Comunicate de presă

Asset Publisher

18.09.2025
Memorandumurile propuse de MF privind continuarea investițiilor în digitalizare și infrastructură, adoptate de Guvern

Guvernul României a aprobat astăzi două memorandumuri propuse de Ministerul Finanțelor care deblochează finanțări substanțiale pentru proiecte de investiții majore de infrastructură și digitalizare. Unul dintre memorandumuri vizează contractul de finanțare încheiat între România și Banca Europeană de Investiții, în valoare de 500 de milioane de euro, destinat cofinanțării proiectului Autostrăzii A1 Sibiu - Pitești.Cel de-al doilea memorandum se referă la derularea a 6 proiecte aflate în responsabilitatea MF, cuprinse în Planul Național de Redresare și Reziliență, care vizează digitalizarea ANAF și a Autorității Vamale, precum și implementarea unor reforme PNRR. Valoarea totală a finanțării pentru aceste proiecte se ridică la peste 370 de milioane de euro, cu perioada de implementare 2025-2026, la care se adaugă alte 100 de milioane euro pentru capitalizarea Băncii de Investiții și Dezvoltare.Astfel, Ministerul Finanțelor nu doar că a securizat banii alocați investițiilor și reformelor pe care le are în implementare, ci reușește să mobilizeze o sumă importantă pentru dezvoltarea unor produse de sprijin pentru IMM-uri și lanțuri de aprovizionare locale, care să contribuie la creșterea competitivității și crearea de locuri de muncă în industriile conexe. „Prin aprobarea acestor memorandumuri, ne reconfirmăm angajamentul de a asigura resursele financiare necesare pentru a moderniza economia României. Sunt pași concreți pe care îi facem pentru a utiliza în mod responsabil fondurile de care dispunem și pe care le putem atrage. Cele două memorandumuri ale MF sunt doar o parte din cele 11 adoptate azi în ședința Guvernului. Ministerul de Finanțe a participat la acest proces important referitor la redimensionarea realistă a bugetelor alocate investițiilor din cadrul PNRR, obiectivul principal fiind asigurarea finanțării cu prioritate a proiectelor necesare pentru îndeplinirea țintelor până în august 2026. Coordonarea procesului la nivel guvernamental pentru asigurarea spațiului fiscal necesar implementării PNRR este esențială pentru a asigura atragere tuturor resurselor din granturile și împrumuturile avantajoase, puse la dispoziția României, care să susțină direcția de creștere economică, într-un context de ajustare fiscal-bugetară. Continuăm proiectele de importanță strategică, care aduc valoare adăugată în economie și consolidăm finanțele publice pe termen lung, pentru a susține dezvoltarea României”, a declarant Alexandru Nazare, Ministrul Finanțelor.Primul memorandum adoptat astăzi se referă la aprobarea negocierii contractului de finanțare dintre România și Banca Europeană de Investiții, în valoare de 500 milioane euro. Fondurile sunt destinate cofinanțării Autostrăzii A1 și fac parte dintr-un pachet de împrumut total de 1 miliard de euro, deja aprobat de BEI în luna iulie. Contractul se încadrează în pachetul privind contractarea de asistență financiară rambursabilă de la Banca Europeană de Investiții, în vederea acoperirii parțiale a finanţării naţionale necesare implementării unor investiţii cuprinse în Programul Transport 2021-2027 și Mecanismul pentru Interconectarea Europei, aprobat în ședința din 4 decembrie 2024 de către Guvernul României.Împrumutul BEI în valoare totală de 1 miliard euro a fost aprobat de conducerea Băncii în data de 16 iulie a.c. Contractul urmează să fie semnat la începutul lunii octombrie a.c. (8-9 octombrie), cu ocazia vizitei vicepreședintelui BEI, dl. Ioannis Tsakiris. Un al doilea contract de finanțare, pentru aceeași valoare, ar putea fi semnat în prima parte a anului viitor.Data limită de tragere a împrumutului este de 3 ani de la semnare. Împrumutul se va trage în max. 10 tranșe, fiecare în valoare de min. 50 milioane euro. Împrumutul va fi acordat pe o perioadă de până la 27 ani.Memorandumul cu privire la derularea investițiilor finanțate prin PNRR și din fonduri publice naționale vizează autorizarea contiunării contractelor, ordinelor de finanțare, contractelor de achiziție și procedurilor de achiziție aflate în aflate în responsabilitatea Ministerului Finanțelor din cadrul Componentei 8 - Reforma fiscală și reforma pensiilor aferentă Planului Național de Redresare și Reziliență și Componentei 6 – Energie – Reforma 3 – Bugetarea verde.Memorandumul autorizează Ministerul Finanțelor să continue proiectele finanțate prin PNRR, cu o valoare totală de peste 370 de milioane de Euro pentru perioada 2025-2026. Se asigură astfel finalizarea a șase contracte cu un progres fizic de peste 30% până la termenul de 31 august 2026. De asemenea, a fost aprobată modificarea contractului pentru implementarea vămii electronice, prin suplimentarea fondurilor neutilizate. Documentul permite încheierea de noi contracte de achiziție publică pentru trei proiecte de reformă fiscală, cu o valoare de 43,34 milioane lei, și continuarea a două contracte de finanțare în valoare de 14,98 milioane lei, pentru care procedurile de achiziție sunt deja finalizate. În plus, a fost autorizată Banca de Investiții și Dezvoltare pentru a atribui contracte de achiziție pentru dezvoltarea de sisteme IT.Ministerul Finanțelor își asumă îndeplinirea investițiilor aflate în responsabilitatea sa din cadrul Componentei 8 Reforma fiscală și reforma pensiilor aferente Planului Național de Redresare și Reziliență până la termenul de 31 august 2026. Prin cele două memorandumuri, Ministerul Finanțelor reconfirmă angajamentul pentru implementarea investițiilor asumate prin PNRR și pentru susținerea proiectelor majore de infrastructură, cu impact direct asupra modernizării economiei și consolidării finanțelor publice. citeste mai multAboutMemorandumurile propuse de MF privind continuarea investițiilor în digitalizare și infrastructură, adoptate de Guvern »


