Comunicate de presă

Asset Publisher

01.08.2025
O premieră importantă la FIDELIS VII: titluri de stat pe 10 ani denominate în Euro

Ministerul Finanțelor lansează astăzi, 1 august până vineri 8 august, o nouă emisiune FIDELIS de titluri de stat pentru populație, derulată în parteneriat cu „Morning Glory cu Răzvan Exarhu", Rock FM și cu sprijinul Centrului de Transfuzie Sanguină București. „Lansăm cea de-a șaptea emisiune FIDELIS din 2025, o inițiativă esențială prin care ne reafirmăm angajamentul de a oferi cetățenilor români instrumente de economisire sigure și atractive. Avem și o premieră: o tranșă de titluri de stat în euro, cu scadență la 10 ani, extinzând astfel opțiunile de investiție pe termen lung. În același timp, consolidăm sprijinul pentru eroii noștri – donatorii de sânge – oferindu-le în continuare condiții speciale la subscrierea titlurilor pe 2 ani în lei și euro, cu dobânzi preferențiale și praguri minime reduse. FIDELIS rămâne nu doar o soluție financiară inteligentă, ci și o platformă prin care promovăm implicarea civică. Un alt beneficiu al programelor de titluri de stat emise de Ministerul Finanțelor, este acela că românii pot deveni finanțatori ai statului, susținând direct proiecte-cheie de investiții, precum cele în infrastructură, sănătate și educație.”, a subliniat Alexandru Nazare, ministrul Finanțelor.FIDELIS continuă să fie o soluție atractivă de economisire pe piața titlurilor de stat, oferind populației un instrument sigur și avantajos. De la lansarea programului, FIDELIS a atras peste 53.4 miliarde lei prin peste 421.000 de subscrieri.În același timp, un aspect important este sprijinul acordat donării de sânge, prin condițiile speciale oferite donatorilor, care primesc un punct procentual în plus la dobândă. Donatorii-investitori au investit peste 3.33 miliarde lei prin 34.698 subscrieri în titlurile de stat FIDELIS, de la începutul parteneriatului cu Rock FM.Dobânzi speciale și praguri minime de zece ori mai mici pentru donatoriTranșele dedicate donatorilor de sânge se vor aplica pentru titlurile de stat emise în lei și în euro, cu scadențe la doi ani și dobânzi de 8,20% și 4,10%. De asemenea, un alt beneficiu oferit donatorilor este scăderea de zece ori a pragurilor minime de subscriere, de la 5.000 de lei la 500 lei în limita a 100.000 lei și de 100 euro, cu un plafon maxim de 20.000 euro. Vor beneficia de aceste condiții persoanele care dovedesc că au donat sânge începând cu 1 martie 2025.Persoanele fizice rezidente și nerezidente cu vârsta de peste 18 ani pot subscrie în titlurile de stat FIDELIS denominate în lei și în euro, prin intermediul băncilor partenere BT Capital Partners&Banca Transilvania, Banca Comercială Română, B.R.D. – Groupe Société Générale, Alpha Bank și Tradeville în parteneriat cu Libra Bank, titluri care sunt listate la Bursa de Valori București.În premieră, titluri de stat în euro cu scadență la 10 aniA șaptea ediție a programului de titluri de stat FIDELIS va conține titluri de stat în lei, cu scadențe de 2 ani și 4 ani și 6 ani, cu dobânzi anuale de 7,20%, 7,65% și, respectiv, 7,90%, și titluri de stat în euro, cu scadențe de 2 ani și 5 ani și 10 ani, cu dobânzi anuale de 3,10%, 5,25% și respectiv, 6,50%.Valoarea nominală a unui titlu de stat FIDELIS este de 100 de lei pentru emisiunea în lei și 100 de euro pentru emisiunea în euro, iar pragul minim de subscriere este de 5.000 de lei, respectiv, 1.000 de euro.Poți retrage banii oricând, iar câștigurile sunt neimpozabileÎn procesul de subscriere a titlurilor de stat FIDELIS nu se percep comisioane de către băncile intermediare, iar veniturile obținute, atât din dobânzi, cât și din câștigurile de capital sunt neimpozabile.De asemenea, există posibilitatea de a vinde titlurile înainte de scadență, primind dobândă aferentă perioadei de deținere.Ghid pentru cei care vor să economisească prin intermediul Fidelis.Informații privind termenii și condițiile financiare aferente emisiunii în cadrul Programului FIDELIS pot fi consultate, la secțiunea Datorie publică și pe paginile instituțiilor partenere:www.btcapitalpartners.ro;www.bcr.ro;www.brd.ro;www.alphabank.ro;www.tradeville.ro www.bvb.ro - Programul FIDELIS). Ce trebuie să știi dacă donezi sângePentru a putea dona sânge trebuie să îndeplinești următoarele condiții:să ai vârsta cuprinsă în intervalul 18-60 ani;să fii cetățean român sau (în cazul străinilor) să ai rezidența legală pe teritoriul României de minim 1 an și să poți comunica minimal în limba română;să ai la tine un act de identitate valabil (C.I., pașaport, carnet de conducere, carnet militar);să ai o stare generală fizică și psihică bună;să ai greutatea >/= 50 kg;să ai tensiunea arterială sistolică între 10 şi 18 mmHg;să nu fi suferit intervenții chirurgicale în ultimele 6 luni;să nu fii în evidență cu diverse afecțiuni în tratament (diabet, boli cardio-vasculare, hematologice, renale, infecțioase sau parazitare, reumatologice, neurologice, alergii etc.);să nu ai predispoziție la sângerare prelungită în caz de leziuni;femeile să nu fie: însărcinate, în perioada de lăuzie, de alăptare, în perioada menstruală sau la mai puțin de 5 zile de la ultima zi a ciclului menstrual;rezultatele analizelor din sângele prelevat din deget, înainte de donare, să fie în limitele acceptabile pentru donare (hemoglobină, glicemie, calciu, trombocite);vene vizibile, bine conturate. Locul puncției să nu aibă eczeme sau iritații.Alte beneficii pentru donatori:adeverință pentru transport, redus cu 50% pe metrou și RATB;o zi liberă, plătită, de la muncă, sau adeverință pentru școală/ facultate;bonuri de masă în valoare de 280 lei, valabile până la sfârșitul anului;o dată pe an donatorii pot face un set complet de analize de sânge, gratuit, la Centrul de Transfuzie Sanguină (la minim 1 lună distanță față de ultima donare). citeste mai multAboutO premieră importantă la FIDELIS VII: titluri de stat pe 10 ani denominate în Euro »


