Comunicate de presă

Asset Publisher

04.08.2025
O nouă ediție TEZAUR: Investiții sigure, cu dobânzi neimpozabile de până la 7,85%

Ministerul Finanțelor lansează astăzi, 4 august, cea de-a opta ediție a Programului TEZAUR din acest an, care oferă persoanelor fizice o nouă oportunitate de economisire în condiții avantajoase.Astfel, în perioada 4 august – 5 septembrie 2025, românii pot investi în titlurile de stat TEZAUR, cu maturități de 1, 3 și 5 ani și dobânzi anuale de 6,90%, 7,50%, respectiv, 7,85%. Titlurile de stat au valoare nominală de 1 leu și sunt în forma dematerializată.Când și unde pot fi cumpărate titlurile de statÎntre 4 august – 3 septembrie 2025, prin platforma Ghișeul.ro;Între 4 august – 4 septembrie 2025 online, numai de către persoanele fizice care sunt înregistrate în SPV pentru titluri lansate prin intermediul unităților Trezoreriei Statului. Operațiunile care pot fi realizate online sunt: deschidere cont de subscriere pe numele investitorului la o unitate a Trezoreriei Statului selectată, subscriere titluri de stat TEZAUR, virament al sumelor din contul de subscriere al investitorului către un cont bancar. Pentru mai multe detalii cu privire la subscrierile online accesați Ghid Tezaur online și Tezaur online;Între 4 august – 5 septembrie 2025 de la sediul unităților Trezoreriei Statului;Între 4 august – 4 septembrie 2025 în mediul urban și 4 august – 3 septembrie 2025 în mediul rural, prin subunitățile poștale ale C.N. Poșta Română S.A. Informații detaliate despre modalitățile de investiții în TEZAUR, în acest Ghid.Avantajele investiției în Programul TEZAURVeniturile obținute din investirea în titluri de stat lansate de Ministerul Finanțelor sunt neimpozabile. Dobânda este anuală și se plătește la datele de plată prevăzute în prospectul de emisiune. De asemenea, titlurile de stat emise în cadrul Programului TEZAUR sunt transferabile și se pot răscumpăra în avans. În plus, un investitor are libertatea de a efectua una sau mai multe subscrieri în cadrul unei emisiuni. Investitorii au posibilitatea anulării subscrierilor deja efectuate doar în perioada de subscriere, prin depunerea unei cereri.Sunt eligibile persoanele fizice care au împlinit vârsta de 18 ani la data efectuării subscrierii. Fondurile obținute de Ministerul Finanțelor în calitate de emitent, ca urmare a emisiunii de titluri de stat, vor fi utilizate pentru finanțarea deficitului bugetar și refinanțarea datoriei publice.Prospectul de emisiune și orice eventuale modificări ale acestuia sunt publicate la secțiunea Titluri de stat, C.N. Poșta Română S.A.Reamintim că începând cu luna martie a.c., Ministerul Finanțelor a lansat prima ediție în care cetățenii români care au cont pe platforma Ghișeul.ro și dețin un card de debit au avut posibilitatea de a achiziționa online titluri de stat, la doar un click distanță. citeste mai multAboutO nouă ediție TEZAUR: Investiții sigure, cu dobânzi neimpozabile de până la 7,85% »


