Comunicate de presă

Asset Publisher

28.08.2025
Execuția bugetului general consolidat în primele 7 luni din 2025 - Deficit de 4,04% din PIB, venituri în creștere cu 11,8%

Execuția bugetului general consolidat în primele șapte luni ale anului 2025 s-a încheiat cu un deficit nominal de 76,44 mld lei, în scădere cu 5,4 mld lei față de primele 7 luni din 2024 (71,04 mld lei). În termeni procentuali, deficitul înregistrat este de 4,04% din PIB, la același nivel, ca în primele 7 luni din anul precedent. citeste mai multAboutExecuția bugetului general consolidat în primele 7 luni din 2025 - Deficit de 4,04% din PIB, venituri în creștere cu 11,8% »


28.08.2025
Suport fiscal pentru întreprinderile mici prin modificări de legislație: Crește plafonul de scutire de TVA, de la 300.000 lei la 395.000 lei

Ministerul Finanțelor anunță adoptarea în ședința de Guvern de astăzi a Ordonanței de Guvern care aduce modificări importante Codului Fiscal, cu impact direct asupra întreprinderilor mici. Cea mai importantă măsură este majorarea plafonului național de scutire de TVA de la 300.000 de lei la 395.000 de lei, decizie ce va intra în vigoare la 1 septembrie 2025. Măsura face parte din transpunerea în legislația națională a Directivei UE 2020/285, care are ca scop armonizarea fiscalității la nivel european și simplificarea obligațiilor pentru IMM-uri, oferindu-le un cadru legal mai flexibil.Astfel, întreprinderile mici, respectiv persoanele juridice impozabile stabilite în România care înregistrează o cifră de afaceri sub plafonul de 395.000 de lei, vor avea posibilitatea să beneficieze de regimul special de TVA pentru întreprinderi în alte state membre, dacă cifra de afaceri a acestora nu depășește la nivelul UE plafonul de 100.000 de euro și operațiunile efectuate în statul membru în care solicită aplicarea scutirii nu depășește plafonul de scutire aplicabil în statul membru respectiv. Acest fapt înseamnă că aceste întreprinderi nu colectează TVA pentru livrările de bunuri/prestări de servicii efectuate, dar nici nu pot deduce TVA aferentă achizițiilor. „Prin această ordonanță, România continuă alinierea la principiile europene privind concurența loială, prin asigurarea unui cadru fiscal digitalizat, prietenos, în linie cu standardele europene. Dorim ca antreprenorii români să concureze de la egal la egal pe piața unică și să creștem conformarea voluntară prin reducerea costurilor administrative”, a declarat ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare.Se simplifică procesul de înregistrare în scopuri de TVAPersoanele impozabile care au depășit în luna august 2025 plafonul de scutire pentru întreprinderile mici de 300.000 de lei (plafonul anterior intrării în vigoare a Ordonanței Guvernului) nu trebuie să solicite înregistrarea în scopuri de TVA decât la depășirea plafonului anual de scutire de 395.000 lei.Dacă în luna august 2025 a fost depășit și plafonul de 395.000 lei, persoana impozabilă trebuie să solicite înregistrarea în scopuri de TVA cel târziu în data de 10 septembrie 2025 și să aplice regimul normal de taxare începând cu această dată. Înregistrarea în scopuri de TVA a respectivei persoane se va considera valabilă începând cu data de 10 septembrie 2025.Persoanele impozabile înființate anterior anului 2025, care s-au înregistrat în scopuri de TVA până la data de 1 septembrie 2025, inclusiv, ca urmare a depăşirii plafonului de scutire de 300.000 lei, pot solicita, începând cu data de 1 septembrie 2025, scoaterea din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA conform, în vederea aplicării regimului special de scutire, dacă nu au depăşit plafonul de scutire de 300.000 lei din anul precedent, respectiv anul 2024, şi dacă până la data solicitării scoaterii din evidenţă nu au depăşit plafonul de 395.000 lei.Posibilitatea de a ieși din sistemul de TVAPersoanele impozabile înființate în anul 2025, care s-au înregistrat în scopuri de TVA până la data de 1 septembrie 