28.07.2025
Ministrul Finanțelor impune eficientizarea activității instituționale prin introducerea unui sistem de raportare zilnică și analize lunare

Ministerul Finanțelor anunță un nou set de măsuri pentru eficientizarea activității instituționale, prin lansarea unui nou sistem de evaluare a performanțelor angajaților și a departamentelor din cadrul Ministerului. Obiectivul este analizarea fundamentată a activității interne la nivel instituțional, pentru abordarea obiectivă a măsurilor ulterioare privind creșterea eficienței. Concret, începând cu data de 1 august 2025, angajații din aparatul propriu al Ministerului Finanțelor vor transmite zilnic, în scris, către superiorul direct, detalierea activităților desfășurate în ziua respectivă. Pe baza acestor informații, coordonatorii de servicii și direcții vor întocmi săptămânal rapoarte sintetice. Ulterior, fiecare structură va realiza un raport lunar, care va fi analizat și validat la nivelul secretarilor de stat sau al altor coordonatori cu rol de management. Acest tip de raportări sunt introduse la nivelul Ministerului Finanțelor pentru a fi utilizate în continuare ca un instrument de măsurare a performanței și de calibrare a volumului de lucru. „Prin acest nou sistem nu vizăm încărcarea angajaților cu un volum de muncă suplimentar, ci o mai bună înțelegere a modului în care funcționează instituția și care sunt zonele unde putem aduce îmbunătățiri. De exemplu, dacă un departament sau serviciu are un volum foarte mare de lucru și se constată supraîncărcarea, vom redistribui resursă umană din alte departamente pentru a scădea gradul de încărcare acolo unde constatăm disfuncționalități. În acest mod, vom lucra mai eficient, mai repede și mai bine și vom avea o imagine mai clară a ceea ce se întâmplă în instituție”, a declarat Alexandru Nazare, Ministrul Finanțelor. Ce va conține raportul zilnic al angajaților Fiecare angajat va nota durata și tipul activităților desfășurate în ziua respectivă, precum studierea documentațiilor, documentarea/analizarea legislației și jurisprudenței naționale și internaționale, participarea la ședințe, grupuri de lucru, deplasarea în delegații, monitorizări ale structurilor teritoriale și altele. De asemenea, vor fi detaliate activitățile conexe. Toate aceste date vor fi folosite pentru realizarea de evaluări realiste privind gradul de încărcare al fiecărui angajat sau departament și pentru fundamentarea unor decizii viitoare privind redistribuirea sarcinilor sau personalului. Claritate și eficiență în activitatea administrației Măsura actuală se aliniază Programului de Guvernare 2025–2028, care vizează „monitorizarea obiectivă și continuă a performanței funcționarilor și instituțiilor”, prin raportări regulate (zilnice, săptămânale și lunare) care să stea la baza evaluărilor ulterioare. Totodată, aceasta pune în practică concluziile misiunii de audit desfășurată în 2018 de Direcția de Audit Public Intern aparat propriu (DAPIAP), care a evidențiat lipsa unei abordări unitare în definirea/identificarea proceselor și subproceselor la nivelul Ministerului și a modului în care este gestionată încărcarea. Cu noul sistem, Ministerul Finanțelor își propune să aducă mai multă claritate, echilibru și eficiență în activitatea administrației publice centrale. citeste mai multAboutMinistrul Finanțelor impune eficientizarea activității instituționale prin introducerea unui sistem de raportare zilnică și analize lunare »