01.08.2025
O premieră importantă la FIDELIS VII: titluri de stat pe 10 ani denominate în Euro

Ministerul Finanțelor lansează astăzi, 1 august până vineri 8 august, o nouă emisiune FIDELIS de titluri de stat pentru populație, derulată în parteneriat cu „Morning Glory cu Răzvan Exarhu", Rock FM și cu sprijinul Centrului de Transfuzie Sanguină București. „Lansăm cea de-a șaptea emisiune FIDELIS din 2025, o inițiativă esențială prin care ne reafirmăm angajamentul de a oferi cetățenilor români instrumente de economisire sigure și atractive. Avem și o premieră: o tranșă de titluri de stat în euro, cu scadență la 10 ani, extinzând astfel opțiunile de investiție pe termen lung. În același timp, consolidăm sprijinul pentru eroii noștri – donatorii de sânge – oferindu-le în continuare condiții speciale la subscrierea titlurilor pe 2 ani în lei și euro, cu dobânzi preferențiale și praguri minime reduse. FIDELIS rămâne nu doar o soluție financiară inteligentă, ci și o platformă prin care promovăm implicarea civică. Un alt beneficiu al programelor de titluri de stat emise de Ministerul Finanțelor, este acela că românii pot deveni finanțatori ai statului, susținând direct proiecte-cheie de investiții, precum cele în infrastructură, sănătate și educație.”, a subliniat Alexandru Nazare, ministrul Finanțelor.FIDELIS continuă să fie o soluție atractivă de economisire pe piața titlurilor de stat, oferind populației un instrument sigur și avantajos. De la lansarea programului, FIDELIS a atras peste 53.4 miliarde lei prin peste 421.000 de subscrieri.În același timp, un aspect important este sprijinul acordat donării de sânge, prin condițiile speciale oferite donatorilor, care primesc un punct procentual în plus la dobândă. Donatorii-investitori au investit peste 3.33 miliarde lei prin 34.698 subscrieri în titlurile de stat FIDELIS, de la începutul parteneriatului cu Rock FM.Dobânzi speciale și praguri minime de zece ori mai mici pentru donatoriTranșele dedicate donatorilor de sânge se vor aplica pentru titlurile de stat emise în lei și în euro, cu scadențe la doi ani și dobânzi de 8,20% și 4,10%. De asemenea, un alt beneficiu oferit donatorilor este scăderea de zece ori a pragurilor minime de subscriere, de la 5.000 de lei la 500 lei în limita a 100.000 lei și de 100 euro, cu un plafon maxim de 20.000 euro. Vor beneficia de aceste condiții persoanele care dovedesc că au donat sânge începând cu 1 martie 2025.Persoanele fizice rezidente și nerezidente cu vârsta de peste 18 ani pot subscrie în titlurile de stat FIDELIS denominate în lei și în euro, prin intermediul băncilor partenere BT Capital Partners&Banca Transilvania, Banca Comercială Română, B.R.D. – Groupe Société Générale, Alpha Bank și Tradeville în parteneriat cu Libra Bank, titluri care sunt listate la Bursa de Valori București.În premieră, titluri de stat în euro cu scadență la 10 aniA șaptea ediție a programului de titluri de stat FIDELIS va conține titluri de stat în lei, cu scadențe de 2 ani și 4 ani și 6 ani, cu dobânzi anuale de 7,20%, 7,65% și, respectiv, 7,90%, și titluri de stat în euro, cu scadențe de 2 ani și 5 ani și 10 ani, cu dobânzi anuale de 3,10%, 5,25% și respectiv, 6,50%.Valoarea nominală a unui titlu de stat FIDELIS este de 100 de lei pentru emisiunea în lei și 100 de euro pentru emisiunea în euro, iar pragul minim de subscriere este de 5.000 de lei, respectiv, 1.000 de euro.Poți retrage banii oricând, iar câștigurile sunt neimpozabileÎn procesul de subscriere a titlurilor de stat FIDELIS nu se percep comisioane de către băncile intermediare, iar veniturile obținute, atât din dobânzi, cât și din câștigurile de capital sunt neimpozabile.De asemenea, există posibilitatea de a vinde titlurile înainte de scadență, primind dobândă aferentă perioadei de deținere.Ghid pentru cei care vor să economisească prin intermediul Fidelis.Informații privind termenii și condițiile financiare aferente emisiunii în cadrul Programului FIDELIS pot fi consultate, la secțiunea Datorie publică și pe paginile instituțiilor partenere:www.btcapitalpartners.ro;www.bcr.ro;www.brd.ro;www.alphabank.ro;www.tradeville.ro www.bvb.ro - Programul FIDELIS). Ce trebuie să știi dacă donezi sângePentru a putea dona sânge trebuie să îndeplinești următoarele condiții:să ai vârsta cuprinsă în intervalul 18-60 ani;să fii cetățean român sau (în cazul străinilor) să ai rezidența legală pe teritoriul României de minim 1 an și să poți comunica minimal în limba română;să ai la tine un act de identitate valabil (C.I., pașaport, carnet de conducere, carnet militar);să ai o stare generală fizică și psihică bună;să ai greutatea >/= 50 kg;să ai tensiunea arterială sistolică între 10 şi 18 mmHg;să nu fi suferit intervenții chirurgicale în ultimele 6 luni;să nu fii în evidență cu diverse afecțiuni în tratament (diabet, boli cardio-vasculare, hematologice, renale, infecțioase sau parazitare, reumatologice, neurologice, alergii etc.);să nu ai predispoziție la sângerare prelungită în caz de leziuni;femeile să nu fie: însărcinate, în perioada de lăuzie, de alăptare, în perioada menstruală sau la mai puțin de 5 zile de la ultima zi a ciclului menstrual;rezultatele analizelor din sângele prelevat din deget, înainte de donare, să fie în limitele acceptabile pentru donare (hemoglobină, glicemie, calciu, trombocite);vene vizibile, bine conturate. Locul puncției să nu aibă eczeme sau iritații.Alte beneficii pentru donatori:adeverință pentru transport, redus cu 50% pe metrou și RATB;o zi liberă, plătită, de la muncă, sau adeverință pentru școală/ facultate;bonuri de masă în valoare de 280 lei, valabile până la sfârșitul anului;o dată pe an donatorii pot face un set complet de analize de sânge, gratuit, la Centrul de Transfuzie Sanguină (la minim 1 lună distanță față de ultima donare). citeste mai multAboutO premieră importantă la FIDELIS VII: titluri de stat pe 10 ani denominate în Euro »


