Comunicate de presă

Asset Publisher

19.07.2024
Activitatea ANAF pentru colectarea veniturilor în luna iunie: 4.200 acțiuni de control fiscal și 1.700 controale antifraudă

Strategia ANAF, în ceea ce privește activitatea de control fiscal, se concentrează în jurul a două principii:a) încurajarea creșterii conformării voluntare a contribuabililor;b) prevenirea și combaterea evaziunii fiscale.Pentru armonizarea procedurilor de control fiscal cu tendințele internaționale, activitatea de control este ultima pârghie a administrației fiscale pentru realizarea conformării la declarare. Tocmai de aceea, strategia ANAF a formelor și acțiunilor de control fiscal este una progresivă.În acest sens, în vederea creșterii conformării la declarare a contribuabililor, Agenția Națională de Administrare Fiscală prin structurile de control fiscal, desfășoară în prezent, două tipuri de acțiuni care presupun interacțiunea de la distanță cu contribuabilul:emiterea Notificării de conformare, care reprezintă un document prin care organul de inspecție fiscală transmite contribuabililor/plătitorilor prezumtivi a fi selectați pentru efectuarea inspecției fiscale riscurile fiscale identificate, în scopul reanalizării situației fiscale și îndeplinirii obligațiilor fiscale conform prevederilor legale sau de a clarifica riscurile fiscale notificate, după caz.efectuarea de acțiuni de verificare documentară, care constau în realizarea unei analize de coerenţă a situaţiei fiscale a contribuabilului/plătitorului, pe baza documentelor existente la dosarul fiscal al contribuabilului/plătitorului, precum şi pe baza oricăror informaţii şi documente transmise de terţi sau deţinute de organul fiscal, care au relevanță pentru determinarea situației fiscale.Contribuabilii cu risc fiscal ridicat sunt supuși acțiunilor de control fiscal, respectiv:inspecția fiscală în cazul contribuabililor care nu corectează și nu clarifică riscurile fiscale pentru care au fost înștiințați prin Notificarea de Conformare:controlul antifraudă în cazul contribuabililor pentru care există indicii de evaziune fiscală.Acțiuni de control mai eficiente în primele șase luni din 2024 „Vedem o eficientizare reală a activităților de control fiscal și control antifraudă, ce sunt îndreptate față de operatorii economici cu risc fiscal ridicat. Odată cu instrumentele digitale pe care le calibrăm mai bine de la lună la lună, selecția pentru inspecții fiscale s-a mutat deja în sfera algoritmilor analizei de risc. Deși la nivel global, în prima jumătate a anului numărul controalelor este similar celui de anul trecut, s-au aplicat mai multe sancțiuni, ceea ce ne arată o creștere a nivelului de eficiență. Cel mai important aspect este că digitalizarea ne permite să protejăm și să respectăm contribuabilii onești, permițându-le să își desfășoare activitatea fără intervenții inutile din partea autorităților fiscale”, a transmis ministrul Marcel Boloș.În luna iunie 2024, pentru creșterea conformării voluntare la declarare au fost comunicate contribuabililor 1.330 notificări, după cum urmează:1.195 notificări de conformare emise de organele de inspecție fiscală, pentru riscuri fiscale prezumate de 278.048.299 lei, riscurile fiscale notificate au vizat, în principal, Taxa pe Valoarea Adăugată și impozitul pe profit;135 notificări punctuale emise de organele de control antifraudă fiscală, cu privire la datele eronate înregistrate în aplicația RO-E Transport;De asemenea, s-au desfășurat :4.201 acțiuni de control fiscal (inspecții fiscale și verificări documentare), fiind înregistrată o creștere cu 26,73%, comparativ cu perioada similară a anului 2023, când au fost finalizate 3.315 acțiuni de control fiscal (inspecții fiscale și verificări documentare);Prin aceste acțiuni de control fiscal au fost stabilite obligații fiscale suplimentare prin decizii de impunere de 281.964.530 lei, respectiv a fost diminuată pierderea fiscală înregistrată cu suma de 65.844.206 lei.1.783 controale antifraudă, prin care au fost estimate implicații fiscale în valoare de 165.902.853 lei, respectiv au fost aplicate sancțiuni contravenționale (amenzi şi confiscări) în valoare de 18.210.144 lei, în creștere cu 87,62% comparativ cu perioada similară a anului 2023, când au fost aplicate sancțiuni contravenționale (amenzi şi confiscări) în valoare de 9.705.635 lei.În luna iunie 2024, 69,30% din obligațiile fiscale suplimentare urmare acțiunilor de inspecție fiscală au fost stabilite la contribuabili care și-au desfășurat activitatea în următoarele activități din economia națională:Transport și depozitare – 34,80%;Comerț cu ridicata, amănuntul, repararea autovehiculelor și motocicletelor – 20,32%.Industria prelucrătoare – 14,18%.Peste 68% din cuantumul obligațiilor fiscale stabilite suplimentar de organele de inspecție fiscală au fost în contul taxei pe valoarea adăugată, ceea ce confirmă angajamentul administrației fiscale pentru reducerea decalajului de TVA. citeste mai multAboutActivitatea ANAF pentru colectarea veniturilor în luna iunie: 4.200 acțiuni de control fiscal și 1.700 controale antifraudă »


