propusă prin pachetul legislativ al Comisiei Europene din 17 mai 2023, urmărește reducerea costurilor de conformare pentru administrații și mediul de afaceri, prin introducerea de proceduri simplificate și modernizate, precum şi înființarea Autorităţii vamale a UE/EUCA și a Centrului de date vamale al UE/EUCDH. În intervenţia sa, ministrul român al finanţelor a încurajat identificarea cât mai curând posibil a unui compromis cu privire la înfiinţarea celor două entităţi, care vor permite uniunii vamale să facă față provocărilor mai rapid și mai eficient.Propunerea de revizuire a Directivei privind Impozitarea Energiei (ETD) urmărește alinierea impozitării produselor energetice și a energiei electrice cu politicile UE în materie de energie, mediu și climă, contribuind astfel la eforturile comunitare de reducere a emisiilor. În intervenţia sa, ministrul Marcel Boloş a apreciat progresele realizate pe acest dosar, în sensul atingerii unui echilibru între ambițiile climatice și specificul statelor membre, precum și competitivitatea UE. În acest sens, România este deschisă pentru continuarea lucrărilor în timpul viitoarei președinții poloneze, pentru a se ajunge la un acord asupra acestui dosar.Propunerile de recomandări privind planurile bugetar-structurale ale Statelor Membre, aprobarea modificării planurilor de redresare şi rezilienţă ale Belgiei, Suediei, Danemarcei şi Sloveniei, stadiul actual al impactului agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei, prezentarea raportului anual al Curţii Europene de Conturi privind implementarea bugetului UE în 2023 au completat agenda reuniunii Ecofin.România se numără printre cele cinci state membre care beneficiază de o perioadă extinsă de ajustare de șapte ani, în cadrul procedurii de deficit excesiv.Această decizie permite implementarea graduală a măsurilor de reducere a deficitului, evitând dezechilibrele macroeconomice și protejând investițiile strategice. citeste mai multAboutReforma vamală la nivelul UE şi revizuirea directivei pentru impozitarea energiei, pe agenda reuniunii Consiliului Ecofin »


Informații utile

buton datorie publica 2

en

buton ajutor de stat

buton transparenta bugetara 2

forexebug 2021

buton revista finante

buton brexit cu sigla

taxedu

RO-Elvetia

ANFP_concurs

fiipregtit

internship2024