28.07.2025
Ministrul Finanțelor impune eficientizarea activității instituționale prin introducerea unui sistem de raportare zilnică și analize lunare

Ministerul Finanțelor anunță un nou set de măsuri pentru eficientizarea activității instituționale, prin lansarea unui nou sistem de evaluare a performanțelor angajaților și a departamentelor din cadrul Ministerului. Obiectivul este analizarea fundamentată a activității interne la nivel instituțional, pentru abordarea obiectivă a măsurilor ulterioare privind creșterea eficienței. Concret, începând cu data de 1 august 2025, angajații din aparatul propriu al Ministerului Finanțelor vor transmite zilnic, în scris, către superiorul direct, detalierea activităților desfășurate în ziua respectivă. Pe baza acestor informații, coordonatorii de servicii și direcții vor întocmi săptămânal rapoarte sintetice. Ulterior, fiecare structură va realiza un raport lunar, care va fi analizat și validat la nivelul secretarilor de stat sau al altor coordonatori cu rol de management. Acest tip de raportări sunt introduse la nivelul Ministerului Finanțelor pentru a fi utilizate în continuare ca un instrument de măsurare a performanței și de calibrare a volumului de lucru. „Prin acest nou sistem nu vizăm încărcarea angajaților cu un volum de muncă suplimentar, ci o mai bună înțelegere a modului în care funcționează instituția și care sunt zonele unde putem aduce îmbunătățiri. De exemplu, dacă un departament sau serviciu are un volum foarte mare de lucru și se constată supraîncărcarea, vom redistribui resursă umană din alte departamente pentru a scădea gradul de încărcare acolo unde constatăm disfuncționalități. În acest mod, vom lucra mai eficient, mai repede și mai bine și vom avea o imagine mai clară a ceea ce se întâmplă în instituție”, a declarat Alexandru Nazare, Ministrul Finanțelor. Ce va conține raportul zilnic al angajaților Fiecare angajat va nota durata și tipul activităților desfășurate în ziua respectivă, precum studierea documentațiilor, documentarea/analizarea legislației și jurisprudenței naționale și internaționale, participarea la ședințe, grupuri de lucru, deplasarea în delegații, monitorizări ale structurilor teritoriale și altele. De asemenea, vor fi detaliate activitățile conexe. Toate aceste date vor fi folosite pentru realizarea de evaluări realiste privind gradul de încărcare al fiecărui angajat sau departament și pentru fundamentarea unor decizii viitoare privind redistribuirea sarcinilor sau personalului. Claritate și eficiență în activitatea administrației Măsura actuală se aliniază Programului de Guvernare 2025–2028, care vizează „monitorizarea obiectivă și continuă a performanței funcționarilor și instituțiilor”, prin raportări regulate (zilnice, săptămânale și lunare) care să stea la baza evaluărilor ulterioare. Totodată, aceasta pune în practică concluziile misiunii de audit desfășurată în 2018 de Direcția de Audit Public Intern aparat propriu (DAPIAP), care a evidențiat lipsa unei abordări unitare în definirea/identificarea proceselor și subproceselor la nivelul Ministerului și a modului în care este gestionată încărcarea. Cu noul sistem, Ministerul Finanțelor își propune să aducă mai multă claritate, echilibru și eficiență în activitatea administrației publice centrale. citeste mai multAboutMinistrul Finanțelor impune eficientizarea activității instituționale prin introducerea unui sistem de raportare zilnică și analize lunare »


Informații fiscale și bilanțuri

exemplu card buton

Informaţii despre instituţii publice, agenţii economici, societăţi de asigurare, brokeri, ONG-uri.

Pentru modificarea informaţiilor referitoare la datele de identificare ale contribuabililor comercianţi (inregistraţi la ONRC), vă rugăm să vă adresaţi Oficiului Registrului Comerţului competent. După modificarea datelor de la Oficiul Registrului Comerţului, informaţiile se vor actualiza şi pe site-ul MF.