11.07.2024
Guvernul alocă 2 miliarde lei pentru serviciile medicale și 300 milioane lei pentru sprijinirea mediului de afaceri

Executivul a aprobat, astăzi, 11 iulie 2024, o serie de acte normative prin care se asigură din Fondul de rezervă la dispoziția Guvernului, sumele necesare finanțării unor programe de garantare în domenii prioritare pentru economia românească, precum și pentru sănătate. „Am avut astăzi o ședință de Guvern importantă pentru stimularea investițiilor cu impact major în economie și pentru nevoile antreprenorilor din România. Asigurăm finanțarea angajamentelor Ministerului Finanțelor față de cei care au accesat ajutor nerambursabil pentru investiții sau credite cu garanții de stat. În plus, reușim, iată, în decurs de două săptămâni să alocăm suplimentar 5 miliarde lei pentru sănătatea românilor. După cele 3 miliarde alocate săptămâna trecută pentru Ministerul Sănătății și CNAS, suplimentăm cu alte 2 miliarde pentru continuarea investițiilor în echipamente noi, dar și pentru a asigura predictibilitate financiară, care să se traducă în condiții mai bune de tratament și prevenție pentru pacienții din România”, a transmis ministrul Marcel Boloș.2 miliarde lei suplimentar pentru sănătateMinisterul Sănătății primește din Fondul de rezervă aproximativ 2 miliarde lei pentru cheltuielile cu medicamentele și materialele sanitare din UPU, asigurarea cheltuielilor de întreținere și funcționare a Direcțiilor de Sănătate Publică și a Serviciilor de Ambulanță, asigurarea derulării programelor naționale de sănătate și a acțiunilor prioritare privind pacientul critic.Din sumele alocate suplimentar, Ministerul Sănătății va asigura continuitatea derulării activităților din cadrul programelor naționale de sănătate, după cum urmează:a)achiziționarea vaccinurilor necesare pentru imunizarea copiilor conform Calendarului național de vaccinare și realizarea activităților de vaccinare a copiilor, precum și a persoanelor din grupele de risc în cadrul Programului național de vaccinare;b)realizarea intervențiilor în focarele de boli infecțioase pentru prevenirea și limitarea extinderii bolilor transmsibile; c)acordarea tratamentului specific antiretroviral pentru bolnavii cu infecție HIV/SIDA;d)realizarea prevenirii, diagnosticului, tratamentului și monitorizării bolnavilor cu tuberculoză;e)colectarea și testarea sângelui și produselor sanguine de la donatorii voluntari și acordarea tichetelor de masă;f)realizarea activităților de transplant de organe, țesuturi și/sau celule de origine umană;g)realizarea activităților de screening neonatal și diagnostic precoce al bolilor cronice ale copilului, acordarea produselor cu destinație nutrițională specială copiilor diagnosticați cu afecțiuni cronice, realizarea diagnosticului diagnostic pre- şi postnatal al bolilor genetice, precum și asigurarea profilaxiei sindromului de izoimunizare RH în cadrul Programului național de sănătate a femeii și copilului;h)asigurarea produselor dietetice necesare pentru tratamentul specific al bolnavilor adulți cu fenilcetonurie;i)asigurarea fondurilor necesare pentru activitățile de terapie ocupațională și a campaniei în scopul creşterii informării şi conştientizării populaţiei generale şi a profesioniştilor din sănătate, prin îmbunătăţirea înţelegerii patologiei tulburărilor adictive, depresive şi anxioase, precum și a altor campanii sau evenimente organizate la nivel național sau local pentru promovarea comportamentelor sanogene;j)asigurarea fondurilor necesare pentru protejarea sănătăţii publice prin prevenirea îmbolnăvirilor asociate factorilor de risc determinanţi din mediul de viaţă şi muncă;k)realizarea activității de depistare a deficitului de vitamină D la pacienţii din grupele de risc.Dincolo de acestea, sumele suplimentare se acordă pentru structurile de primiri urgențe la nivel național, atât cele prespitalicești cât și cele spitalicești acționează în flux continuu, pentru dotarea acestora cu echipamente și aparatură medicală.300 de milioane