2025, inclusiv, ca urmare a depăşirii plafonului de scutire de 300.000 lei, pot solicita, începând cu data de 1 septembrie 2025, scoaterea din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA, în vederea aplicării regimului special de scutire, dacă până la data solicitării scoaterii din evidenţă nu au depăşit plafonul de 395.000 lei.Solicitarea de scoatere din evidenţa a persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA se poate depune la organele fiscale competente între data de 1 şi 10 a fiecărei luni următoare perioadei fiscale aplicate de persoana impozabilă. Anularea va fi valabilă de la data comunicării deciziei privind anularea înregistrării în scopuri de TVA.Serviciile prestate electronic vor fi impozabile în locul unde clientul își are domiciliul sau reședințaDe asemenea, prin Ordonanța adoptată astăzi, se transpun în legislația națională prevederile Directivei europene în ceea ce privește cotele taxei pe valoarea adăugată care vizează, în principal, modificarea normelor care reglementează locul prestării pentru activitățile / evenimentele care presupun prezență virtuală / sunt transmise pe internet sau sunt puse la dispoziție printr-o altă modalitate virtuală, pentru a se asigura impozitarea în statul membru de consum.Astfel, serviciile prestate unui client prin mijloace electronice sunt impozabile în locul în care clientul este stabilit, își are domiciliul stabil sau reședința obișnuită.Alte acte normative adoptate la propunerea MFDe asemenea, tot la propunerea MF, executivul a aprobat azi un proiect de lege cu impact asupra pieței de capital, elaborat de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). Acest act normativ vizează crearea Punctului Unic de Acces European (ESAP), o platformă centralizată la nivel UE care va facilita accesul investitorilor la informații financiare și de sustenabilitate.Principalele obiective și beneficii ale noii legi: Transpunerea directivelor UE: Legea transpune prevederile Pachetului ESAP, care va oferi investitorilor un acces gratuit și nediscriminatoriu la date esențiale despre emitenți, administratori de fonduri, firme de investiții și alte entități. Acesta va funcționa ca o bibliotecă digitală unică de informații, de la rapoarte financiare până la date de durabilitate.Simplificarea procesului de emisiune de obligațiuni: Actul normativ introduce o derogare de la Legea societăților, permițând consiliilor de administrație să aprobe emisiuni de obligațiuni, fără a mai fi necesară o Adunare Generală Extraordinară a Acționarilor (AGEA), cu respectarea anumitor condiții. Această măsură va reduce birocrația și va stimula atragerea de capital prin piața de obligațiuni, contribuind la creșterea lichidității și a numărului de investitori.Întărirea guvernanței corporative: Legea implementează recomandările Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) privind guvernanța corporativă. Printre măsurile introduse se numără clarificarea criteriilor de independență pentru membrii comitetelor de audit și îmbunătățirea transparenței tranzacțiilor cu părțile afiliate, cu obligația ca acestea să fie evaluate în prealabil de un auditor.Protecție juridică pentru personalul ASF: Proiectul de lege asigură protecția legală a membrilor Consiliului și a personalului ASF, pentru acțiunile întreprinse cu bună-credință și fără neglijență în îndeplinirea atribuțiilor de supraveghere. Această măsură esențială, solicitată de OCDE în procesul de aderare a României, consolidează independența și eficiența instituției.Adoptarea acestor acte normative demonstrează angajamentul Guvernului de a moderniza cadrul legislativ național, de a-l alinia la standardele europene și internaționale și de a crea un mediu economic mai competitiv, transparent și atractiv pentru investiții.  citeste mai multAboutSuport fiscal pentru întreprinderile mici prin modificări de legislație: Crește plafonul de scutire de TVA, de la 300.000 lei la 395.000 lei »