Selecţie după Nume și județ:

Nume și județ

Selecţie după Codul Unic de Identificare:


contestatii card

Anunţuri acte administrative fiscale




Noutăţi

Asset Publisher

null Prima întâlnire a Comitetului Naţional pentru Decontul precompletat RO e-TVA, organizată la Ministerul Finanțelor

Astăzi, la sediul Ministerului Finanțelor, a avut loc o primă întâlnire a Comitetului Naţional pentru Decontul precompletat RO e-TVA.

Organizat la inițiativa Ministerului Finanțelor pentru monitorizarea mecanismului sistemului RO e-TVA, într-un mediu partenerial cu mediul de afaceri, Comitetul a fost întrunit pentru analiza primelor date generate de simulările realizate de ANAF pentru trimestrul II 2024.

La întrevederea prezidată de ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, au participat reprezentanți ai Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, Camerei Consultanților Fiscali, Coaliției pentru Dezvoltarea României, Patronatului Antreprenorilor Contabili din România, Asociației Berarii României, Consiliului Investitorilor Străini, Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România și ai Camerei de Comerț și Industrie Româno-Germană.

„Am pus astăzi la dispoziție reprezentanților mediului de afaceri primele date generate de sistemul e-TVA. Acestea arată că, dintr-un total de 360.400 deconturi analizate, pentru că nu au fost luați în calcul contribuabilii cu TVA la încasare, doar pentru 5% s-au identificat diferențe semnificative. Rapoartele în baza cărora sunt generate datele vor fi puse la dispoziție contribuabililor, fiind realizate cu scopul de a înlătura eventualele erori apărute, permițându-le să efectueze calibrări ale evidențelor operative și contabile. Am fost toți de acord că este o unealtă de ajutor pentru analizarea modului de raportare a decontului de TVA, în concordanță cu starea de fapt fiscală. Este important de precizat că au fost analizate și vor fi transmise notificări de conformare (cu scop informativ până la 01.01.2025), doar pentru acele neconcordanțe aferente rândurilor 9, 10, 11 din decont, ce privesc lilvrăriile efectuate de contribuabili pe teritoriul național, cu cota standard sau cote, acestea fiind rezultate ale modului de operare a diverselor sisteme aflate în mod direct sub controlul companiilor (modulul e-Factura, AMEF și parțial din declarația 394), ce asigură un grad ridicat de acuratețe. Mulțumesc mediului de afaceri că ne este alături la aceste consultări, foarte utile inclusiv pentru calibrarea propriilor sisteme informatice, prin identificarea motivelor care au stat la baza existenței diferențelor semnificative. În final, vrem ca împreună să facem din e-TVA un instrument important pentru fundamentarea indicatorilor care să identifice cu o mai mare precizie riscul fiscal, reducând numărul acțiunilor fiscale”, a transmis ministrul Marcel Boloș.

Reamintim că până la 1 ianuarie 2025 s-a prevăzut o perioadă tranzitorie pentru familiarizarea cu operațiunile specifice implementării la nivelul controbabililor, simultan cu operaționalizarea și testarea sistemului e-TVA într-un cadru comun între Ministerul Finanțelor și mediul de afaceri. Obiectivele impementării sistemului sunt:

 reducerea decalajului fiscal în domeniul TVA rezultat din estimările macroeconomice realizate la nivel național și implicit asigurarea încadrării în țintele asumate de România prin jaloanele Planului Național de Redresare și Reziliență;
 creșterea gradului de conformare voluntară care să conducă la asigurarea încasării sumelor din TVA la bugetul de stat general consolidat;
 reducerea impactului evaziunii fiscale rezultate din activitățile economice ilicite desfășurate de contribuabili, respectiv din modul de evidențiere și înregistrare a operațiunilor impozabile specifice TVA-ului.

În final, ministrul Marcel Boloș şi-a prezentat toată deschiderea pentru un dialog permanent între Ministerul Finanțelor și experții contabili, pentru a continua îmbunătățirea tuturor instrumentelor digitale implementate la nivelul MF/ANAF, în scopul încurajării conformării voluntare, eficientizării acțiunilor fiscale și pentru combaterea evaziunii.

 

Informații utile

buton datorie publica 2

en

buton ajutor de stat

buton transparenta bugetara 2

forexebug 2021

buton revista finante

buton brexit cu sigla

taxedu

RO-Elvetia

ANFP_concurs

fiipregtit

internship2024