25.07.2025
România a alocat peste 10,85 mld. lei obținuți de pe piețele externe în proiecte verzi - Ministerul Finanțelor publică primul raport anual privind obligațiunile verzi

Ministerul Finanțelor publică primul raport anual privind obligațiunile verziRomânia a finalizat cu succes prima etapă de finanțare sustenabilă, obținând 10,85 miliarde de lei (echivalentul a 2,18 miliarde euro) din două emisiuni de obligațiuni verzi – un pas important spre atragerea de capital pentru proiecte cu impact pozitiv asupra mediului. Ministerul Finanțelor a publicat astăzi raportul oficial de alocare a fondurilor, primul de acest tip publicat până în prezent, care detaliază utilizarea sumelor obținute. Din totalul sumei atrase, 9,85 miliarde lei (1,98 miliarde euro) au fost atrași în februarie 2024, prin prima emisiune de euroobligațiuni verzi a României, iar 1 miliard lei (201 milioane euro) provin din emisiunea Samurai Green lansată în octombrie anul trecut pe piața japoneză.Prin această operațiune, România își aliniază strategia de finanțare cu angajamentul internațional privind combaterea schimbările climatice și promovarea dezvoltării durabile, în conformitate cu Acordul de la Paris și cu prevederile ONU privind Dezvoltarea Durabilă. Fondurile obținute au fost integral alocate către proiecte eligibile de protecție a mediului, în domenii precum transportul nepoluant, gestionarea durabilă a apei, adaptarea la schimbările climatice, protejarea resurselor naturale și reducerea poluării. “Emisiunile de obligațiuni verzi și angajamentul continuu al Guvernului privind realizarea de proiecte care să răspundă provocărilor climatice demonstrează potențialul României de a fi un actor important în domeniul finanțelor sustenabile la nivel regional, european și internațional.Prin aceste emisiuni, Ministerul Finanțelor îndeplinește, pe lângă obiectivul de diversificare a bazei de investitori, un obiectiv important în managementul datoriei publice și finanțarea tranziției către o economie cu emisii scăzute. Astfel, reușim să ne atingem obiectivele de dezvoltare durabilă asumate prin semnarea Acordului de la Paris, respectiv sprijinirea proiectelor cu impact pozitiv pentru îmbunătățirea calității vieții tuturor”, a declarat ministrul Alexandru Nazare.Sumele nete din cele două emisiuni s-au ridicat la 10,85 miliarde RON (aproximativ 2,18 miliarde euro). Din aceste fonduri, 41,5% au fost folosite pentru a finanța proiecte din perioada 2021-2023, iar restul de 58,5%, pentru proiecte din 2024. Suma a fost alocată pentru investiții în domenii precum transport durabil, apă, schimbări climatice, resurse naturale și prevenirea poluării.Domeniile strategice în care au fost investite sumele Gestiunea durabilă a apei și apelor uzate – 4,6 miliarde RONTransport nepoluant – 1,87 miliarde RONAdaptarea la schimbările climatice – 2,04 miliarde RONProtecția resurselor naturale și utilizarea sustenabilă a terenurilor – 2,33 miliarde RONPrevenirea și controlul poluării – 52 mii RONUn comitet interministerial a aprobat recent raportul final de alocare, iar evaluatorul extern, Standard & Poor’s, a confirmat că toate cheltuielile sunt în concordanță cu angajamentele asumate. Evaluatorul extern apreciază că Raportul îndeplinește cerințele privind raportarea alocărilor prevăzute în Principiile Obligațiunilor Verzi și angajamentele ferme din cadrul obligațiunilor verzi referitoare la raportarea alocărilor, iar alocările pentru proiecte de mediu sunt în concordanță cu angajamentele emitentului asumate anterior realizării emisiunilor de obligațiuni verzi. Obligațiunile verzi ale României au generat interes pe piețele internaționale. Emisiunea în euro a fost suprasubscrisă de peste patru ori (cererea investitorilor a depășit de peste 4 ori suma pe care România dorea să o împrumute), ceea ce arată încrederea în instrumentele sustenabile de finanțare a României. Performanța de piață a fost recunoscută prin două distincții importante: premiul “Top Deal” oferit de CMD Portal pentru cea mai mare emisiune verde realizată de un stat din Europa Centrală și de Est și premiul “Cross-border Yen Bond of the Year”, acordat de DealWatch pentru emisiunea Samurai lansată pe piața japoneză.Emisiunile de obligațiuni verzi fac parte din strategia de finanțare a Ministerului Finanțelor și sunt dedicate finanțării unor sectoare prioritare din domeniul protejării mediului înconjurător și combaterii schimbărilor climatice, contribuind la diversificarea bazei de investitori.Următoarea etapă constă în elaborarea Raportului de impact, care va oferi detalii despre efectele de mediu și sociale generate de proiectele finanțate. Acesta va crea baza pentru posibile noi emisiuni de obligațiuni verzi, în funcție de proiectele eligibile ce vor fi identificate în perioada următoare. citeste mai multAboutRomânia a alocat peste 10,85 mld. lei obținuți de pe piețele externe în proiecte verzi - Ministerul Finanțelor publică primul raport anual privind obligațiunile verzi »