lei suplimentar pentru mediul de afaceriUnul dintre actele normative propuse prevede suplimentarea creditelor bugetare alocate Ministerului Finanțelor cu suma de 300.000.000 lei, pentru asigurarea plăților aferente:Cererilor de plată depuse de beneficiarii schemelor de ajutor de stat administrate de Direcția Generală Ajutor de Stat;Deciziilor de plată emise de către administratorii schemelor (FNGCIMM, FGCR și FRC) pentru acordarea de facilități de garantare de către stat pentru creditele acordate întreprinderilor mici și mijlocii și întreprinderilor mici cu capitalizare de piață medie;Dispozițiilor de plată a ajutorului de stat pentru compensarea creșterii accizei la motorină emise de către A.R.R. în baza Hotărârii Guvernului. nr. 153/2024.Suma este necesară pentru:implementarea de noi măsuri de ajutor de stat instituite prin Hotărârea Guvernului nr.153/2024 și Ordonanța de urgență a Guvernului nr.18/2024 privind aprobarea schemei de ajutor de stat IMM PLUS;asigurarea continuității implementării măsurilor de ajutor de stat pentru care Ministerul Finanțelor a aprobat acorduri pentru finanțare în baza Hotărârii Guvernului nr.332/2014, cu modificările și completările ulterioare și Hotărârii Guvernului nr.807/2014, cu modificările și completările ulterioare;asigurarea plății ajutorului de stat în cadrul schemelor administrate de alte autorități și pentru care Ministerul Finanțelor are calitatea de ordonator principal de credite, respectiv Ordonanța de urgență a Guvernului nr.24/2022 privind aprobarea și finanțarea unor programe de garantare în domenii prioritare pentru economia românească, aprobată cu modificări prin Legea nr.152/2023, cu modificările ulterioare și Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 99/2022 privind aprobarea schemei de ajutor de stat IMM INVEST PLUS și a componentelor acesteia - IMM INVEST ROMÂNIA, AGRO IMM INVEST, IMM PROD, GARANT CONSTRUCT, INNOVATION și RURAL INVEST, cu modificările și completările ulterioare.Măsuri pentru sprijinirea transportatorilor De asemenea, executivul a aprobat HG-ul de modificare a schemei de ajutor de stat pentru compensarea creșterii prețului la combustibil, care stabilește creșterea subvenției accizei de la 13 bani la 20 de bani.Schema de ajutor de stat are un buget total de 180 de milioane de lei și vizează un număr de aproximativ 4000 de operatori economici licențiați în România, care desfășoară activități de transport rutier de mărfuri în cont propriu sau contra cost și transport de persoane.Sunt eligibili operatorii economici care îndeplinesc cumulativ la momentul depunerii cererii de compensare a creșterii accizei la motorină, următoarele condiții:a) dețin licență comunitară eliberată în România;b) dețin cel puțin un vehicul eligibil;c) nu sunt declarați inactivi potrivit prevederilor Legii nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, sau nu se află în inactivitate temporară, înscrisă în registrul comerțului, potrivit legii;d) nu beneficiază de alte compensații pentru activitatea de transport desfășurată cu vehiculele eligibile, cu excepția celor care efectuează transport public local de persoane;e) nu au fost emise împotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate conform prevederilor legale în vigoare;f) alimentează vehiculele eligibile de la stațiile de distribuție ale operatorilor economici înregistrați potrivit Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, în calitate de comercianți en détail de produse energetice sau de la parteneri contractuali care au ca furnizori stațiile de distribuție anterior menționate, utilizând un card de gestiune a alimentărilor sau un inel emițător/receptor sau din rezervoarele pentru consum propriu deținute la punctele lor de alimentare sau de parteneri contractuali care dețin rezervoare, prin intermediul unor dispersoare electronice pentru distribuție. citeste mai multAboutGuvernul alocă 2 miliarde lei pentru serviciile medicale și 300 milioane lei pentru sprijinirea mediului de afaceri »