25.08.2025
Ministrul Finanțelor semnează finanțarea a două proiecte strategice de investiții pentru România

Ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare, a înmânat astăzi, la sediul Ministerului, două acorduri de finanțare pentru companiie Automobile Dacia SA și DRM Draxlmaier Romania Sisteme Electrice SRL. Acestea au fost aprobate în baza schemei de ajutor de stat prevăzută de HG nr.300/2024, având ca obiectiv stimularea dezvoltării regionale prin investiții semnificative. Proiectele de investiții vor avea un impact social și economic considerabil, contribuind la crearea de noi locuri de muncă și la consolidarea balanței comerciale a României.DRM Draxlmaier Romania Sisteme Electrice SRL, o companie globală importantă și unul dintre cei mai mari angajatori din industria automotive din România, va extinde capacitatea de producție de cablaje pentru autovehicule electrice, în unitatea din Satu Mare. Proiectul, cu o valoare de 297,2 milioane de lei și un ajutor de stat aprobat de 133,7 milioane lei, va crea peste 400 de noi locuri de muncă până în anul 2030 și va contribui la dezvoltarea regională cu 211 milioane lei, sub formă de taxe și impozite locale și naționale.Cel de al doilea proiect aprobat este pentru Automobile Dacia SA, care va beneficia de o finanțare în valoare de 37,5 milioane lei, pentru un proiect de modernizare a procesului de vopsire a vehiculelor, o investiție de 85 de milioane de lei. Contribuția companiei la dezvoltarea regională prin plata taxelor și impozitelor va fi de 18,7 milioane lei. „Investițiile majore susținute de stat în domenii strategice pentru România contribuie la o economie mai puternică și mai competitivă, generând locuri de muncă în industrii cheie. Prin acest tip de parteneriat, sprijinim companii care aduc valoare adăugată, promovează inovația și asigură creștere durabilă, pe termen lung. Vizăm ca, în curând, să anunțăm și alte măsuri strategice de susținere a investițiilor și dezvoltării economice, pentru a crește atractivitatea României și pentru a putea crea noi oportunități. România are un potențial uriaș, pe care îl putem atinge, cu suficientă ambiție și măsuri care să restabilească încrederea în țara noastră”, a transmis ministrul Alexandru Nazare.Ajutor de stat pentru investiții: 2,25 miliarde de lei buget totalMinisterul Finanțelor a lansat schema de ajutor de stat prin HG nr.300/2024, pentru a stimula dezvoltarea regională a României prin sprijinirea investițiilor semnificative. Schema 33/2024 are ca scop principal susținerea proiectelor care contribuie la echilibrarea balanței comerciale a țării, fie prin reducerea importurilor, fie prin creșterea exporturilor.Schema se adresează întreprinderilor din industria prelucrătoare care realizează investiții inițiale în România, cu o valoare a costurilor eligibile de minimum 50 milioane lei și maximum 500 milioane lei. O condiție esențială este ca investiția să fie finalizată în cel mult 3 ani de la demarare și să utilizeze active corporale și necorporale noi. Ajutorul de stat acordat în baza schemei mai sus menționate acoperă o parte din costurile pentru:realizarea de construcții noi;achiziționarea de echipamente;achiziționarea de active necorporale.Bugetul total al schemei este de aproape 2,25 miliarde de lei (aproximativ 450 milioane de euro), iar acordurile de finanțare pot fi emise până la 31 decembrie 2026, urmând ca plățile ajutorului de stat să se realizeze în perioada 2025-2032.  Cererile se depun online, în sesiuni anunțate în prealabil. Proiectele sunt evaluate și ordonate pe baza unui punctaj, iar cele care se încadrează în bugetul sesiunii sunt analizate în detaliu.Prima sesiune de depunere a cererilor a avut loc în perioada 29 iulie - 9 septembrie 2024, cu un buget alocat de 1,5 miliarde lei. Au fost depuse 45 de cereri, cu investiții de aproximativ 8 miliarde de lei. Până în prezent, au fost semnate 10 acorduri de finanțare, cu o valoare totală a investițiilor de 2,59 miliarde lei și un ajutor de stat aprobat de 1,146 miliarde lei.Aceste finanțări subliniază angajamentul Ministerului Finanțelor de a susține economia românească și de a stimula investițiile care contribuie la creșterea competitivității și la crearea de locuri de muncă pe termen lung. citeste mai multAboutMinistrul Finanțelor semnează finanțarea a două proiecte strategice de investiții pentru România »


Informații fiscale și bilanțuri

exemplu card buton

Informaţii despre instituţii publice, agenţii economici, societăţi de asigurare, brokeri, ONG-uri.

Pentru modificarea informaţiilor referitoare la datele de identificare ale contribuabililor comercianţi (inregistraţi la ONRC), vă rugăm să vă adresaţi Oficiului Registrului Comerţului competent. După modificarea datelor de la Oficiul Registrului Comerţului, informaţiile se vor actualiza şi pe site-ul MF.


Selecţie după Nume și județ:

Nume și județ

Selecţie după Codul Unic de Identificare:


contestatii card

Anunţuri acte administrative fiscale




Noutăţi

Informații utile

buton datorie publica 2

en

buton ajutor de stat

buton transparenta bugetara 2

forexebug 2021

buton revista finante

buton brexit cu sigla

taxedu

RO-Elvetia

ANFP_concurs

fiipregtit

internship2024