Informații fiscale și bilanțuri

exemplu card buton

Informaţii despre instituţii publice, agenţii economici, societăţi de asigurare, brokeri, ONG-uri.

Pentru modificarea informaţiilor referitoare la datele de identificare ale contribuabililor comercianţi (inregistraţi la ONRC), vă rugăm să vă adresaţi Oficiului Registrului Comerţului competent. După modificarea datelor de la Oficiul Registrului Comerţului, informaţiile se vor actualiza şi pe site-ul MF.


Selecţie după Nume și județ:

Nume și județ

Selecţie după Codul Unic de Identificare:


contestatii card

Anunţuri acte administrative fiscale




Noutăţi

Asset Publisher

null Plafonarea tarifelor RCA, prelungită cu trei luni. Vor putea fi ajustate cu maximum 6,8%

Executivul a adoptat în ședința de joi, 28 decembrie 2023, actul normativ necesar prelungirii cu trei luni a duratei de aplicare a tarifelor de primã maxime de asigurare RCA practicate de asigurãtori la data de 28 februarie 2023. Acestea vor putea fi ajustate cu maximum 6,8%, reprezentând prognoza ratei anuale a inflației la sfârșitul trimestrului II 2024 publicată de către Banca Națională a României.

Măsura vine în contextul în care în luna decembrie 2023 au încetat de drept un număr de aproximativ 900.000 de contracte RCA, iar în primele 6 luni din anul 2024 circa 50% (aproximativ 3,5 milioane) din contractele RCA în vigoare își vor înceta valabilitatea.

Ca urmare a ieşirii din piaţa asigurărilor RCA în ultimii doi ani a asigurătorilor cu cea mai mare cotă de piață, asigurători în portofoliul cărora se aflau cea mai mare parte a asiguraților RCA, a fost generat un dezechilibru între cerere și ofertă, fapt ce a condus la creștere a tarifelor de primă practicate de către asigurătorii RCA.

Astfel, prin aplicarea acestei măsuri se elimină potențialul impact negativ al creșterii prețurilor.

Măsurile precum cea a plafonării tarifelor RCA pot fi adoptate, conform prevederilor legale, prin Hotărâre de Guvern pentru o perioadă de 6 luni și cu o prelungire succesivă de cel mult 3 luni (cât timp persistă împrejurările care au determinat adoptarea respectivei HG).

În situația în care, după ce expiră această perioadă, se va constata că împrejurările excepționale care au impus decizia se mențin, aceasta va fi prelungită cu încă 3 luni.

Înlocuirea temporară a mașinii

De asemenea, se introduc o serie de măsuri în ceea ce privește acoperirea costurilor de înlocuire temporară a vehiculului avariat plătite de către asigurătorii RCA. În cadrul proiectului, s-a avut în vedere acoperirea acestui risc pentru o perioadă de maximum 30 de zile fie de la data eliberării autorizației de reparație de către poliție, fie de la data eliberării documentului de intrare în reparație eliberat de către asigurătorul RCA.

Aceasta poate fi totuși prelungită numai cu aprobarea asigurătorului RCA în situații justificate, probate cu documente.

Totodată, pentru astfel de despăgubiri, asigurătorii RCA vor avea în vedere un tarif ce nu poate depăși tariful mediu practicat de reprezentanțele rent-a-car.

În același timp, pentru vehiculele care nu se mai repară și se încadrează în situația de dauna totală economică se aplică o limitare a valorii acestor despăgubiri acordate ce este legată de nivelul valorii de piață a vehiculului avariat.

Informații utile

buton datorie publica 2

en

buton ajutor de stat

buton transparenta bugetara 2

forexebug 2021

buton revista finante

buton brexit cu sigla

taxedu

RO-Elvetia

ANFP_concurs

fiipregtit

internship2024