Fidelis oct2024

Comunicate de presă

Asset Publisher

null MF propune adaptarea cadrului legislativ pentru a putea accesa instrumente de finanțare pentru proiecte de interes strategic național, inclusiv de apărare și securitate națională

Ministerul Finanțelor a publicat în transparență un proiect de act normativ care să reglementeze posibilitatea Guvernului României de diversificare a instrumentelor de finanțare specifice puse la dispoziție de guverne și entități guvernamentale pentru proiecte de interes strategic național, inclusiv de apărare și securitate națională. Proiectul este disponibil AICI.

Concret, pot fi accesate fonduri, în condiții financiare foarte avantajoase, prin mecanismul FMF (Foreign Military Financing – Finanțare Militară Externă) oferite de către Guvernul SUA guvernelor altor state, fiind necesară modificarea si completarea OUG 64/2007, în sensul includerii acestui tip de instrument de finanțare a datoriei publice guvernamentale.

Adaptarea cadrului legislativ prevede:

  • includerea posibilității utilizării unor mecanisme de finanțare specifice puse la dispoziție de alte guverne și/sau alte entități guvernamentale, pentru finanțarea unor contracte/ acorduri de achiziții/proiecte de interes strategic national;
  • reglementarea unor elemente specifice legate de derularea acestor finanțări;
  • asigurarea posibilității ca astfel de finanțări contractate de Guvernul României să poată fi subîmprumutate companiilor de stat relevante și/sau acestea să beneficieze de garanția statului pentru astfel de împrumuturi contractate în nume propriu, cu respectarea legislației privind ajutorul de stat.

Reglementări pentru a permite achiziția online de titluri de stat Tezaur

De asemenea, modificările au in vedere flexibilizarea costurilor MF către Compania Națională Poșta Română, pentru activitatea acesteia de distribuire și plată a titlurilor de stat TEZAUR.

Reglementarea vine în contextul în care MF pregătește implementarea unor noi soluții tehnice care să permită achiziția titlurilor de stat Tezaur inclusiv online, fapt ce va permite o distribuție mai cuprinzătoare a acestor titluri, cu modalități noi de subscriere și de plată la scadență.

MF răspunde astfel solicitărilor de a facilita accesul la cumpărarea titlurilor de stat Tezaur inclusiv a persoanelor cu cetățenie română din diaspora. MF va extinde baza de investitori de tipul persoanelor fizice, contribuind la dezvoltarea pieței interne a titlurilor de stat și susținerea procesului de finanțare a statului român de pe piața internă prin intermediul acestor instrumente.

Informații fiscale și bilanțuri

exemplu card buton

Informaţii despre instituţii publice, agenţii economici, societăţi de asigurare, brokeri, ONG-uri.

Pentru modificarea informaţiilor referitoare la datele de identificare ale contribuabililor comercianţi (inregistraţi la ONRC), vă rugăm să vă adresaţi Oficiului Registrului Comerţului competent. După modificarea datelor de la Oficiul Registrului Comerţului, informaţiile se vor actualiza şi pe site-ul MF.


Selecţie după Nume și județ:

Nume și județ

Selecţie după Codul Unic de Identificare:


contestatii card

Anunţuri acte administrative fiscale




Noutăţi

Asset Publisher

27.09.2024
Rezultatele ultimei tranzacții a României pe piețele externe de capital din anul 2024

În data de 19 septembrie 2024 Ministerul Finanțelor a lansat a patra emisiune de euroobligațiuni din acest an pe piețele financiare internaționale, care a suscitat un interes considerabil din partea investitorilor. Cererea totală din partea mediului investițional a fost ridicată, de peste 17 miliarde EUR echivalent.Valoarea totală a emisiunii de euroobligatiuni a fost de 3 miliarde EUR și 2,1 miliarde USD, cu o subscriere finală de aproximativ 16,2 miliarde EUR, prin participarea unui număr de peste 270 de investitori. Aceasta a fost prima emisiune pe piețele internaționale de capital a României denominată atât în EUR cât și USD, marcând cea mai mare tranzacție pe piețele financiare internaționale a României, de 5 miliarde euro echivalent, cu cea mai mare subscriere de până acum pentru țara noastră.Emisiunea a fost realizată în trei tranșe, din care 2,25 miliarde EUR cu maturitatea de 7 ani, cu un randament de 5,129% și o rată de dobândă de 5,125% pe an și 0,75 miliarde EUR cu maturitatea de 20 ani, cu un randament de 6,015% și o rată de dobândă de 6,000% pe an, respectiv 2,1 miliarde USD cu maturitatea de 10 ani, cu un randament de 5,841% și o rată de dobândă de 5,750% pe an. Emisiunea a fost suprasubscrisă de aproximativ 3,2 ori. Fondurile obținute din această emisiune au fost decontate în data de 24 septembrie 2024.Tranzacția face parte din planul revizuit de finanțare externă aferent anului 2024 prin care Ministerul Finanțelor vizează asigurarea necesarului de finanțare de pe piețele externe pentru acest an, precum și consolidarea rezervei financiare în valută la dispoziția Trezoreriei Statului.Strategia de execuție a permis reducerea costurilor emisiunilor noi față de nivelul anunțat, pe măsura creșterii ordinelor de subscriere, astfel randamentele indicative inițiale fiind reduse cu 35 puncte de bază pentru maturitățile de 7 ani EUR și 10 ani USD, respectiv de 25 puncte de bază pentru maturitatea de 20 ani EUR. Prima de emisiune pentru tranșele 7 ani EUR și 10 ani USD au fost negative, respectiv -5 puncte de bază, iar pentru maturitatea de 20 ani EUR de numai 0-5 bps față de valoarea de piață.Emisiunea de euroobligațiuni a beneficiat de o bază investițională foarte diversificată atât din punct de vedere geografic, cât și din perspectiva tipurilor de investitori, prezentă mai jos.Din punct de vedere al tipurilor de investitori, pentru ambele tranșe se distinge preponderența investitorilor de tipul “real money”, respectiv fonduri de active administrate privat care au avut o pondere în cadrul maturităților deonominate în EUR de 7 și 20 de ani de 51% și respectiv 67%. Totodată fondurile de pensii și companiile de asigurări au avut o distribuție de 15% și 12%, fondurile suverane și instituțiile oficiale o distribuție 6% și 3%, băncile comerciale și private au avut o alocare de 15% și 4%, fondurile speculative au beneficiat de o alocare de aproximativ 10% și 14%, iar alți investitori au avut o distribuție de 3% în cazul maturității de 7 ani EUR.Alocarea aferentă maturității denominate în USD de 10 ani a fost următoarea: 68% fonduri de active administrate privat, 11% fonduri speculative, 9% fonduri de pensii și companii de asigurări, 5% bănci comerciale și private, 5% fonduri suverane și instituțiile oficiale, respectiv 2% alți investitori.Distribuția geografică a investitorilor, pentru maturitatea de 7 ani EUR, aceasta a fost următoarea: Marea Britanie și Irlanda 37%, vestul Europei 23%, CEE 21%, America de Nord 13%, Orientul Mijlociu 5% și APAC 1%.Pentru maturitatea de 20 ani EUR, distribuția geografică a investitorilor a fost următoarea: Marea Britanie și Irlanda 49%, America de Nord 21%, vestul Europei 17%, CEE 6%, APAC 4% și Orientul Mijlociu 3%.Nu în ultimul rând, pentru maturitatea de 10 ani USD, distribuția geografică a investitorilor a fost următoarea: America de Nord 39%, Marea Britanie și Irlanda 38%, vestul Europei 9%, Orientul Mijlociu 7%, CEE 5% și APAC 2%.Tranzacția a fost intermediată de către Citigroup Global Markets Europe AG, ING, Goldman Sachs, HSBC Continental Europe, JP Morgan SE si Société Générale. citeste mai multAboutRezultatele ultimei tranzacții a României pe piețele externe de capital din anul 2024 »


25.09.2024
Joi, 26 septembrie, site-urile ANAF/MF suportă lucrări de mentenanță

Precizăm că a fost ales acest interval orar pentru a nu afecta foarte mult activitatea contribuabililor. citeste mai multAboutJoi, 26 septembrie, site-urile ANAF/MF suportă lucrări de mentenanță »


Informații utile

buton datorie publica 2

en

buton ajutor de stat

buton transparenta bugetara 2

forexebug 2021

buton revista finante

buton brexit cu sigla

taxedu

RO-Elvetia

ANFP_concurs

fiipregtit

internship2024