17.09.2025
Fidelis VIII: Investiții de peste 2,15 miliarde de lei

Ediția FIDELIS desfășurată în perioada 5 – 12 septembrie 2025 a atras un număr semnificativ de investitori, fiind înregistrate subscrieri în valoare de peste 2,15 miliarde lei, prin 19.434 de ordine. citeste mai multAboutFidelis VIII: Investiții de peste 2,15 miliarde de lei »


13.09.2025
Moody’s a reconfirmat ratingul suveran al României și perspectiva negativă

Agenția Moody’s a reconfirmat vineri, 12 septembrie 2025, ratingul aferent datoriei guvernamentale a României la Baa3 pentru datoria pe termen lung și P-3 pentru datoria pe termen scurt, precum și perspectiva negativă. citeste mai multAboutMoody’s a reconfirmat ratingul suveran al României și perspectiva negativă »


Informații fiscale și bilanțuri

exemplu card buton

Informaţii despre instituţii publice, agenţii economici, societăţi de asigurare, brokeri, ONG-uri.

Pentru modificarea informaţiilor referitoare la datele de identificare ale contribuabililor comercianţi (inregistraţi la ONRC), vă rugăm să vă adresaţi Oficiului Registrului Comerţului competent. După modificarea datelor de la Oficiul Registrului Comerţului, informaţiile se vor actualiza şi pe site-ul MF.


Selecţie după Nume și județ:

Nume și județ

Selecţie după Codul Unic de Identificare:


contestatii card

Anunţuri acte administrative fiscale




Noutăţi

Asset Publisher

null Plafonarea tarifelor RCA, prelungită cu trei luni. Vor putea fi ajustate cu maximum 6,8%

Executivul a adoptat în ședința de joi, 28 decembrie 2023, actul normativ necesar prelungirii cu trei luni a duratei de aplicare a tarifelor de primã maxime de asigurare RCA practicate de asigurãtori la data de 28 februarie 2023. Acestea vor putea fi ajustate cu maximum 6,8%, reprezentând prognoza ratei anuale a inflației la sfârșitul trimestrului II 2024 publicată de către Banca Națională a României.

Măsura vine în contextul în care în luna decembrie 2023 au încetat de drept un număr de aproximativ 900.000 de contracte RCA, iar în primele 6 luni din anul 2024 circa 50% (aproximativ 3,5 milioane) din contractele RCA în vigoare își vor înceta valabilitatea.

Ca urmare a ieşirii din piaţa asigurărilor RCA în ultimii doi ani a asigurătorilor cu cea mai mare cotă de piață, asigurători în portofoliul cărora se aflau cea mai mare parte a asiguraților RCA, a fost generat un dezechilibru între cerere și ofertă, fapt ce a condus la creștere a tarifelor de primă practicate de către asigurătorii RCA.

Astfel, prin aplicarea acestei măsuri se elimină potențialul impact negativ al creșterii prețurilor.

Măsurile precum cea a plafonării tarifelor RCA pot fi adoptate, conform prevederilor legale, prin Hotărâre de Guvern pentru o perioadă de 6 luni și cu o prelungire succesivă de cel mult 3 luni (cât timp persistă împrejurările care au determinat adoptarea respectivei HG).

În situația în care, după ce expiră această perioadă, se va constata că împrejurările excepționale care au impus decizia se mențin, aceasta va fi prelungită cu încă 3 luni.

Înlocuirea temporară a mașinii

De asemenea, se introduc o serie de măsuri în ceea ce privește acoperirea costurilor de înlocuire temporară a vehiculului avariat plătite de către asigurătorii RCA. În cadrul proiectului, s-a avut în vedere acoperirea acestui risc pentru o perioadă de maximum 30 de zile fie de la data eliberării autorizației de reparație de către poliție, fie de la data eliberării documentului de intrare în reparație eliberat de către asigurătorul RCA.

Aceasta poate fi totuși prelungită numai cu aprobarea asigurătorului RCA în situații justificate, probate cu documente.

Totodată, pentru astfel de despăgubiri, asigurătorii RCA vor avea în vedere un tarif ce nu poate depăși tariful mediu practicat de reprezentanțele rent-a-car.

În același timp, pentru vehiculele care nu se mai repară și se încadrează în situația de dauna totală economică se aplică o limitare a valorii acestor despăgubiri acordate ce este legată de nivelul valorii de piață a vehiculului avariat.

Informații utile

buton datorie publica 2

en

buton ajutor de stat

buton transparenta bugetara 2

forexebug 2021

buton revista finante

buton brexit cu sigla

taxedu

RO-Elvetia

ANFP_concurs

fiipregtit

internship2024