10.07.2024
Ministerul Finanțelor propune creșterea subvenției la acciza pentru combustibil pentru transportatorii și distribuitorii din România

Ministerul Finanțelor a publicat în transparență un proiect de act normativ prin care propune majorarea grantului acordat transportatorilor pe litrul de motorină, de la 13 bani la 20 de bani.Reamintim că Guvernul României a aprobat în luna februarie o schemă de ajutor de stat, cu un buget de 180 de milioane de lei, pentru compensarea creșterii prețului la combustibil. Măsura vizează un număr de aproximativ 4000 de operatori economici licențiați în România, care desfășoară activități de transport rutier de mărfuri în cont propriu sau contra cost și transport de persoane. „Din calculele noastre a reieșit că putem suporta această creștere fără să depășim bugetul aprobat inițial de 180 de milioane lei, ca parte din planul nostru de a veni în întâmpinarea operatorilor de transport rutier, ajutându-i să-și mențină activitatea. Indirect, este o măsură temporară de ajutor pentru întreg mediul de afaceri. În contextul în care, în imaginea de ansamblu, operatorii de transporturi asigură interconectarea între sectoare economice cum sunt producția, comerțul, agricultura și turismul. Fie că este vorba de transportul materiilor prime, produselor finite, echipamentelor sau persoanelor, este un domeniu care asigură funcționarea eficientă a întregii economii”, a transmis ministrul Marcel Boloș.Prin acordarea ajutorului de stat, acciza plătită de transportatori până la 30 iunie 2024 inclusiv, va avea nivelul redus de 1.650,95 lei/1.000 litri și respectiv 1.983,85 lei/1.000 litri, pentru perioada 1 iulie 2024 până la finalul anului 2024.Sunt eligibili pentru compensarea creșterii accizei la motorină operatorii economici care îndeplinesc cumulativ la momentul depunerii cererii de compensare a creșterii accizei la motorină, următoarele condiții:a) dețin licență comunitară eliberată în România;b) dețin cel puțin un vehicul eligibil;c) nu sunt declarați inactivi potrivit prevederilor Legii nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, sau nu se află în inactivitate temporară, înscrisă în registrul comerțului, potrivit legii;d) nu beneficiază de alte compensații pentru activitatea de transport desfășurată cu vehiculele eligibile, cu excepția celor care efectuează transport public local de persoane;e) nu au fost emise împotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate conform prevederilor legale în vigoare;f) alimentează vehiculele eligibile de la stațiile de distribuție ale operatorilor economici înregistrați potrivit Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, în calitate de comercianți en détail de produse energetice sau de la parteneri contractuali care au ca furnizori stațiile de distribuție anterior menționate, utilizând un card de gestiune a alimentărilor sau un inel emițător/receptor sau din rezervoarele pentru consum propriu deținute la punctele lor de alimentare sau de parteneri contractuali care dețin rezervoare, prin intermediul unor dispersoare electronice pentru distribuție.Operatorul economic poate depune la Autoritatea Rutieră Română, o cerere de compensare a creșterii accizei la motorină pentru un trimestru calendaristic, în primele 30 zile ale trimestrului următor celui pentru care se solicită plata ajutorului de stat.De asemenea, se poate solicita ajutor de stat pentru toate vehiculele eligibile deținute în cursul trimestrului pentru care se solicită compensarea, în baza unei cereri de compensare.Proiectul de Hotărâre de Guvern este publicat la rubrica Transparență. citeste mai multAboutMinisterul Finanțelor propune creșterea subvenției la acciza pentru combustibil pentru transportatorii și distribuitorii din România »


Informații fiscale și bilanțuri

exemplu card buton

Informaţii despre instituţii publice, agenţii economici, societăţi de asigurare, brokeri, ONG-uri.

Pentru modificarea informaţiilor referitoare la datele de identificare ale contribuabililor comercianţi (inregistraţi la ONRC), vă rugăm să vă adresaţi Oficiului Registrului Comerţului competent. După modificarea datelor de la Oficiul Registrului Comerţului, informaţiile se vor actualiza şi pe site-ul MF.


Selecţie după Nume și județ:

Nume și județ

Selecţie după Codul Unic de Identificare:


contestatii card

Anunţuri acte administrative fiscale




Noutăţi

Asset Publisher

null România a definitivat textul sintetizat pentru 55 de tratate de evitare a dublei impuneri

România a definitivat textul sintetizat pentru 55 de tratate de evitare a dublei impuneri, așa cum sunt aceste tratate modificate de convenția multilaterală pentru implementarea în cadrul tratatelor fiscale a măsurilor legate de prevenirea erodării bazei impozabile şi a transferului profiturilor, ratificată în România prin Legea nr.5/2022, denumită în continuare “convenția”, tratate pentru care partea română a depus la OCDE (depozitarul convenției) notificările privind îndeplinirea procedurilor interne necesare pentru producerea de efecte de către convenție.

Textul sintetizat al fiecăruia dintre cele 55 de tratate de evitare a dublei impuneri poate fi consultat aici.

Data de la care convenția va produce efecte pentru fiecare dintre statele partenere la un tratat de evitare a dublei impuneri este menționată în mod distinct în secțiunea „Declinare a răspunderii privind producerea de efecte de către prevederile convenției multilaterale” din textul sintetizat al tratatului respectiv.

Textul sintetizat al celorlalte tratate de evitare a dublei impuneri încheiate de România va fi făcut public în măsura în care statele cu care sunt încheiate acele tratate vor semna, respectiv ratifica convenția și vor depune la OCDE notificările privind îndeplinirea procedurilor interne necesare pentru producerea de efecte de către convenție, dacă este cazul.

Informații utile

buton datorie publica 2

en

buton ajutor de stat

buton transparenta bugetara 2

forexebug 2021

buton revista finante

buton brexit cu sigla

taxedu

RO-Elvetia

ANFP_concurs

fiipregtit

internship2024